Egészen elképesztően szoros állásról indult a Monte-Carlo Rali utolsó versenynapja, hiszen az első három helyezett hat és fél másodpercen belül volt egymáshoz képest - Elfyn Evans vezetett a Toyotával csapattársa, Sebastien Ogier előtt, a harmadik helyen pedig a Hyundai sztárja, Thierry Neuville állt. A belga pilóta azonban nagyon hamar átvette az irányítást, a reggeli első, majd a második gyorsaságit is megnyerte, így az élre állt, miközben mindkét toyotás arra panaszkodott, hogy ennél nem tud gyorsabb lenni - innentől a végig tűéles csata eléggé elbillent Neuville irányába.
A Hyundai versenyzője aztán megnyerte a harmadik szakaszt is, így a futamzáró power stage előtt már több mint tíz másodperc volt az előnye, egyértelmű volt, hogy ha nem hibázik, vagy nem történik vele semmi váratlan, akkor behúzza pályafutása első Monte-győzelmét. Márpedig behúzta: az utolsó szakaszon tizedre ugyanazt (!) autózta, mint Ogier, úgyhogy megőrizte az első helyét és borzasztó fontos, egyúttal üzenetértékű győzelemmel kezdte az évet - üzent a Toyotáknak és egyúttal a hibázó Tanaknak is...
Evans lehet leginkább csalódott, mert az utolsó szakaszt is elrontotta és végül 1,7 másodperccel visszacsúszott Ogier mögé, a harmadik helyre, minimálisan, de kikapott csapattársától - egyúttal a power stage-en is kevesebb pontot szerzett nála, ahol végül az erre tartalékoló Suninen lett a harmadik, Lappi pedig az ötödik.
A három élmenő mintha külön kategóriát alkotott volna a többiekhez képest, miután a címvédő Ott Tanak már pénteken kiszállt a küzdelemből egy hatalmas eséssel, a többiek percekkel voltak lemaradva a toppilótáktól. A negyedik hely így is stabilnak tűnt Sebastien Loeb számára, ám a kilencszeres világbajnok megforgott, majd le is csúszott az útról és csak a nézők tették vissza oda - itt sok időt elvesztett, ráadásul a gumijait is leírta, úgyhogy a fennmaradó szakaszokon már csak azért küzdött, hogy beérjen a célba.
Így viszont a nagyot hajrázó Esapekka Lappi megmentette a futamot az M-Sportnak: a csapat mindhárom autója túlmelegedett az első szakaszon, utána nem sokan gondolták, hogy Lappi első fordos versenyén végül a negyedik helyig zárkózik fel. Szintén rendkívül elégedett lehet Kalle Rovanpera, aki élete első WRC-s vb-futamán (ráadásul a Montén!) az abszolút ötödik helyet szerezte meg, mert még ő is megelőzte a teljesen széteső Loeböt.
A hetedik helyet Takamoto Katsuta szerezte meg a negyedik Toyotával, nyolcadiknak pedig Teemu Suninen zárkózott fel: a finn pilóta technikai hiba már csak szuperralizott, de az utolsó gyorsaságin végül ennek ellenére megelőzre az R5-ös mezőnyt és értékes pontokat tudott szerezni.
Az eredmények ezen a linken megtekinthetők!