Steward
Strommer Benjamin
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak Pilóták Csapatok
2020. október 28. szerda
USA

Tarolt az Andretti, Alonso csak 26. az Indy 500 rajtrácsán

Szombaton lebonyolították az Indianapolis 500 időmérőjének első napját: egyelőre Marco Andretti a leggyorsabb, a Penske mélyponton, Fernando Alonsónak esélye sem volt a leggyorsabb kilenc közé jutni a McLarennel.

Első alkalommal tartják ilyen későn a hagyományosan május végére ütemezett 500 mérföldes oválpályás viadalt, a koronavírus pedig nem is csak erről gondoskodott, hanem arról is, hogy egyetlen nézőt se engedjenek be a világ egyik leglátványosabb autósportos élményére.

A lebonyolítás viszont a szokásos maradt, így a versenynap előtti hétvégén tartják az időmérőt: szombaton zajlott az alapszakasz, amelyen legjobb négykörös átagidejük szerint rangsorolták a versenyzőket, s míg a leggyorsabb kilenc vasárnap újra összecsap a pole-pozícióért, a többiek rajthelyezése már most véglegessé vált.

andretti



A kvalifikációt az Andretti uralta: az erre a versenyre hat autót nevező csapat négy pilótája zárt a tabella első négy helyén Marco Andretti, Ryan Hunter-Reay, Alexander Rossi és James Hinchcliffe sorrendben. Ötödik lett a bajnokságot vezető Scott Dixon a Ganassival, akit két remeklő újonc, Rinus VeeKay és Alex Palou követ, majd pedig az RLL két versenyzője, Graham Rahal és Takuma Sato zárja a továbbjutók sorát – már biztosan ők foglalják majd el tehát az első három rajtsort a futamra, és közülük kerül ki a pole-pozíciós vasárnap este.

Gyengélkedtek viszont a Penske pilótái, hiszen legjobbjukat Josef Newgarden szállította egy 13. rajthellyel, míg Will Power 22., a tavalyi győztes Simon Pagenaud a 25., a futamra visszatérő Helio Castroneves pedig csak a 28. lett. 2002 óta először fordult elő, hogy a Penske egyetlen autója sem jutott be a Fast 9-ba.

Fernando Alonsóval idén nem történhetett meg az a csúfság, mint egy évvel korábban, amikor kvalifikálnia sem sikerült, hiszen idén pontosan 33 nevezés érkezett az Indy 500-ra, a mezőny pedig maximálisan ennyi autóból állhat, így vasárnap nem kell kieséses szakaszt rendezni, minden nevező ott lehet a jövő hétvégi rajtnál. A spanyol mindenesetre nem lehet túlságosan boldog az eredményével, hiszen azok után, hogy 2017-ben ötödik rajthellyel debütált, ezúttal csak a 26. legjobb köridőt futotta a McLaren SP Chevrolet-jével, és a leglassabb volt a McLaren háromfős különítményében, ugyanis Patricio O`Ward a 15., Oliver Askew pedig a 21. lett.

alonso

„Már tegnap sem, majd pedig ma sem volt meg az időmérős tempónk, de elégedett vagyok a menetemmel” – összegzett közösségi oldalán Alonso. „Érdekes nevek vannak körülöttünk. Ez a négy kör mindig nagyon intenzív Indianapolisban! Egy nappal közelebb vagyunk a nagy futamhoz, a versenytempónk pedig jónak érződött.”

A spanyol célja köztudottan a verseny megnyerése, amelynek másodszor veselkedhet neki a jövő hétvégén – 2017-ben, első próbálkozásakor még esélye is volt erre, hiszen az élmezőnyben harcolt, mielőtt műszaki hiba miatt kiesett. Oválpályás versenyt, különösen az 500 mérföldes indianapolisi viadalt nem ördögtől való a mezőny közepéről nyerni, noha a több mint százéves múltra visszatekintő futam múltbeli győztesein végigtekintve azt láthatjuk, hogy a 103 előző kiíráson mindössze három alkalommal nyertek a 26. vagy annál rosszabb rajthelyről – legutóbb 1936-ban...

 

A szombati időmérő végeredménye:

# Versenyző Csapat Átlagsebesség (mérföld/óra)
1 Marco Andretti Andretti Autosport 231.351
2 Ryan Hunter-Reay Andretti Autosport 231.330
3 Alexander Rossi Andretti Autosport 231.268
4 James Hinchcliffe Andretti Autosport 231.195
5 Scott Dixon Chip Ganassi Racing 231.155
6 Rinus VeeKay Ed Carpenter Racing 231.114
7 Alex Palou Dale Coyne Racing 231.034
8 Graham Rahal Rahal Letterman Lanigan 230.822
9 Takuma Sato Rahal Letterman Lanigan 230.792
10 Colton Herta Andretti Harding 230.775
11 Marcus Ericsson Chip Ganassi Racing 230.566
12 Spencer Pigot Citrone Buhl Autosport with RLL 230.539
13 Josef Newgarden Team Penske 230.296
14 Felix Rosenqvist Chip Ganassi Racing 230.254
15 Patricio O'Ward Arrow McLaren SP 230.213
16 Ed Carpenter Ed Carpenter Racing 230.211
17 Zach Veach Andretti Autosport 229.961
18 Conor Daly Ed Carpenter Racing 229.955
19 Santino Ferrucci Dale Coyne Racing 229.924
20 Jack Harvey Meyer Shank Racing 229.861
21 Oliver Askew Arrow McLaren SP 229.760
22 Will Power Team Penske 229.701
23 Tony Kanaan A.J. Foyt Enterprises 229.154
24 Dalton Kellett A.J. Foyt Enterprises 228.880
25 Simon Pagenaud Team Penske 228.836
26 Fernando Alonso Arrow McLaren SP 228.768
27 James Davison Dale Coyne Racing 228.747
28 Helio Castroneves Team Penske 228.373
29 Charlie Kimball A.J. Foyt Enterprises 227.758
30 Max Chilton Carlin 227.303
31 Sage Karam Dreyer & Reinbold Racing 227.099
32 J.R. Hildebrand Dreyer & Reinbold Racing 226.341
33 Ben Hanley DragonSpeed 222.917

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal:
Olvastad már?