Több olyan teória látott napvilágot a VW-főnök Jost Capito McLarenhez igazolásával kapcsolatban, mely szerint a gyártó dízelbotránya óta ő már látja a bukást a közeljövőben (jövőre új szabályok lépnek életbe a rali világbajnokságon és a botrány óta kérdéses az anyagi helyzet), ezért hagyta el a süllyedő hajót.
„Semmi gond a Volkswagen Motorsporttal. A döntésem hátterében egyszerűen az áll, hogy kihívást kerestem, a McLarennel pedig már nyár elején beszéltünk a tervekről. A Volkswagen rali-projektje nem forog veszélyben, bár természetesen igyekszünk spórolni a költségeken” – nyilatkozta az Autosportnak.
Capito szerint a 2017-es Polo WRC fejlesztése folyamatban van, ezen a hétvégén pedig Monte-Carlóban megkezdték a 2016-os idényt is – méghozzá háromszoros címvédőként és abszolút favoritként. Az 57 éves szakember szerint ez a szezon talán még nehezebb lesz a korábbiaknál, hiszen egyértelműen rájuk vadásznak az ellenfelek, amit sosem egyszerű kezelni. A márka három éve tért vissza a rali-vb körforgásába és mind a három évben bajnokok lettek egyéniben (Sebastien Ogier révén) és csapatban is, a Polo WRC pedig már ennyi idő alatt mindenidők legsikeresebb raliautójává vált.
A VW jelenlegi igazgatója egyébként vezérigazgató lesz a McLarennél, de a hírek szerint csak májusban kezdhet új munkahelyén és addig marad a német gyártónál, amíg meg nem találják az ideális helyettesét – elmondása szerint ez lehet négy-öt vagy akár több futam is.