DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 18. csütörtök
Retro

Retro – Raikkönen-feltámadás Franciaországban

Kimi Raikkönenről mintha megfeledkeztek volna a 2007-es szezonnyitón aratott győzelme után, a finn azonban leporolta magát, és ellentmondást nem tűrően tért vissza az F1-es vb-küzdelembe.

2007 első nyolc futama után csaknem a feléhez érkezett a Forma-1-es világbajnokság, a sajtó és a rajongók pedig kis híján mindenről szót ejtettek, kivéve Kimi Raikkönenről. Miután a jégember simán behúzta a melbourne-i nyitófutamot, a legtöbben újabb Ferrari-rémuralomról kezdtek félni, a McLaren azonban méltó ellenfélnek bizonyult már a második, malajziai hétvégétől kezdve.

Amíg a wokingi pilóták egymást gyepálták, Felipe Massa gyors egymásutánban két győzelmet is szerzett, és úgy tűnt, hogy a Ferrari félkarú óriásént próbálja felvenni a harcot az élete első F1-es diadalát Montrealban arató Lewis Hamilton, és bosszús kollégája, Fernando Alonso alkotta duóval. A számok is ezt támasztották alá, hiszen Raikkönen hátránya az USA Nagydíj után 26 pontra rúgott a brittel szemben, a Ferrari pedig 35 egységgel volt lemaradva a McLarentől – ekkor senki sem adott volna egy árva fillért azért, hogy a Magny-Cours-ban második felébe forduló szezonban labdába tudnak rúgni.

 



Ám az élet úgy hozta, hogy a helyszínről helyszínre változó erőviszonyok ezúttal a vörösöknek kedvezzenek. A két Ferrari már pénteken pofásnak tűnt, szombaton pedig Felipe Massa révén el is hódították a pole-pozíciót, a második helyet a listavezető Hamilton, a harmadikat pedig Raikkönen csípte el a rajtrácson. A maranellói gárda örömét fokozta, hogy egyik riválisukat már szombaton elveszítették, Fernando Alonso ugyanis egy kört sem tudott megtenni a Q3-ban váltóhiba miatt, így a 10. helyről várhatta az indulást.

A Francia Nagydíj napját fizikailag és képletesen is sötét felhők árnyékolták be: bár eső egy csepp sem esett, szombaton éjszaka hárman is életüket veszítették egy helikopterbalesetben a pályán, egy PR-szakember, egy új-zélandi állampolgár, valamint a helikopter pilótája – a Bridgestone egyik munkatársa és unokahúga súlyos sérülésekkel megúszta az tragédiát.

A rajt előtti pillanatokban Michael Schumacher és Zinedine Zidane párosára figyelt minden kamera, akik a Ferrari egyik legújabb modelljét, az FXX-et próbálták ki a nevers-i aszfaltcsíkon – talán ki lehet találni, hogy a két, élsporttól egyaránt 2006-ban visszavonult nagyság közül ki autóztatta meg a másikat.

 

Később azonban már az F1-es pilótákon volt a világ szeme: Massa jól kapta el a rajtot, Raikkönen viszont rögtön fogott egy helyet, megelőzve Hamiltont. Hátrébb nem volt ilyen sima az indulás, hiszen Vitantonio Liuzzi és Anthony Davidson kigolyózta egymást az egyes kanyarban – mindezt azok után, hogy a páros már a szabadedzésen is összeütközött a bokszutcában.

A hajtűben Jarno Trulli öklelte fel Heikki Kovalainent, melynek az olasz látta kárát – Fernando Alonso pedig az előnyét, hiszen a 10. helyről a 8. pozícióba sikerült felzárkóznia. A spanyol Nico Rosbergen is gyorsan átrágta magát, Nick Heidfeldbe azonban beletört a foga. Az élen Felipe Massa szépen építgette az előnyét, amely négy másodperc körül stabilizálódott, a sorrend nem is változott közöttük az első cseresorozatig. A második előtt viszont a finn két másodpercre faragta lemaradását, és annak köszönhetően, hogy két kört üres tankkal, tiszta pályán tehetett meg, meglett az eredménye: a 44. körben átvette a vezetést!

Addigra egy kisebb sokkot éltek át a Spyker (mond ez a név még valakinek valamit?) szerelői, a 28. körben ugyanis Christijan Albers magával rántotta az üzemanyag-töltőcsövet, amely miatt a holland kénytelen volt feladni a versenyt a bokszutca kijáratánál – szerencsére az ijedtségen kívül senkinek sem esett baja.

Massa nem tudott mit kezdeni csapattársával a futam hajrájában, aki két másodperc fölé növelte az előnyét, és húzta be a győzelmet, visszatérve egyúttal a világbajnokság vérkeringésébe. Ezzel Raikkönen lett az első finn, aki nyerni tudott Franciaországban, a Ferrari ráadásul kettős győzelmet ünnepelhetett az utolsó előtti F1-es futamát rendező Magny-Cours-ban, amelyre 1998 óta nem volt példa itt.

Hamiltonnak meg kellett elégednie egy szerény harmadik hellyel, Alonsónak pedig egy annál is szerényebb hetedikkel, ugyanis nem bírt Giancarlo Fisichella Renault-jával és a BMW-kkel – azokkal a BMW-kkel, melyek egyikében Robert Kubica ült, aki a pazar negyedik helyen vitte célba autóját, első versenyét teljesítve a montreali, horrorisztikus balesetét és az indianapolisi hétvége kihagyását követően.

Amíg Alonso nagyon örült két pontjának, mondván, ez sokat érhet a hajrában, a Honda katasztrofális szezonjában először ünnepelhetett pontszerzést Jenson Button, aki azonban nem tulajdonított nagy jelentőséget 8. helyének.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: