A 2015-ös Le Mans-i egynapos nagy visszatérője a Nissan lesz, amely nagy erőkkel készül a GT-R LM NISMO bemutatkozó versenyére. Három autójuk egyike különleges retrófestést kap, ám a hatalmas technikai lemaradásról ez sem tudja elterelni a figyelmet. Egyértelműen nincsenek ideális helyzetben azzal, hogy rögtön az év legnehezebb versenyén kell bemutatkozniuk: a WEC első két hatórás fordulóját lekésték a prototípus csúszása miatt.
A vasárnap rendezett hivatalos tesztnap pedig megmutatta, hogy a modell tempólemaradása továbbra is tetemes. Olivier Pla 3:43.383-as idejével szemben a nap leggyorsabbja, Brendon Hartley 3:21.061-es kört teljesített, ráadásul még az LMP2-es kategória is túlszárnyalta a nagy visszatérőt: Laurens Vanthoor az OAK Racing Ligier-Hondájával 3:41.949-es köridőt regisztrált. Ráadásul a Nissannak gyermekbetegségekkel is küzdenie kell, például a visszapillantó tükör látómezejére irányuló tesztet is elbukták.
Ezek után sokak számára a kérdés leginkább az, hány óráig fogja kibírni a három autó. A Nissan részéről ennek ellenére – a nyilvánosság előtt – nagy az optimizmus. „Számos pozitívumot tudunk meríteni a tesztből. Jelenleg három autónk ül a garázsban, és semmi gond nincsen velük. Egyetlen probléma miatt álltunk meg a pályán, összesen pedig 1500 kilométert tettünk meg három autóval” – mondta a Nissan globális motorsport-főnöke, Darren Cox az Autosportnak. Megjegyezzük, hogy a tavaly győztes Audi-egységnek 5000 kilométert kellett teljesítenie egymagában.
„Mi voltunk a leggyorsabbak végsebesség terén a mérőponton, Jann (Mardenborough) pedig az egyik leggyorsabb kocsi volt intermediate abroncsokon” – állította Cox, aki egyedül az eső miatt kiesett időt sajnálja. Határozottan kijelentette, a Le Mans-i kvalifikáción sokkal gyorsabbak lesznek, mint az LMP2-es autók.
A Nissan három egységét Tsugio Matsuda, Mark Shulzhitskiy, Lucas Ordonez (21), Harry Tincknell, Michael Krumm, Alex Buncombe (22), Olivier Pla, Jann Mardenborough és Max Chilton (23) fogja vezetve június 13-14-én.