DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 2. csütörtök
Retro

Retro – Bemutatkozik a V6-os éra

A műszaki hibák miatt a mezőny két világbajnokának is nyögvenyelősen kezdődött a 2014-es szezon - a turbókorszak visszatérését Nico Rosberg győzelemmel koronázta meg, Kevin Magnussen pedig mesébe illő dobogót szerzett a McLarennek.

Az már a tesztek alatt kiderült, hogy a 1.6-os, V6-os hibridmotorok korszakának első évében a Mercedes ragadta magához a kezdeményezést: Lewis Hamilton és Nico Rosberg megállíthatatlannak bizonyult a teszteken, a nagy tarolás azonban mégsem sikerült. Ennek első oka az időmérő edzés volt, ahol egyre erősebb intenzitású esőben küzdöttek meg a mezőny egymással. Lewis Hamilton elhozta a pole-t Rosberg elől, azonban a normál körülmények között esélytelen, és a rém rossz tesztszezont maga mögött hagyó Red Bull a helyi hős, Daniel Ricciardo révén befurakodott közéjük.

Szintén meglepetést okozott az élete első F1-es futamára készülő Kevin Magnussen negyedik rajthelye, ahogyan Jean-Eric Vergne hatodik, és az újonc Danyiil Kvjat nyolcadik pozíciója. Az erősorrend második helyére tippelt két William eközben csak top 10 utolsó két helyére volt jó, míg Kimi Raikkönen a 12., a címvédő Sebastian Vettel pedig csak a 13. helyen zárta a viharvert kvalifikációt.



A némileg felkavart rajtrács izgalmas futammal kecsegtetett, azonban csalódnunk kellett. Persze a Mercedes drukkereit kivéve, de az ő örömük sem lehetett teljes: a pole-menő Hamilton már a második körben leparkolt motorhiba miatt, ahogyan Vettel is, csak egy fordulóval később. A rajtnál Magnussen zseniális reflexekről tanúskodó megmozdulása és a Massa-Kobayashi-ütközés érdemel említést, de a hátralévő 57 körben már kevesebb emlékezetes pillanattal gazdagodtunk.

Miután a rajtnál Rosberg faképnél hagyta Ricciardót, és Hamilton eltűnt előle, vissza sem nézett, a célban több mint 26 másodperccel múlva felül az ausztrált. Kevin Magnussen szintén biztonságos autózást mutatott be, igaz, nem is volt kivel küzdenie. A dán újonc ezzel az eredményével a legjobb debütáns lett Lewis Hamilton óta, sőt, mint később kiderült, még felül is múlta a brit pilótát.

A futam után ugyanis Daniel Ricciardót kizárással büntette a versenybíróság, autójában ugyanis túllépte a megengedett, 100 kg/órás üzemanyag-áramlási limitet. A perthi pedig első ausztrálként állhatott dobogóra, de ami az egyiknek balszerencse, a másiknak mázli: Magnussen a második, Jenson Button pedig a harmadik helyre lépett elő - a McLaren és Button is a 2012-es Brazil Nagydíj után állt először pódiumon. Immáron két éve, hogy a wokingiak nem látták a pódium valamelyik fokát…

Valtteri Bottas könnyen bekavarhatott volna a dobogósok levesébe, ám a 11. körben saját hibájából súrolta a 10-es kanyart övező falat, ami miatt defektet kapott - a végén még így is fel tudott kapaszkodni a 6. helyre. A Toro Rosso párosa is megőrizte top 10-es pozícióját: Vergne a 8., Kvjat pedig a 9. helyen végzett, szintén pontot szerezve első futamán.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: