Első alkalommal tartják ilyen későn a hagyományosan május végére ütemezett 500 mérföldes oválpályás viadalt, a koronavírus pedig nem is csak erről gondoskodott, hanem arról is, hogy egyetlen nézőt se engedjenek be a világ egyik leglátványosabb autósportos élményére.
A lebonyolítás viszont a szokásos maradt, így a versenynap előtti hétvégén tartják az időmérőt: szombaton zajlott az alapszakasz, amelyen legjobb négykörös átagidejük szerint rangsorolták a versenyzőket, s míg a leggyorsabb kilenc vasárnap újra összecsap a pole-pozícióért, a többiek rajthelyezése már most véglegessé vált.
A kvalifikációt az Andretti uralta: az erre a versenyre hat autót nevező csapat négy pilótája zárt a tabella első négy helyén Marco Andretti, Ryan Hunter-Reay, Alexander Rossi és James Hinchcliffe sorrendben. Ötödik lett a bajnokságot vezető Scott Dixon a Ganassival, akit két remeklő újonc, Rinus VeeKay és Alex Palou követ, majd pedig az RLL két versenyzője, Graham Rahal és Takuma Sato zárja a továbbjutók sorát – már biztosan ők foglalják majd el tehát az első három rajtsort a futamra, és közülük kerül ki a pole-pozíciós vasárnap este.
Gyengélkedtek viszont a Penske pilótái, hiszen legjobbjukat Josef Newgarden szállította egy 13. rajthellyel, míg Will Power 22., a tavalyi győztes Simon Pagenaud a 25., a futamra visszatérő Helio Castroneves pedig csak a 28. lett. 2002 óta először fordult elő, hogy a Penske egyetlen autója sem jutott be a Fast 9-ba.
Fernando Alonsóval idén nem történhetett meg az a csúfság, mint egy évvel korábban, amikor kvalifikálnia sem sikerült, hiszen idén pontosan 33 nevezés érkezett az Indy 500-ra, a mezőny pedig maximálisan ennyi autóból állhat, így vasárnap nem kell kieséses szakaszt rendezni, minden nevező ott lehet a jövő hétvégi rajtnál. A spanyol mindenesetre nem lehet túlságosan boldog az eredményével, hiszen azok után, hogy 2017-ben ötödik rajthellyel debütált, ezúttal csak a 26. legjobb köridőt futotta a McLaren SP Chevrolet-jével, és a leglassabb volt a McLaren háromfős különítményében, ugyanis Patricio O`Ward a 15., Oliver Askew pedig a 21. lett.
„Már tegnap sem, majd pedig ma sem volt meg az időmérős tempónk, de elégedett vagyok a menetemmel” – összegzett közösségi oldalán Alonso. „Érdekes nevek vannak körülöttünk. Ez a négy kör mindig nagyon intenzív Indianapolisban! Egy nappal közelebb vagyunk a nagy futamhoz, a versenytempónk pedig jónak érződött.”
A spanyol célja köztudottan a verseny megnyerése, amelynek másodszor veselkedhet neki a jövő hétvégén – 2017-ben, első próbálkozásakor még esélye is volt erre, hiszen az élmezőnyben harcolt, mielőtt műszaki hiba miatt kiesett. Oválpályás versenyt, különösen az 500 mérföldes indianapolisi viadalt nem ördögtől való a mezőny közepéről nyerni, noha a több mint százéves múltra visszatekintő futam múltbeli győztesein végigtekintve azt láthatjuk, hogy a 103 előző kiíráson mindössze három alkalommal nyertek a 26. vagy annál rosszabb rajthelyről – legutóbb 1936-ban...
A szombati időmérő végeredménye:
# | Versenyző | Csapat | Átlagsebesség (mérföld/óra) |
1 | Marco Andretti | Andretti Autosport | 231.351 |
2 | Ryan Hunter-Reay | Andretti Autosport | 231.330 |
3 | Alexander Rossi | Andretti Autosport | 231.268 |
4 | James Hinchcliffe | Andretti Autosport | 231.195 |
5 | Scott Dixon | Chip Ganassi Racing | 231.155 |
6 | Rinus VeeKay | Ed Carpenter Racing | 231.114 |
7 | Alex Palou | Dale Coyne Racing | 231.034 |
8 | Graham Rahal | Rahal Letterman Lanigan | 230.822 |
9 | Takuma Sato | Rahal Letterman Lanigan | 230.792 |
10 | Colton Herta | Andretti Harding | 230.775 |
11 | Marcus Ericsson | Chip Ganassi Racing | 230.566 |
12 | Spencer Pigot | Citrone Buhl Autosport with RLL | 230.539 |
13 | Josef Newgarden | Team Penske | 230.296 |
14 | Felix Rosenqvist | Chip Ganassi Racing | 230.254 |
15 | Patricio O'Ward | Arrow McLaren SP | 230.213 |
16 | Ed Carpenter | Ed Carpenter Racing | 230.211 |
17 | Zach Veach | Andretti Autosport | 229.961 |
18 | Conor Daly | Ed Carpenter Racing | 229.955 |
19 | Santino Ferrucci | Dale Coyne Racing | 229.924 |
20 | Jack Harvey | Meyer Shank Racing | 229.861 |
21 | Oliver Askew | Arrow McLaren SP | 229.760 |
22 | Will Power | Team Penske | 229.701 |
23 | Tony Kanaan | A.J. Foyt Enterprises | 229.154 |
24 | Dalton Kellett | A.J. Foyt Enterprises | 228.880 |
25 | Simon Pagenaud | Team Penske | 228.836 |
26 | Fernando Alonso | Arrow McLaren SP | 228.768 |
27 | James Davison | Dale Coyne Racing | 228.747 |
28 | Helio Castroneves | Team Penske | 228.373 |
29 | Charlie Kimball | A.J. Foyt Enterprises | 227.758 |
30 | Max Chilton | Carlin | 227.303 |
31 | Sage Karam | Dreyer & Reinbold Racing | 227.099 |
32 | J.R. Hildebrand | Dreyer & Reinbold Racing | 226.341 |
33 | Ben Hanley | DragonSpeed | 222.917 |