DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. április 20. szombat
Rali

WRC: Ogier a Citroennel is megnyerte a Montét

Az utolsó méterek döntöttek, a regnáló világbajnok új csapatával és új autójával is megnyerte a WRC-szezon első idei futamát - Neuville-Tanak-Loeb lett a további sorrend.

Az egyik kérdés hamar eldőlt a Monte-Carlo Rali utolsó napján, Ott Tanak ugyanis a délelőtti két gyorsaságit ismét minden gond nélkül megnyerte, így a pénteki defektje ellenére feljött a dobogó harmadik fokára - ennél többre nem volt esélye, viszont Sebastien Loeböt és Jari-Matti Latvalát is lenyomta, délután már csak az volt a kérdés ebben a tekintetben, hogy hibázik-e Tanak, mert ha nem, akkor nem lehetett utolérni.

A fő kérdés azonban az utolsó méterekig nyitott volt: az első helyért Thierry Neuville támadta Sebastien Ogier-t, mindketten iszonyatos tempót diktáltak, de Ogier-nek akadt egy technikai gondja a gázpedállal, úgyhogy az utolsó gyorsasági előtt négy tizedmásodpercre csökkent az előnye riválisával szemben. Az aranyéremről tehát az egyébként is pluszpontokért zajló power stage döntött...

Itt pedig egészen elképesztő autózást mutatott be Ogier. A francia címvédő az akadozó gázpedállal együtt, rendkívül agresszíven vezetve megcsinálta, megverte Neuville-t, övé lett a power stage második helye és 2,2 másodperces előnnyel megnyerte az első futamát az új csapatával, az új autójával - annak ellenére, hogy a C3 WRC a szakasz célja után megint megadta magát, lefulladt és ez okozott még némi riadalmat számára. Az új év első versenyét tehát megint a világbajnok nyerte, úgy fest, hogy mindegy neki, miben ül, vagy hogy az rendesen működik-e...

Pedig Neuville mindent megtett, a célkanyarban bevállalta, hogy inkább kicsúszik a pályáról, hogy nyerjen egy-két tizedet, de ez sem számított, ismét be kellett érnie a második hellyel. Tanak behozta a Yarist a harmadik helyre, Loeb 1,7 másodperccel maga mögött tartotta Latvalát a negyedik-ötödik helyen, a hatodikként finiselő Kris Meeke pedog döbbenetesen jót ment a power stage-en, így behúzta az ottani első helyért járó plusz pontokat is. Így tehát a Toyota egy harmadik és egy ötödik, a Hyundai pedig egy második és egy negyedik helyet szerzett, de a futamgyőzelmet az Esapakka Lappi kiesése miatt egy autósra fogyatkozó Citroen húzta be.

Ha hasonló izgalmakast és színvonalat hoz a szezon, akkor sok panaszra nem lehet okunk...

A Monte-Carlo Rali eredményei ezen a linken megtekinthetők!

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: