Ékes példával szolgál az idei Mexikó Rali a városi gyorsaságik hátrányaira. A leóni központú futam első két szakaszát magyar idő szerint csütörtökről péntekre virradóra rendezték Mexikóvárosban, nagyjából négyszáz kilométerre az eredeti székhelytől - oda-vissza szállították az autókat, de ma este (magyar idő szerint) már ismét León környékén kellene rajtolni.
Ez azonban csúszik: a forgalmas autópályán komoly közúti baleset történt, így a mezőny nem ér oda időben a rajtra - a szervezők bejelentették, hogy az első két gyorsaságit rögtön törölni kell. Emiatt a verseny össztávja bő hetven kilométerrel rövidül le és magyar idő szerint nem sokkal este fél tizenkettő előtt veszi kezdét az első "igazi" nap.
A csütörtök esti program nagy sikert aratott, több, mint ötvenezer néző előtt bemutatóztak a pilóták, akik kétszer teljesítették a másfél kilométeres szakaszt - ezt követően Juho Hanninen áll az élen a Toyotával, de a különbségek természetesen még elég kicsik. A nagy vesztes a fordos Elfyn Evans, akinek motort kellett cserélni autójában a shakedow után, így öt perc büntetéssel nyitja a futamot.
A mai közjáték ékes bizonyítéka annak, hogy a raliversenyek világában nem lehet mindent feláldozni a showműsorért - az FIA így is nagyítóval vizsgálja a rendezőket, Mexikó ezzel akkor sem szerzett jó pontokat, ha a közúti balesetről nyilvánvalóan nem a szervezől tehetnek. A kockázatt viszont ők vállalták a négyszáz kilométeres utaztatással és a törölt szakaszokra kilátogató nézők felé is nekik kell "elszámolni"...
A ma éjjeli szakaszokon a világbajnokságot vezető Jari-Matti Latvala fog az élről rajtolni a Toyotával, ő fogja takarítani az utat a többiek előtt - várhatóan nagy tempót fog diktálni a hátulról rajtoló és tisztább úton autózó Thierry Neuville és Kris Meeke is.