A péntek reggeli második szakasztól kezdve élen haladó Tänak félperces előnnyel vágott neki az utolsó napnak, de a mögötte csatázó két rivális miatt nem engedhette meg magának, hogy kicsit is lazítson a mai első három szakaszon. Ezt követően, a gyorsasági szakaszon 1,3 másodperccel volt gyorsabb mindenki másnál, így végül navigátorával, Martin Jarveojával 23,1 másodperces előnnyel nyerték meg a rallyt. Csapattársai Jari-Matti Latvala és Kris Meeke szintén jól szerepeltek a gyorsasági szakaszon, ahol a harmadik, illetve ötödik legjobb időt érték el. Meeke a tízedik helyről a nyolcadikra jött fel az utolsó napon, de végül egy egyperces büntetés miatt csak a tizedik helyet szerezte meg. A büntetést azért kapta, mert a legénység szombaton, az SS8 előtt kiszerelte a betört szélvédőt. Latvala alig lemaradva, összesítésben a 11. helyen futott be. A csapat továbbra is a második helyen áll az autógyártók mezőnyében, de hátrányuk az első helyezetthez képest csupán 29 pont.
Akio Toyoda (a csapat elnöke)
„Csendes-óceánon túli szomszédunknál, Chilében Ott és Martin megszerezték második győzelmüket az idényben, Takamoto Katsuta pedig első alkalommal győzött saját géposztályában a tavalyi, svédországi bemutatkozó diadal óta. Szeretném megköszönni szurkolóinknak a támogatást. Az előző fordulóban, Argentínában Ott és Martin kénytelen volt lemondani a győzelemről az autó meghibásodása miatt, így a csapat elnökeként nagyon örülök, hogy most gond nélkül teljesítették az összes szakaszt, és mosolyogva állhattak a dobogó legfelső fokára. Gratulálok Ottnak és Martinnak! Kris és Seb szombaton korán reggel felborultak ugyan, mégsem adták fel a futamot. Beindították az összetört Yaris WRC-t, ami után a szerelők megjavították az autót, és visszaküldték őket a csatába. A Tommi irányításával kifejtett hatalmas erőfeszítésnek köszönhetően megszerzett pontok nagyon értékesek lesznek majd az idény hátralevő részében. Jari-Matti és Miikka szombat esti balesetét a verseny velejárójának tekintem, hiszen ez a maximális erőbedobás eredménye volt. Remélem, az idény hátralévő részében is ekkora erőbedobással rohamoznak tovább. A WRC most átköltözik Európa murvás útjaira. Egyesült erővel dolgozunk azon, hogy segítsünk a hat pilótának, illetve a három Yaris WRC-nek, hogy örömet szerezhessenek szurkolóinknak. A másik jó hír a WRC 2 géposztályból érkezett. Katsuta megszerezte pályafutása második győzelmét. Gratulálok Takamotónak és Danielnek! Takamoto gyorsan fejlődik, igyekszik a csapat legjobb WRC pilótáitól ellesni, hogyan kell küzdeni a rallykon. Hiszek abban, hogy tovább fejlődik, és újabb sikereket ér el. Előre is köszönöm a támogatásukat a TOYOTA GAZOO Racing WRT és a Katsuta/Barritt páros nevében.”
Tommi Makinen (csapatfőnök)
„Hatalmas diadal ez számunkra és Ott számára. Egész hétvégén nagyszerűen és hibátlanul versenyzett. A legjobb pilóta volt, illetve az Ott/Yaris WRC kombináció volt a legerősebb csapat Chilében. Sajnos Kris és Jari-Matti peches volt tegnap, de nem ők voltak az egyetlenek… Az egész rally nagy kihívás volt mindenki számára. A szakaszok kellemesek és akadálytalanok voltak, az útburkolat jó minőségű, a verseny mégis komolyan próbára tette a pilótákat, különösen, mert a fák, a töltések és a hegycsúcsok miatt nehéz volt belátni a kanyarokat. Igazán kellemes volt Chilében, remek versenyt láttunk, sok-sok szurkolóval, és különösen jó, hogy sikerült győzni.”
