Eseménydús futamot teljesített a Német Motorsport párosa a Veszprém környéki pályákon: a magyar értékelést a két defekt ellenére magabiztos előnnyel, az elsőtől az utolsó szakaszig vezetve nyerték meg, nyolc gyorsaságin is övék lett a legjobb időeredmény, ráadásul az Európa-bajnoki összesítés ötödik helyét is megszerezték. Mivel a magyar bajnokságba ez a futam másfélszeres szorzóval számít bele, a pontversenyben is átvették a vezetést – összességében határtalan a boldogság a versenyt követően.
„Öröm, megkönnyebbülés, feszültség… egy kicsit minden itt kavarog még bennünk” – mondta Német Gábor.
„Úgy érzem, hogy mindent megtettünk a megfelelő felkészülésért, egy kicsit azt sajnálom, hogy a tesztünkön a körülmények még nem egészen olyanok voltak, mint ami a futamon várt minket, így pénteken és szombaton számomra még nem volt igazán könnyen kezelhető az autó. A pénteki szuperspeciálon viszont le tudtunk jönni pontosan és stabilan, ami jó alapot adott a folytatásra” – mesélte a pilóta.
„Tudtuk, hogy a rajtpozíciónk nem a legjobb, ugyan nem is a legrosszabb, de az első körben még nem lesz előttünk tiszta a pálya, így azt beszéltük meg, hogy megpróbálunk stabilan, biztosan autózni és beosztani az autót, a gumikat. Ez viszonylag sikerült is, hiszen szombaton kimaradtunk a bajból, defektet sem kaptunk akkor még, és egy perc feletti előnnyel vezettük a magyar értékelést a top tízes ERC-eredmény mellett” – tette hozzá Németh Gergely.
A csapat hétvégéje már szombat délelőtt fordult egyet, amikor az egyik fő bajnoki rivális, Turán Frigyes és Zsiros Gábor kiesett a versenyből.
„Mi előzetesen is az ORB-re koncentráltuk, Friciék kiesése után pedig pláne. Nagyon sajnáltuk, hogy kiálltak, de világossá vált, hogy nekünk onnantól tényleg a magyar mezőnyre kell koncentrálnunk. Nem volt egyébként könnyű ezt kezelni, főleg vasárnap volt nehéz azt mérlegelni, hogy vezetünk, nagy a tét, de igazi autógyilkos pályákon versenyzünk, és egy rosszul eltalált szikla megpecsételheti a sorsunkat…” – fogalmazott Gábor.
A páros aztán vasárnap kapott is két defektet: a Nagylőtéren bal hátsót, Iszkán pedig jobb elsőt, de így is megőrizték a vezetést. Közben Tésen mindkétszer remek tempót diktáltak, egyszer az ERC-értékelés 7. legjobb idejét autózták, majd jött az utolsó gyorsasági, ahol megint csattant valami…
„Mindkét defektnél éreztem, hogy ebből mi lesz, de mindkettőt megúsztuk nagyobb baj nélkül, nem tört össze semmi, leértünk mindkétszer, és nem is kaptunk túl sokat. Aztán a Nagylőtéren tudtuk, hogy csak be kell valahogy érnünk, de a pálya harmadánál megint akkorát csattant a felni egy sziklán, hogy ismét defektet éreztem – ráadásul az autó produkálta is a szokásos tüneteket. Szerencsére nem lett nagyobb baj, leértünk, és megnyertük a versenyt, aminek elképesztően örülünk.”
Az ERC-értékelés abszolút ötödik helye, valamint az, hogy ők lettek a legjobb magyar páros a hétvégén, már „csak” hab a tortán.
„Nyilván aláírtuk volna ezt előre, nagyon fontos volt ez a teljesítmény és az az eredmény, azt hiszem, hogy adhat nekünk egy löketet a folytatásra. Nem az ERC-szereplés volt a prioritás, de örök élmény marad, hogy ötödik helyen, legjobb magyar párosként tudtunk zárni egy ilyen kőkemény Európa-bajnoki futamot” – összegzett Gergő.
A Német Motorsport kettőse ezzel a sikerrel átvette a vezetést a bajnokságban is, két futam után 66 ponttal állnak az élen, innen várhatják a folytatást – a szezon júniusban a Mecsek Ralival érkezik majd el a harmadik állomásához.
Kövessétek a Német Motorsportot a Facebookon is: https://www.facebook.com/NemetMotorsport