Csak négy gyorsasági szerepelt a Monte-Carlo Rali szombati programjában, de izgalom ezeken is bőven akadt a mezőny számára. A délelőtti körben rögtön több kiemelt esemény is történt, egyrészt Esapekka Lappi alatt technikai hiba miatt megállt a Citroen C3 WRC, így ki kellett állnia, másrészt Elfyn Evans esett egy óriásit egy tempós balkanyarban - ugyanott Ott Tanak is lecsúszott az útról, de ő annyival gyorsabban ment át rajta, hogy egyből vissza is ugrott az aszfaltra, míg Evans futama a fák között ért véget, egy alaposan összetört Fiesta WRC-ben.
Itt még nem volt vége az erre a körre jutó kieséseknek, Andreas Mikkelsen ugyanis a második pálya célkanyarjában esett el, már a fotocellán túl csapta oda a Hyundait, de annyira, hogy a bal hátsó kerék mindennel együtt kiszakadt a helyéről, úgyhogy a norvég is feladta a küzdelmet. Az első helyért egyébként továbbra is Sebastien Ogier és Thierry Neuville csatázott, Ogier elég sokat kockáztatott, meg is úszott egy hatalmas esést, de a délutáni kört öt másodperc előnnyel várhatta - közben Jari-Matti Latvala visszaelőzte Sebastien Loeböt a harmadik helyen, Ott Tanak pedig mindkét szakasz megnyerésével megindította a felzárkózást.
A tegnapi defektje miatt a győzelemre már esélytelen észt aztán délután úgy döntött, hogy külön utakon jár a gumiválasztást illetően, ő volt az egyetlen a mezőnyben, aki szög nélküli abroncsokat rakatott fel az autójára, amely a jeges részeken igazi hazardírozás volt, a száraz szakaszokon viszont nyilván előnyt jelentett számára. Tanaknak bejött ez a húzás, ezt a két gyorsaságit is megnyerte így 4/4 első idővel zárta a napot, ezzel pedig látótávolságon belül került számára a dobogó: jelenleg a középső differenciálművet cserélő, de délutánra már magabiztosabbá váló Loeb a harmadik, mögötte 2,3 másodperccel a szintén hajtásbeállítást módosító Jari-Matti Latvala a negyedik, a bombaformában lévő Tanak pedig 15 másodperccel követi toyotás csapattársát.
Ki kell emelnünk még Kris Meeke teljesítményét is, aki csütörtök-pénteken több defektet is kapott, ezen a napon viszont tartotta a lépést Tanakkal, a négy gyorsaságiból háromszor is övé volt a második hely, igaz, ő abszolút a senki földjén autózik, hiszen már csak hat WRC maradt állva szuperrali nélkül, közülük ő az utolsó, előtte pedig Tanak előnye három perc. Evans kiesése után egyébként az M-Sport pontszerzései reményeit Teemu Suninennek kell beváltania, aki ugyan szuperralizik, de ha célbaér, akkor a gyártónak szerezhet még pontokat.
És a végére hagytuk az első helyért zajló szikrázó küzdelmet. Ogier és Neuville a délután folyamán is késhegyre menő küzdelmet vívott egymással, tizedek döntöttek ide-oda, végül 4,3 másodperces Ogier-fórral fordulhatnak rá a vasárnapi négy szakaszra, köztük a power stage-re.