2014: A Williams istálló bemutatta 2014-es festését, melyet, ahogy arról már korábban beszámolhattunk, a Martini színei határoznak meg. A PDVSA távozását és az új főszponzor érkezését követően ezzel a korábbi kék-fehér minta helyébe egységes fehér lépett.
2012: A Marussia teljesítette az utolsó töréstesztet, azaz elhárult minden akadály az elől, hogy rajthoz álljanak szezonnyitón. Az orosz licensszel induló kiscsapat egyetlen előszezonbeli teszten sem tudott részt venni az idén.
2011: Christian Klien továbbra sem adta fel a reményt, hogy ő legyen Narain Karthikeyan csapattársa a HRT csapatánál, bár az első számú esélyesnek nem ő, hanem Tonio Liuzzi látszik. Klien a tavalyi év végén néhány futamon beülhetett a Hispania autójába.
2010: Karun Chandhok bízik benne, hogy a Hispania képes lesz a pontszerzésre újoncévében annak ellenére, hogy nagyon nehezen alakult a felkészülés a számukra.
2009: A tavalyi konstruktőri harmadik hely és Robert Kubica negyedik pozíciója után a BMW idén ennél is magasabbra törhet Nick Heidfeld szerint, aki maga személy szerint továbbra is első győzelme megszerzésére ácsingózik.
2007: Az a tény, hogy Alexander Wurz hét év elteltével ismét versenyzői szerződést kapott a Formula-1-ben, saját sorsa szempontjából is nagyon biztató a Williams tesztversenyzőjének, a két éve a Jordannel egy szezont teljesítő Narain Karthikeyannak.
2006: A tavalyi idényt az összetett kilencedik helyén záró Jenson Button bajnoki reményekkel indul neki az idei évnek, ám tudja, hogy ehhez a legelső futamtól kezdve a győzelmekért kell harcolnia a BAR-ból Hondává alakult csapattal.
2005: Giancarlo Fisichella pazar teljesítménnyel nyerte meg az évadnyitó Ausztrál Nagydíjat régi-új csapatával, a Renault-val, ahová több éves szünetet követően tért vissza. Rubens Barrichello lett a második Fernando Alonsót megelőzve, míg David Coulthard az újonc Red Bull csapattal épphogy, de lecsúszott a dobogóról. A címvédő Michael Schumacher balesetet szenvedett, és nem ért célba. A futamról részletesen olvashatsz mai Retro-cikkünkben.
2004: Mindössze 74 ezreddel ugyan, de Michael Schumacher megelőzte csapattársát, és megszerezte a pole-pozíciót az év első időmérő edzésén. A második sorba Juan Pablo Montoya és Jenson Button állhat majd fel, míg mögülük a tavalyi Magyar Nagydíj győztese, Fernando Alonso és a helyi hős, Mark Webber indulhat.
2003: „Három világbajnokságot nyertek Michael Schumacherrel, aki fantasztikus pilóta, de szerintem az olasz emberek olasz versenyzővel akarnak nyerni” – nyilatkozta Giancarlo Fisichella, akinek szavaiból szinte áradt a vágy, hogy a Ferrari pilótája legyen.
2002: Spanyol napot tartottak Silverstone-ban a Maláj Nagydíjat megelőző teszten, hiszen a Williams Marc Genét, a Renault pedig Fernando Alonsót ültette autóba. A Ferrari Fioranóban gyakorolt Luciano Burtival, míg a McLarent Jean Alesi vezette a Paul Ricard-on.
2001: „Azt csinálta, amit szeretett. Ismerte a sportág veszélyeit, de a versenyzés volt a szenvedélye” – mondta Graham Beveridge felesége a tragikus baleset helyszínén, melynek férje áldozatul esett a tegnapelőtti Ausztrál Nagydíjon.
1999: Kisajátította az első rajtsort a McLaren-Mercedes a szezon első időmérő edzésén: a pole-t Hakkinen szerezte meg Coulthard előtt. A második sorból Michael Schumacher és az edzés meglepetésembere, a stewartos Rubens Barrichello indulhat. Jacques Villeneuve 11. lett az újonc BAR-ral, míg a nagy visszatérő, Alex Zanardi nagy csalódást keltve csak a 15. helyen zárt.
1998: Az esős ausztrál pénteket Michael Schumacher zárta az élen a mclarenes Mika Hakkinent, a címvédő Jacques Villeneuve-öt és az első teljes szezonját kezdő benettonos Alexander Wurzot megelőzve.
1997: Úgy tűnik, hogy az Arrows elvesztette a bajnoki címvédő Damon Hill ülését, legalábbis ez derült ki Frank Dernie szavaiból: „Ez az egyik legfontosabb alkatrész, nem tudjuk biztosan, hogy hol van. Damon nem versenyezhet nélküle, ez biztos...”
1996: Sajtóértesülések szerint Michael Schumachernek egy lelépési záradék is bekerült a szerződésébe, miszerint távozhat a Ferraritól, ha nem jönnek az elvárt eredmények. Ha minden igaz, az első háromban kell lennie ahhoz a szezon végén, hogy erre ne legyen lehetősége.