Thierry Neuville már a szombati nap elején bajba került, a Hyundai futóműve nem bírta a szakaszokat és a világbajnoki pontverseny éllovasa kiesett, szuperralizni kényszerül – igaz, Sebastien Ogier is hasonlóan járt, hiszen a címvédő előbb egy perc büntetést kapott késésért (szintén felfüggesztés-gondok), majd nekiment egy fának, ezzel ő is kiszállt a küzdelemből. A vb-cím két legnagyobb esélye így maximum a power stage-ben bízhat, bár ha Ogier vissza tud állni, akkor még abszolútban is csíphet pontokat, ő nincs annyival lemaradva.
Ez sem volt azonban még elég, Andreas Mikkelsen autójában is eltört a felfüggesztés, ő az élről az ötödik helyre esett vissza bő hat perc hátránnyal, így az eddig legmegbízhatóbbnak tűnő Toyota áll az élen: Ott Tanak vezet és Jari-Matti Latvala a második 13,2 másodperces lemaradással. Itt érdekes kérdés, hogy lesz-e csapatutasítás, hiszen a kettős győzelem nem forog veszélyben mások által, mert a harmadik Hayden Paddon már bő egy perces hátrányban van, Tanaknak viszont nagyon jól jönne egy újabb győzelem: sorozatban a harmadik futamot nyerhetné meg az észt, ráadásul Neuville és Ogier gondjai miatt gyakorlatilag kiegyenlítené a vb-harcot.
A legrosszabbul egyébként Craig Breen járt, aki egy technikai hiba után a szakaszról ugyan még ki tudott jönni, de etapon kigyulladt és gyakorlatilag porrá égett a Citroen C3 WRC…
Nem győzzük hangsúlyozni, hogy még bármi történhet, gyakorlatilag mindenki a túlélésre játszik és teljesen véletlen helyzetekben szednek össze a pilóták defekteket, vagy éppen futómű-hibát – négy gyorsasági van hátra és bár sietni nem, óvatoskodni mindenképpen kell a két Toyotának.