Egy tized híján tíz másodperc előnnyel kezdhette meg a Monte-Carlo Rali szombati napját Sebastien Loeb, de az eddig tökéletesen működő Ford Puma szombaton már nem bizonyult annyira gyorsnak - vagy a Toyota talált valamit erre a napra, ugyanis ezeken a szakaszokon kérdés nélkül a japánok autója volt a gyorsabb. Ez meg is látszott az időkön, ugyanis mind az öt gyorsaságit egy Yaris nyerte, az elsőt Elfyn Evans, a következő kettőt Sebastien Ogier, az utolsó kettőt pedig Kalle Rovanpera. A Ford azonban mégsem lehet elégedetlen.
Ogier már a második szakasz végére eltüntette a hátrányát és visszavette a pénteken elvesztett első helyét Loebtől, majd két szoros gyorsasági után az utolsón kiosztott egy gyomrost legnagyobb riválisának: az addigi ötmásodperces előnyéhez több mint tizenhatot (!) tett hozzá havas/jeges pályán, ez pedig döntő különbségnek tűnik. A dolog szépsége az, hogy szinte mindenki máshogy döntött a gumiválasztást illetően és az lett volna a jó opció, amit Ogier kitalált (a téli abroncsok), ugyanis Rovanpera azzal nyerte a szakaszt, de Loeb az utolsó pillanatban lecserélte gumijait négy slickre, így az előtte a rajthoz igyekvő Ogier döntött: azonos stratégián kell lenniük ellenfelével, emiatt ő is slickeket tett fel. Ezeken végül ő volt magabiztosabb, így most nyugodan várhatja a vasárnapi négy szakaszt, amely a jelek szerint száraz aszfalton zajlik majd, ilyen körülmények között pedig a húsz másodperc feletti előnyt be lehet osztani. Loeb annyit mondott erről, hogy meg kellett próbálni ezt a trükköt...
Az első hely elvesztése ellenére azonban nem panaszkodhat a Ford sem, hiszen a csapattal első futamát teljesítő Craig Breen "kibekkelte" a helyzetet és a többiek hibáit kihasználva, rendkívül óvatos, megfontolt autózással a harmadik helyig jött fel, így az M-Sport jelen pillanatban kettős dobogóban bízhat. Breen hátránya az első kettőhöz képest túl nagy, de maga mögé sem kell nagyon figyelnie, így csak arra koncentrálhat, hogy behozza a Pumát a célba.
Mindez azért alakult így, mert hárman is kiestek előle/mellőle. Ott Tanak két defektet is kapott és mivel csak egy pótkerék volt nála, így pontosan ugyanúgy ért neki véget a Monte, ahogy tavaly, ő feladta a küzdelmet. Thierry Neuville autójában az egyik gátló hibásodott meg és bár befejezte vele a napot, de több percet is elvesztett és visszacsúszott, az igazi drámát pedig Elfyn Evans hibája okozta, aki a győzelemért támadott nap közben és másodpercekre volt az Ogier-Loeb párostól, amikor elsokallt egy jobbkanyart és fennakadt a domboldalon.
Oliver Solberg és Takamoto Katsuta is szuperralizik már, mindketten hibáztak és a nézők tették vissza őket az útra, így azért Neuville például a hatodik helyig csúszott csak vissza a sok hibája ellenére - ő az egyetlen állva maradt Hyundai, így fontos feladata lesz vasárnap. Az ötödik helyen az a Gus Greensmith áll, aki kapott defektet és folyamatosan bajlódott a Puma motorjával, emiatt vesztett sok időt, a csütörtökön még az R5-ös autók között bóklászó Rovanpera viszont megtáltosodott: kiegyenesítette a Toyota beállításproblémáit és két szakaszgyőzelemmel, parádés autózással a negyedik helyig jött fel.
A WRC2-t úgy vezeti Andreas Mikkelsen, hogy az utolsó szakaszon megállt és kicserélt egy defektes kereket, az ő előnye 22 másodperc Eric Caisszal szemben.
A Monte-Carlo Rali állása az utolsó nap előtt:
1. Ogier/Veillas Toyota
2. Loeb/Galmiche Ford +21,1
3. Breen/Nagle Ford +1:26,0
4. Rovanpera/Halttunen Toyota +2:03,8
5. Greensmith/Andersson Ford +6:33,8