Ott Tanak (a 8. rajtszámú autó pilótája)
„Nagyszerű, hogy már az első alkalommal sikerült győzni itt, Chilében. Rendkívül nehéz verseny volt, nagyon kellett figyelni, nehogy hibázzunk. A mai nap sem volt egyszerű: hátunk mögött a keményen hajtó két Sebastiennel nem éreztük olyan jelentősnek az előnyünket. Nem lazíthattunk, de sikerült maximális pontszámot szerezni a gyorsasági szakaszon. Volt néhány csalódást keltő nehézségünk az utóbbi két versenyen, ezért is érzem nagyon pozitívnak, hogy sikerült talpra állni ezen a tökéletes hétvégén. Ez nagyon fontos volt, különösen a csapat szempontjából, hogy ezután is motiváltak maradjunk, és hajtsunk tovább. Az ilyen eredmények határozottan inspirálóak. Előre tekintünk, és persze újra a bajnoki címért küzdünk.”
Jari-Matti Latvala (a 10. rajtszámú autó pilótája)
„A tegnap esti hibázás után muszáj volt arra koncentrálni, mit tudunk kihozni az utolsó napból és a gyorsasági szakaszból. Az első áthaladáskor jól éreztem magam, hisz mi voltunk a második leggyorsabbak. Ezután kicsit kiengedtünk a következő két szakaszon, takarékoskodtunk az abroncsokkal a gyorsasági szakaszra, ami nagyon jól sikerült. Az út kezdett tisztulni mögöttünk, és örülök, hogy sikerült a harmadik legjobb időt futnunk. Nehéz verseny volt, de az a legfontosabb, hogy az autó remekül ment, és tudtam tartani a tempót.”
Kris Meeke (az 5. rajtszámú autó pilótája)
„Jól sikerült ez a nap, igaz, le kellett előznünk pár autót, hogy feljöjjünk a nyolcadik helyre. A gyorsasági szakaszon kicsit tisztult az út a mögöttünk haladók számára. A pályabejárástól, illetve az első naptól kezdve küzdelmes volt ez a rally, és sajnos a második nap elején elkövettem egy hibát is. Azért sikerült szerezni pár pontot a csapatnak, és remek érzés látni, hogy Ott győzött. Borzasztóan szeretném, ha lenne már egy rally, ahol semmi váratlan dolog nem jön közbe, mert elég gyorsak vagyunk ahhoz, hogy minden alkalommal a dobogós helyért harcolhassunk.”
1 Ott Tanak/Martin Jarveoja (Toyota Yaris WRC) 3 óra 15p 53.8 mp
2 Sebastien Ogier/Julien Ingrassia (Citroën C3 WRC) +23.1 mp
3 Sebastien Loeb/Daniel Elena (Hyundai i20 Coupe WRC) +30.2 mp
4 Elfyn Evans/Scott Martin (Ford Fiesta WRC) +1 p 36.7 mp
5 Teemu Suninen/Marko Salminen (Ford Fiesta WRC) +3 p 15.6 mp
6 Esapekka Lappi/Janne Ferm (Citroën C3 WRC) +3 p 45.4 mp
7 Andreas Mikkelsen/Anders Jaeger-Amland (Hyundai i20 Coupe WRC) +4 p 39.0 mp
8 Kalle Rovanpera/Jonne Halttunen (Skoda Fabia R5) +7 p 52.5 mp
9 Mads Ostberg/Torstein Eriksen (Citroën C3 R5) +8 p 16.1 mp
10 Kris Meeke/Seb Marshall (Toyota Yaris WRC) +8 p 33.4 mp
11 Jari-Matti Latvala/Miikka Anttila (Toyota Yaris WRC) +10 p 59.2 mp
Mi következik?
A WRC a Portugál Ralival (május 30. - június 2.) visszatér Európába. Az ország északi részében fekvő, Portóhoz közeli Matosinhos körül megrendezendő versenyen klasszikus, homokos, illetve sziklás utakon futó szakaszok váltják egymást. Az első áthaladáskor lehetnek majd gondok a tapadással, és előbukkanhatnak kövek is, a második áthaladáskor pedig mély barázdákkal találkozhatnak a versenyzők az úton.