Steward
Balogh Tamás
DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak JOHNNYBET
2022. január 24. hétfő
Rali

Nem 100%-ig elégedett a Citroennel Ogier

A hatszoros világbajnok szerint új autóján még bőven van mit javítani, de azt is hozzátette, hogy az alapvető stratégiája most is ugyanaz lesz majd, mint a korábbi években, a korábbi csapatainál.

Sorozatban hat világbajnoki címet húzott be a WRC-ben Sebastien Ogier, az első négyet az akkor verhetetlennek bizonyuló Volkswagen színeiben, az utolsó kettőt viszont az egyáltalán nem csúcstechnikának számító, privát csapatként küzdő M-Sporttal - ezt követően 2019-re viszont visszatér ahhoz a csapathoz, amelynél indult WRC-s pályafutása: a Citroenhez. A C3 WRC tavaly és tavalyelőtt is a mezőny végén kullogott, úgyhogy bőven lesz min javítania a pilótának és az első tesztek után ő is erről beszélt.

ogier_1



"Ez az autó nagyon gyorsnak bizonyult tavaly bizonyos körülményyek között, de ha az összesített eredményeket nézzük, akkor az ugyanolyan, mint az én első benyomásaim is: az autónak más körülmények között is gyorsnak kell lennie. Némely helyzetben egyértelműen gyors, de nem mindig és ezen javítanunk kell" - fogalmazott óvatosan Ogier, utalva arra, amit a Citroen korábbi pilótái is elmondtak már: változó körülmények között, csúszósabb utakon sokszor vezethetetlen a C3, ugyanakkor 2017-ben és 2018-ban is lehetett vele futamot nyerni.

"Vannak dolgok, amiket az én ízlésemhez kell igazítani, de azt nehéz megítélni, hogy ehhez mennyi idő kell majd. Elkezdtünk dolgozni a Monte-Carlo Ralira való aszfaltos teszt két napján, itt sokat tanulhattam az autóról különböző körülmények között és alkalmazkodnom kell ezekhez. A célom ugyanaz, mint tavaly, mindig erre törekszem. Nyugodt vagyok és nem akarok nagyobb nyomást helyezni magamra: ha ez az eredmén (a vb-cím) nem jön, akkor még keményebben fogunk dolgozni" - magyarázta a címvédő.

"Erre a szezonra az a stratégiánk, hogy kiegyensúlyozottak legyünk. Mindenkinek ezt kell megcélozni, aki bajnok akar lenni és nekem is mindig ez volt a célom - a Volkswagen például mindig kiegyensúlyozott volt, kiegyensúlyozottan első!" - engedett meg magának némi viccet is. "Az utóbbi években kicsit nehezebb volt a helyzet, de a stratégia nem változott. Tavaly gyorsak voltunk az év elején, a közepén kicsit kevésbé, a végén pedig megtettük, amit kellett. 2019-re különösebb stratégiát nem találtam még ki azon felül, hogy a lehető legjobban kezdjünk."

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: