A Toyota Gazoo Racing a japán gyártó éves sajtótájékoztatóján leplezte le a Yaris WRC festését, amely azonban 2016-ban még nem fog versenyezni: a japánok a rali-világbajnokságon a 2017-es szezonban indítanak csapatot. Az idei év intenzív tesztelésről fog szólni, márciusban Finnországban és Németországban is pályára lép az autó, amelyet a pletykák szerint a 2014 végén visszavonult Mikko Hirvonen vezethet.
A csapat vezetője, Tommi Makinen – négyszeres világbajnok 1996 és 1999 között – az Autosportnak arról beszélt, mennyire fontos, hogy sikerüljön topversenyzőket leigazolni: „A teljes csomag egyik legfontosabb pontja a versenyzők. Most azonban be kell ismernünk, hogy túl sok közül nem választhatunk. A következő évben valószínűleg kompromisszumot kell kötnünk pilótafronton, át kell tekintetünk a lehetséges elképzeléseket” – mondta.
Mindhárom Volkswagen-versenyzőt szerződés köti a csapathoz, és Kris Meeke szintén aláírt 2017-re a Citroenhez – ő és Sebastien Ogier már korábban visszautasították a Toyota ajánlatát. Thierry Neuville (Hyundai) és Mads Ostberg (M-Sport) szabad a következő szezonra, de a pletyka nem az ő nevüket, hanem két, nem a mezőnyben levő világbajnokét említi: Sebastien Loebét és Petter Solbergét.
Makinen elismerte, hogy megbeszélést folytatott Solberggel különféle lehetőségekről, és azt sem tagadta, hogy a norvég ralikrosszbajnok idén tesztelheti a Yarist. Elmondása szerint azonban Loebbel nem lépett kapcsolatba, annak ellenére, hogy a szóbeszéd szerint a francia képviselői meglátogatták Finnországban.