A csütörtök esti szuperspeciál után pénteken nyolc kőkemény szakasz szerepelt a Lengyel Rali programjában, a versenyzők dolgát pedig iszonyatosan megnehezítették a körülmények: szakadó eső, óriási sár, szél, borzasztóan csúszós utak jellemezték a napot.
A legjobban Thierry Neuville kezdett, de Ogier, Latvala és Tanak is gyakorlatilag ugyanerre a tempóra volt képes és az első kör, tehát négy szakasz után bő hét másodperc választotta el egymástól ezt a kvartettet - Latvala volt elöl, Ogier pedig hátul. A Szardínia Rali egyik sztárja, Esapekka Lappi ezúttal is letette a névjegyét, ott volt az ötödik helyen, de átment egy sziklán, ami akkora károkat okozott a Toyotában, hogy fel kellett adnia a futamot.
A délutáni körben aztán tovább romlottak a körülmények, olyan víztócsák álltak az első körben kijárt nyomokban, hogy a pilóták alig akarták elhinni, szinte mindenki úgy kezdte a szakaszok végén a nyilatkozatát, hogy "nem hittem, hogy ideérünk". Ebből a legrosszabbul Ogier jött ki, aki az első, törlésre kerülő gyorsasági után három nagyon rossz időt produkált és gyakorlatilag kiszállt a győzelemért folyó harcból: hátránya már több, mint fél perc a dobogósokhoz képest, Paddon gyakorlatilag utolérte.
A Neuville-Tanak-Latvala trió viszont elképesztő tempót diktált a sártengerben is és a nap végén a Hyundai belgája áll a legjobban, igaz, épphogy csak megelőzi az Ford észt és a Toyota finn versenyzőjét. Neuville a kilenc szakaszból eddig ötöt megnyert, mégis csak 1,3 másodperc az előnye Tanak és 6,6 Latval előtt - óriási csatára van kilátás a folytatásban.
Érdemes kiemelni a pályafutása első WRC-s versenyét teljesítő Teemu Suninent, aki ezúttal egy Ford Fiestát próbálhat ki és óriási megdöbbenést okozva szakaszgyőzelmet zsebelt be a délutáni "horror" körülmények között - a hetedik helyről várhatja a folytatást. Ogier és Paddon mögött egyébként Sordo igyekszik, Suninent pedig Hanninen, Lefebvre és Ostberg követi az első tízben.
Szörnyű futama van a Citroennek, Andreas Mikkelsen már hibázott egyet és ő az utolsó, még érdemi versenyben lévő WRC (bár délután voltak biztató eredményei), Craig Breennek az első szakasztól kezdve technikai hibákkal (kétkerék-meghajtásúvá vált a C3) kell megküzdenie, így egyedül Lefebvre áll pontszerző helyen - a Hyundai, a Ford és a Toyota ellenben közel azonos szintet mutat eddig.
A WRC2-ben Velby és Tidemand hajtja egymást az első helyért, jelenleg néhány másodperccel a norvég áll jobban.
Szombaton kétszer négy gyorsasági, plusz egy szuperspeciál szerepel a programban, majd vasárnap még négy szakasszal zárul le a futam.
A Lengyel Rali állása a pénteki nap után:
1. Thierry Neuville Hyundai i20 WRC 56:21,2
2. Ott Tanak Ford Fiesta WRC +1,3
3. Jari-Matti Latvala Toyota Yaris WRC +6,6
4. Sebastien Ogier Ford Fiesta WRC +35,1
5. Hayden Paddon Hyundai i20 WRC +39,6