Azt követően, hogy a Porsche gyári LMP1-es csapata szeptemberben Magny-Cours-ban tesztlehetőséget biztosított két GT-versenyzőjüknek, Frederic Makowieckinek és Michael Christensennek, három újabb pilóta próbálhatja ki a 919 Hybridet a WEC utolsó szezonközi tesztjén a spanyolországi Aragonban, ezúttal Nick Tandy, Patrick Pilet és Richard Lietz kap lehetőséget erre. A versenyzők autóba ültetésének nem titkolt célja az, hogy a Porsche annak lehetőségét mérlegeli, hogy jövőre kettő helyett három prototípust indítson a Le Mans-i 24 óráson.
A lehetőségről a három éve a német Carrera-kupában Sean Edwards ellenében bajnoki címet szerző Tandy így nyilatkozott: „Miután évek óta a Porsche-család tagja vagyok, nagyon örülök, hogy tesztelhetek a legmagasabb szinten. Nekem személy szerint is nagyon jó, hogy újra egy nagy leszorítóerős autót vezethetek, és az LMP-program mérnökeitől és versenyzőitől tanulhatok.”
„Nagyon élveztem a dolgot” – folytatta Tandy. „Azt hiszem, hogy jó munkát végeztem, és bár szeretem a GT-programot, remek lenne lehetőséget kapni arra, hogy Le Mans-ban egy LMP1-es autóval megpróbáljam megnyerni az összetette, hiszen ez a legnagyobb dolog, amit egy sportautó-versenyző elérhet.”
A Porsche LMP1-programjának vezetője, Andreas Seidl kiemelte, mennyire fontos a gyártó számára a belső előléptetés, majd hozzátette: „A Porsche gyári GT-csapata első osztályú és kiválóan képzett versenyzőkből áll. Az LMP1-es csapat az első pillanattól kezdve élvezi ennek hasznát, és nagyon örülünk, hogy ezzel a tesztlehetőséggel valamit törleszthetünk most.”