A rali világbajnokság szabályzata kiköti, hogy a gyártói csapatoknak minden versenyen rajthoz kell állniuk, a cumbriaiak vezetője, Malcolm Wilson ugyanakkor elismerte, nincs abban a helyzetben, hogy megerősítse, hogy lehetséges lesz-e ez.
„Ne értsen félre senki, folyamatosan azon dolgozunk, hogy ez így történhessen, de jelen pillanatban semmi sem változott igazán” – mondta el az Autosport magazinnak Wilson. „Nincs meg a jóváhagyott költségvetésünk mind a tizennégy futamra, úgyhogy nem tudom azt mondani minden kétséget kizárólag, hogy meglesz minden versenyre.”
A szakvezető rámutatott arra is, hogy az újgenerációs World Rally Car-ok 2017-es bevetése marad a prioritás az M-Sport számára. A csapat új autójának teszt- és fejlesztési programja társítva az újabb tengerentúli rali világbajnoki fordulóval, a kínai futammal, nehéz szezonná teszi logisztikai szempontból a 2016-ost.
Wilson már váltott szót a programról az alakulat hivatalos pilótáival, Mads Ostberggel és Eric Camillivel. „Volt már egy megbeszélésünk, és végigmentünk a tesztterven a srácokkal, de ez az első hat hónapra vonatkozik” – magyarázta. „Ezt követően meg kell néznünk, hol állnak a bajnokságban és mit kell csinálnunk az új autóval. Az új kocsinak kell lennie a prioritásnak.”
Az M-Sportnak a jövő héten megrendezésre kerülő idénynyitó, a Monte-Carlo Rallye előtt nyilvánosságra kell hoznia pontos programját, amennyiben gyártói csapatként akar szerepelni 2016-ban.
A sorozatban az utóbbi időszakban gyártóként szereplő alakulatok közül a Volkswagen és a Hyundai megerősítette, hogy rajthoz áll az idei össze futamon. A Citroen ezzel szemben félgyári különítményként lesz jelen a PH Sport képviseletében minimum hat, maximum tíz versenyen, miközben a 2017-es felkészülésre koncentrálnak a franciák.