Minimális kockázatot vállalva, taktikus autózással a negyedik helyen fejezte be a Liepaja Ralit Kajetan Kajetanowicz, ez pedig elégnek bizonyult ahhoz, hogy matematikailag is bebiztosítsa újabb bajnoki címét – 2015 után sorozatban másodszor lett Európa-bajnok a lengyel pilóta. A futamot egyébként Ralfs Sirmacis nyerte (idei harmadik ERC-győzelmét aratta), akit a többiek meg sem tudtak szorítani, igaz, Alexej Lukjanuk ezúttal csak egy Evo X-es Mitsubishivel állt rajthoz – ezzel is odaért a második helyre, a rendkívül gyors pályák miatt pedig a dobogó alsó fokára is R4-es autó állhatott fel, Siim Plangival a volán mögött.
A magyarok közül a Botka-Szeles páros az abszolút kilencedik helyen zárt (kaptak egy félperces büntetést késés miatt és így csúsztak ide vissza a nyolcadik pozícióból), az ifj. Érdi-Papp kettős az abszolút 13. és a kategória hatodik, Klausz Kristóf és Nyírfás Julianna pedig az abszolút 21., illetve a kategória nyolcadik helyén ért célba.
A Liepaja Rali végeredménye:
1. |
Sirmacis - Simins |
Skoda Fabia R5 |
1:43:11,2 |
2. |
Lukjanuk - Kapustin |
Mitsubishi Lancer Evo X |
+1:04,3 |
3. |
Plangi - Sarapuu |
Mitsubishi Lancer Evo X |
+1:48,3 |
4. |
Kajetanowicz - Baran |
Ford Fiesta R5 |
+2:25,7 |
5. |
Kisiels - Ronis |
Skoda Fabia R5 |
+5:03,7 |
A pontverseny állása:
1. |
Kajetanowicz - Baran |
Ford Fiesta R5 |
187 pont |
2. |
Lukyanuk - Arnautov |
Ford Fiesta R5/Mitsubishi |
120 pont |
3. |
Sirmacis - Simins/Kulss |
Skoda Fabia R5 |
118 pont |
4. |
Bouffier - Panseri |
Citroen DS3 R5 |
42 pont |
5. |
Koltun - Pleskot |
Ford Fiesta R5 |
41 pont |