Az LMP1-L kategória legjobb, pontosabban egyetlen valamirevaló csapata, a Rebellion Racing bejelentette, hogy négy év után szakít a Toyotával, és új erőforrást szerel az Oreca által épített R-One autókba. Azt viszont még nem döntötték el, hogy ki lesz az új partner, árulta el Bart Hayden csapatmenedzser az Autosportnak.
„A változásról döntés született, de részleteket nem árulhatok el. Annyit mondhatok csak, hogy meglepődtünk, mennyi lehetőségünk van, amikor megnéztük a piacot. Ott a Judd V8-as vagy V10-es motorral, az AER V6-os turbója, valamint Neil Brown V8-asa” – mondta Hayden. Utóbbi motor egyébként az Audi DTM-ben használt nyolchengeresére épül. Ráadásul ezzel nem is ért véget a lehetőségek sora: „Szóba jöhet még a Honda Performance Development és a Cosworth is.”
Bár a WEC és a Le Mans nevezési listáját a jövő héten közzéteszik, egyáltalán nem biztos, hogy ezzel együtt fény derül a Rebellion motorszállítójára is. Azt viszont Hayden már most elárulta, hogy két autóval futnak teljes szezont 2015-ben, ám a motorszállító lecserélése miatt nem kizárt, hogy kihagyják az áprilisi silverstone-i szezonnyitó futamot.
A váltás okáról Hayden elmondta, hogy elsődlegesen azért döntöttek így, mert a jelenlegi erőforrásokat az év végén mindenképpen le kellett volna cserélni, azaz stratégiai döntés született: „Ez késztetett minket arra, hogy a hosszú távú jövőnkkel kapcsolatban feltegyük a kérdést: nem lenne érdemesebb korábban változtatni?”
A pilótafelállásról konkrétumokat nem mondott Hayden, de a sorok közt olvasva tulajdonképpen nem zárhatjuk ki a feltételezést, hogy Nick Heidfeld valóban tárgyal a sorozatba idén megérkező Nissannal, ahogy azt többen tudni vélték: „Nem hiszem, hogy nagy változások lesznek, ám a Nissan még nem tett bejelentést, és nem tudom, hogy a pilótáink közül valaki nem áll-e még tárgyalásban velük...”
A Rebellion tavalyi versenyzői Nick Heidfeld, Nicolas Prost, Mathias Beche, Andre Belicchi, Fabio Leimer és Dominik Kraihamer voltak.