Két dologban is maradt még tartalék a fontosabb feladatokra a Red Bullban és a Ferrariban: a RacingNews365.com technikai elemzője, Paolo Filisetti mutatott rá, hogy egyrészt az üzemanyagmennyiséggel, másrészt az autók hasmagasságával is trükköztek a csapatok.
Előbbit mi is kiemeltük péntek esti technikai értékelőnkben: az Aston Martin könnyebb autóval dolgozott, és inkább produkált valós időmérős szimulációt, mint az említett két csapat, amely egyszerűen indokolatlanul nehéz autóval ment ki azért, hogy kicsit elfedje a valós egykörös tempóját, teljesítményét.
Filisetti szerint a Ferrari a motormóddal is próbált még bújkálni, talán ezért sem voltak elégedetlenek este a pilóták a gyengébb köridő ellenére: Charles Leclerc és Carlos Sainz sem érezte rossznak az SF23-at, a monacói szerint ő be is tudta már állítani magára, jól érezte magát benne, és bár a Red Bull gyorsabb, de egyáltalán nem volt pesszimista a tempót illetően.
A másik faktor pedig a hasmagasság: a Red Bull és a Ferrari is olyan beállítást próbált ki, amivel a Venturi-csatornák maximumát lehetett kiaknázni, viszont emiatt az autó hátulját nagyon közel tették a földhöz, ami delfinezést okozott. Ez a Red Bullnál sem volt ideális, de különösen a Ferrarinál nézett ki rosszul, mert nemcsak az egyenesekben, de a tempós kanyarokban is pattogott az autó, ez okozta Sainz megpördülését is.
A bahreini paddockban az a pletyka járja, hogy a két csapat feszegeti a határokat a hasmagassággal, és ezeket próbálgatták pénteken, majd részletes vizsgálatot tartottak a padlólemezen keletkezett sérülések esetében. A bahreini pálya nem túl jó minőségű, sok rajta a kisebb úthiba, amik odaütnek az autó aljának, ehhez kell hozzáigazítani a hasmagasságot, és állítólag délután mindkét csapat a többieknél öt milliméterrel lejjebb használta az autót.
***
Az új F1-es szezonra szerkesztőségünk is ráncfelvarrással készült: a minőséget és a hitelességet célzó tartalmakkal, újításokkal vágunk neki a 2023-as idénynek. Hogy mik ezek? Olvasd el ebben a cikkben, és tarts velünk idén is!