DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 22. péntek
Rali

Megint kiszállhat a WRC-ből a Citroen

A francia gyártó szerint muszáj, hogy a rali-vb is reagáljon a világ és az autóipar változásaira, úgyhogy Sebastien Ogier szerződésének lejárata egyben az ő határidejük is lehet.

Páratlanul sikeres évtizedet produkált a rali-világbajnokságon a Citroen, hiszen Sebastian Loebbel zsinórban kilencszer nyerték meg az egyéni világbajnoki címet 2004 és 2012 között és bár ezt egy gyengébb időszak követte (ki is vonultak egy időre), éppen most kezdenek ismét éledezni: leigazolták az utóbbi öt év világbajnokát, Sebastian Ogier-t és a szezonnyitó Monte-Carlo Ralit rögtön meg is tudták nyerni.

Ogier szerződése a következő két évre szól, a gyártó ezt követő jövője viszont egyelőre kérdéses, sőt, úgy tűnik, hogy akár ismét ki is szállhat a sorozatból. A maradás fő feltétele a technikai innováció, vagyis hogy minimum hibrid erőforrások hajtsák a WRC-ket is, ne pedig a mostani 1,6-os turbómotorok.

01119002_241



"Minden változik és nem látom, hogy gyártóként hogyan támogathatnánk tovább valamit, ami ennyire nem reagál arra, ami történik. Ha 2021-2022-ről beszélünk, akkor nagyon keményen dolgozunk azon, hogy addigra visszaszorítsuk a szén-dioxid kibocsátást az utcai autóinknál és arra törekszünk, hogy legyenek elektromos verzióink. Tudom, hogy vannak tárgyalások arról, hogy a WRC-ben elektromos, vagy hibrid autók legyenek és számomra ez nagyon fontos, mert nehéz megfontolni olyat, ami ennyire nem foglalkozik a világ dolgaival" - mondta Genfben Linda Jackson, a Citroen főnöke.

Az elektromos vagy hibrid WRC-k 2022-től minden bizonnyal megérkeznek a sorozatba, most már a gyártók is mind egyetértenek azzal, amit az FIA kér tőlük - igaz, a részleteket nem dolgozták még ki, de hamarosan erre is sor kerülhet. Persze a Citroen fenyegetőzése azért egyelőre minimum kérdőjeles, hiszen hosszú évek után most van először esélyük bármire Ogier-nek köszönhetően, úgyhogy a szerződése lejártáig biztos, hogy minden erejükkel a bajnoki címek megnyerésére koncentrálnak - persze a gyártó attól még vívhat politikai játszmákat, hogy a WRC-csapat ezzel nem törődik.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: