A Toyota France színeiben induló mindhárom Mirai – amelyek egyikét Georges Marsan, Monaco polgármestere vezette – sikeresen célba ért a több mint ezer kilométeres futamon. Az Air Liquide által kifejlesztett mobil töltőállomásnak köszönhetően a három autó remek teljesítménye jól demonstrálta a hidrogén üzemanyagcella hosszú távú alkalmasságát.
Ilyen jellegű versenyen most először indult hidrogén üzemű gépkocsi; az Artur Prusak és Thierry Benchetrit gondjaira bízott Toyota France Mirai kiemelkedően teljesített az ezer kilométert meghaladó távon. A Monaco Automobile Club által október 12-16. között megrendezett, Fontainebleau - Monaco útvonalon zajló Monte-Carlo e-rali a vonatkozó FIA szabályzatnak megfelelő átlagtartó verseny, amelyen kizárólag zéró károsanyag-kibocsátású járművek indulhatnak. Kilenc nemzet összesen 35 legénysége nevezett a futamra, többségükben akkumulátoros elektromos hajtású gépkocsival. A Toyota France által kiállított mindhárom Mirai szerencsésen teljesítette a távot, bizonyítva, hogy a hidrogén üzemanyagcella technológia ilyen hosszú távon is maximálisan megbízható, fenntartható és nagy teljesítményre képes. Franciaországban korábban egyetlen hidrogén-hajtású gépjármű sem tett meg ekkora távolságot.
Az FIA Alternatív Energia Kupa 2015-ös és 2016-os világbajnokságán, valamint a 2013-as Monte-Carlo Új Energia Ralin (Toyota Priusszal) már diadalmaskodó Artur Prusak és navigátora, Thierry Benchetrit újabb trófeával gazdagították gyűjteményüket: az általuk vezetett Toyota Mirai a világ első olyan hidrogén üzemanyagú gépkocsija, amely FIA versenyt nyert.
„Lelkesítő a győzelmünk, hiszen soha nem rendeztek még ilyen léptékű ralit nulla károsanyag-kibocsátású autók számára, ráadásul hidrogén-hajtású versenyautónkkal a világon elsőként tudtunk győzni. A Toyota Mirai tökéletesen működött a teljes futam során. Kényelmes volt, erőteljes, és az autópálya-szakaszokon ugyanolyan remekül teljesített, mint az átlagtartó szakaszok kanyargós útjain. Tapasztalataink szerint az egy feltöltéssel elérhető hatótávolság akár az 500 kilométert is meghaladhatja” – hangsúlyozza Artur Prusak és Thierry Benchetrit.
Az Air Liquide által rendelkezésre bocsátott, 1-es rajtszámú Toyota Mirai, amelynek volánjánál Georges Marsan, Monaco polgármestere ült, jobbján navigátorrá előléptetett asszisztensével, Jacques Pastorral, az elismerésre méltó hatodik helyen ért célba.
„Most először vettem részt ralin, ahogyan hidrogén üzemű gépkocsi sem indult még ilyen versenyen. Nagyszerű élmény volt a Mirai vezetése. Kiderült, hogy a fenntartható mobilitás és a teljesítmény nagyon is megférhet egymás mellett. A versenyen elért siker jelentős lépés a hidrogén üzemanyagcellás járművek bevezetése felé. A monacói polgármesteri hivatalt büszkeséggel tölti el, hogy részt vehettünk a versenyen, különösen, hogy ilyen remek eredményt értünk el” – fogalmaz Georges Marsan.
A Toyota France által benevezett harmadik Toyota Mirai, amelyet francia újságírók gondjaira bíztak, végül a tizenegyedik helyen zárta a versenyt. Minden bizonnyal kedvezőbb eredményt értek volna el, ha nem ejtenek navigációs hibát az első átlagtartó szakaszon, hiszen a további etapokon már stabil teljesítményt nyújtott a csapat.
A Toyota Mirai jelenleg hét európai országban: Németországban, Dániában, az Egyesült Királyságban, Svédországban, Norvégiában, Belgiumban és Hollandiában kapható.