A hagyományoknak megfelelően két napon át rendezték az Indy 500 időmérőjét. Szombaton az dőlt el, hogy ki jut be a legjobb kilenc számára kiírt szétlövésbe, valamint mögöttük hogyan alakul a rajtsorrend. Így például a versenyen harmadszor próbálkozó Fernando Alonso már az első nap során bebiztosította, hogy a 26. rajtkockából vághat neki a futamnak.
Vasárnap aztán jött a pole-pozícióról döntő csata, amelynek végén Marco Andretti örülhetett: nagyapja, Mario 1987-es rajtelsősége után lett ismét az Andretti családé az edzésgyőzelem az 500 mérföldes viadalon. A nagy kérdés, hogy magán a versenyen megtörik-e az őket sújtó átok, hiszen eddig csupán egyszer, még 1969-ben tudták megnyerni az Indy 500-at, szintén a később az F1-ben is vb-címet szerző Mario Andretti révén.
A csapat, azaz az Andretti Autosport a szombati felvonáshoz képest már korántsem dominált annyira, hiszen Ryan Hunter-Reay, James Hinchliffe és Alexander Rossi „csak” az ötödik, hatodik és kilencedik helyeken zártak. A második pozíció ugyanis az összetettben élen álló Scott Dixoné lett a Chip Ganassi Racing színeiben, megelőzve Takuma Satót és az első kilencbe egyedüli chevrolet-sként bejutó Rinus VeeKay-t.
Az indianapolisi 500 mérföldes verseny 104. kiadását most vasárnap, augusztus 23-án rendezik.
A pole-ról döntő Fast Nine végeredménye:
1. | Marco Andretti | Andretti Autosport | Honda | 231.068 |
2. | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | Honda | 231.051 |
3. | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 230.725 |
4. | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | Chevrolet | 230.704 |
5. | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | Honda | 230.648 |
6. | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | Honda | 229.870 |
7. | Alex Palou | Dale Coyne Racing w/ Team Goh | Honda | 229.676 |
8. | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | Honda | 229.380 |
9. | Alexander Rossi | Andretti Autosport | Honda | 229.234 |