DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 24. vasárnap
Rali

WRC: Sordo vezet a monzai monszunban

Dani Sordo áll az élen a Monza Rali pénteki napját követően, Thierry Neuville már kiesett, Esapekka Lappi némi meglepetésre második, a vb-címért hajtó toyotások között pedig nincs nagy különbség.

Borzasztóan nehéz körülményekkel kellett megküzdeniük a Monza Rali résztvevőinek pénteken. A csütörtöki hol havas, hol vizes, de mindenképpen hideg körülmények után pénteken óriási eső zúdult a Milánó melletti pálya környékére, ami már az F1-es futamokról ismert pályát is rendkívül csúszóssá tette, hiszen rengeteg volt az állóvíz, de mindezt tetézte a sok bekötőút, amelyek egy része hatalmas sártengerré változott.

A csütörtöki rövid szakasz után pénteken összesen öt gyorsaságit kellett teljesíteni, egy verziót délelőtt kétszer, egy másikat délután szintén kétszer, végül pedig csak a "főúton" és a döntött részen egyet, de azt már sötétben. Az első szakaszon a legutóbbi futamot megnyerő, a Monzában talán legnagyobb tapasztalattal rendelkező Dani Sordo nyerte Esapekka Lappi, illetve Kalle Rovanpera előtt, a vb-címért hajtó Sebastien Ogier a negyedik, a tabellát vezető Elfyn Evans pedig az ötödik legjobb volt, de kaland már itt is akadt bőven: Ogier egy szalmabálának ment neki, Thierry Neuville ugyanabban a kanyarban hibázott és beleragadt egy szögesdrótba, Ott Tanaknál az ajtó nyílt ki, Teemu Suninen pedig egy brutális részeredmény után azt konstatálhatta, hogy két henger is megadta magát a Fordban.

A második körre még sárosabbá vált a pálya, ott viszont bejött Lappi stratégiája, aki négy hógumival ment ki az aszfaltos/saras útra - a trükk az volt, hogy összesen nyolc hógumit lehet felhasználni a komplett futamon és szombaton a hegyi pályákon biztos, hogy szükség lesz rájuk. Lappi mindenesetre ezzel átvette a vezetést Sordo előtt, Neuville harmadik időt ment, azt pedig a Rally Hungaryt megnyerő Andreas Mikkelsen bizonyította, hogy ilyen körülmények között az R5-ös autó nem sokkal rosszabb a WRC-nél: negyedik időt autózott, összetettben pedig Ogier, Evans, vagy éppen Tanak előtt az abszolút harmadik helyre jött fel a magyar Eurosol Racing Team Skodájával.

sordo



Délután a másik pályán elsőre csak a fele WRC tudott átmenni, ugyanis a harmadiknak rajtoló Neuville előbb megütött egy lassítót, majd egy jelentős tócsán áthaladva megállt alatta a Hyundai - a mögötte érkező Tanak még néhány másodperc veszteséggel el tudta kerülni, de a többiek átlagidőt kaptak, mert az autót egy ideig nem sikerült félrehúzni az útból. A szakaszt így Evans nyerte, majd ugyanezen a pályán másodszor már Ogier bizonyult a leggyorsabbnak Rovanpera, Evans és Katsuta előtt, vagyis a négy Toyota zárt az első négy helyen. Itt egyébként az R5-ös autók már visszaestek a "helyükre", nem zavartak be a WRC-k sorrendjébe.

Az esti pályán aztán Sordo visszavágott, míg Lappi gumitaktikája ekkor ütött vissza, úgyhogy a Hyundai spanyolja átvette a vezetést az abszolút értékelésben, ő nyerte a pénteki napot - kerek egy másodperccel (...) előzi meg Lappit. A harmadik helyre Ogier jött fel tizenkét másodperces lemaradással, de neki csak akkor van esélye világbajnoki címet nyerni, ha az első helyen zár ezen a hétvégén.

Evans a negyedik öt másodperccel Ogier mögött, Tanak pedig alig hat tizedre van Evanstől az ötödik pozícióban - óriási küzdelem várható a havas hegyi utakon. Rovanpera is lőtávolon belül van még, a nap vesztese pedig mindenképpen a technikai hiba miatt kiálló Suninen, valamint Neuville. Ogier egyébként többször is hibázott a nap folyamán, egyszer a szélvédője is bepárosodott, de Tanak is rontott, csak a szerencsén múlt, hogy a kiütött karó nem tett komolyabb kárt a Hyundaiban.

A verseny igazi sava-borsa tehát szombaton következik, az első gyorsasági pár perccel reggel nyolc óra előtt kezdődik.

Az eredmények itt követhetők!

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: