Erre az évre 5 aszfaltos Európa-bajnoki futamot tervezett be a csapat, de már az első verseny után borult a forgatókönyv, és improvizációra kényszerültek Érdiék.
Március második hétvégéjén a Kanári-szigetek adott otthont az Európa-bajnokság első futamának. Az egyébként kiváló időjárásáról híres sziget ezúttal a szeszélyes arcát mutatta meg a csapatoknak. Az érdes felületű pályák ugyan kiváló tapadást biztosítottak, viszont sokszor kellett 2000 méter felett, szó szerint a felhőkben autózni, ahol az oxigén hiánya már komolyan befolyásolta a teljesítményt.
Ifj. Érdi Tibor és Patkó Gergely a shakedown után még bizakodva várta a rajtot, ám ezen a hétvégén szinte minden másképp alakult, mint ahogy azt eltervezték. Nem akarnak magyarázkodni az eredmény miatt, ám az kétségtelen, hogy előrébb várták magukat a mezőnyben, ezért csalódásként élték meg, hogy végül csak az ötödik helyen értek célba az ERC 2-es kategóriában. Tény ugyanakkor az is, hogy a felkészülés, az utazás és maga a verseny is emberfeletti teljesítményt igényelt a fiúktól, ezért a megszerzett 16 pontra még így is nagyon büszkék a csapattagok.
Az eredeti tervek szerint az Érdi Rallye Team következő versenye a Circuit of Ireland lett volna, amit egyébként tavaly ugyanez a páros már abszolvált egyszer, ám az utolsó pillanatban Érdiék visszaléptek a viadaltól. A verseny előkészítése már az utolsó fázisban tartott, amikor Patkó Gergely jelezte, hogy egyéb elfoglaltságai miatt nem tudja vállalni a folytatást. Az ír verseny emiatt kikerült a csapat idei versenynaptárából, egyúttal Érdiéknek új navigátor után kellett nézniük.
Mivel 2016-ban összesen öt aszfaltos viadal szerepel az ERC-versenynaptárban, ezért csak egy murvás futammal lehet pótolni a kiesett ír ralit. Azért esett az Acropolis Rally-ra a választás, mert egy tradicionális versenyről van szó, amelynek a központja - hosszú évek után - visszakerült Lamiaba, ahol a mezőny a régi világbajnokság pályáit használja majd május első hétvégéjén.
A navigátorülésbe sikerült egy nagyon tapasztalt navigátort beültetni: Görögországban Papp György foglalhatja el a pilóta melletti helyet a jobb egyben, aki a hazai autósportban már több évtizedes rutinnal rendelkezik, az utóbbi időben pedig rengeteg nemzetközi futamon is részt vett.
Az Érdi Rallye Team április közepére beiktat egy tesztet, hogy a kemény görög pályákra hangolja az autót, egyúttal lehetőséget biztosítson a két versenyzőnek az összecsiszolódásra.