Az FIA terve szerint 2022-től elektromos, vagy hibrid autókká válhatnak a rali-világbajnokságon szereplő WRC-k. A csapatok már 2018 eleje óta beszélnek erről a lehetőségről, Jean Todt FIA-elnök viszont saját bevallása szerint most már frusztrált amiatt, hogy ilyen lassan haladnak a tárgyalások, úgyhogy felgyorsítaná a folyamatokat.
"Számomra nagyon frusztráló azt látni, hogy a rali nem kötelezi el magát legalább valamennyire a hibrid technológia mellett. Azt az információt kaptam, hogy ez azért van, mert a gyártók nem akarják, nem akarnak szabályváltozásokat. Ez számomra egyáltalán nem állapot, mert amikor motor show-kra megyek, akkor csak új technológiákat látok és frusztráló, hogy egy FIA világbajnokság ezt nem akarja" - idézi Todt szavait az Autosport.
"Most viszont végre valahára a gyártók azt mondták, hogy valamilyen módon a hibrid technológia felé kell indulni. Az FIA emberei a gyártókkal közösen azon dolgoznak, hogy 2022-ben meg lehessen valósítani" - tette hozzá a raliszurkolók többsége számára nehezen elfogadható változással kapcsolatban.
"Jól ismerjük az időkorlátot, 2019-ben bemutatjuk az új szabályokat, úgyhogy több mint elég ideje lesz mindenkinek felkészülni" - mondta erről Yves Matton, az FIA raliigazgatója. Rich Millner, az M-Sport csapatvezetője szerint a váltás 2022-től már elkerülhetetlen, mert így tudják megtartani és esetleg idecsábítani az újabb gyártókat, de ő is csak "valamilyen fokú hibridesedesről" beszélt.
Azt is hozzátette azonban, hogy azért nem született még megegyezés, mert a jelenlévő gyártók olyan ötleteket hoznak fel ennek megvalósítására, amik saját magukat hoznák előnybe, úgyhogy egyelőre nem tudták eldönteni, hogy pontosan hogyan is fog ez megtörténni.