DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. december 22. vasárnap
Rali

Ogier vezet, öldöklő csata a WRC-ben

Alig tíz másodperc választja el egymástól az első három helyezettet két versenynap után - Thierry Neuville már csak harmadik, Toyota 1-2 az élen az utolsó szakaszok előtt.

A parádés pénteket hozó Thierry Neuville kezdhette az élről a Horvát Rali szombati napját, de a Hyundai mindkét sztárpilótája (Neuville és Ott Tanak) is rosszul választott gumit a nap első felére - a puhább abroncsokra szavaztak, míg a Toyoták a keményeket választották és ez utóbbi bizonyult jó döntésnek. Neuville két gyorsasági alatt több mint húsz másodpercet kapott Sebastien Ogier-től, így a címvédő átvette a vezetést és Neuville-t a másik Yarisszal Elfyn Evans is átugrotta.

A szerviz után már nem volt gond a Hyundaiok gumijaival, Neuville nyert is egy szakaszt, ráadásul Ogier éppen ott kapott egy lassú defektet, így rendkívül éles lett a küzdelem, de a francia klasszis menedzselte a pár másodperces előnyét - a nap nyolc szakaszából négyet is megnyert, így 6,9 másodperccel vezet Evans és 10,4-gyel Neuville előtt. A küzdelem tehát rendkívül éles, a tempós, felhordásos aszfalton bármi bármikor hibázhat, a vasárnapi négy gyorsaságin még bármi történhet - ettől függetlenül tény, hogy Ogier nagymestere az ilyen helyzetek megoldásának...

A legutóbbi futamot megnyerő Ott Tanak a senki földjén autózik, ő a pénteki első körben is rosszul döntött a beállításoknál, ott már lemaradt, azóta ugyan nyert már szakaszt és ma reggel közelített a top háromhoz, de olyan kicsik a különbségek, hogy a félperces hátránya már nem behozható.

Ötödik helyen autózik a futam meglepetésembere, az élete első WRC-s versenyét teljesítő Adrien Fourmaux, akit ugyan nem övez akkora felhajtás, mint legutóbb Oliver Solberget, de a francia pilóta teljesítménye talán még extrémebb, mint a fiatal svédé volt: két alkalommal is abszolút második időt autózott a mai napon Fourmaux, tartja a lépést a vb-esélyesekkel úgy, hogy a Fordban ül (nem a Hyundaiban) és egy rövid teszt jutott csak neki a futam előtt.

Kiemelendő még Takamoto Katsuta, aki nagyon ráérzett az egyik pályára, mert azt mindkét körben ő nyerte (!), ami óriási dolog - hozzátartozik, hogy ő rajtolt elsőként, neki még tiszta volt az út, de akkor is parádésat ment ma a japán.

A WRC2-ben tizedekre menő csatát vívott Mads Östberg és Nikolay Gryazin, de az orosz Volkswagenjében elment a szervo az egyik szakaszon és bár sikerült megoldani a problémát, de az ott elvesztett közel két perc eldöntötte a küzdelmet - Östberg kezében van a futamgyőzelem.

Az eredmények itt követhetők!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: