DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. május 7. kedd
Rali

Háromautós csapattal térhet vissza a Toyota

Akár három Yaris WRC-t is csatába küldhet a Toyota, amikor 2017-ben visszatér a rali világbajnokságra, állítja az alakulat első embere, Tommi Makinen.

A projektet vezető négyszeres világbajnok finn elmondta, elkezdődtek a beszélgetések azokkal a pilótákkal, akiknek potenciális esélye van arra, hogy a gyorsasági szakaszokra tizenhét év után visszatérő márkát képviseljék. „Különféle versenyzőkkel vagyunk tárgyalásban 2017-re, észben tartva azt, hogy remélhetőleg kettő, ha nem három autót nevezünk a bajnokságba” – nyilatkozta Makinen.

tommi-makinen_5



Amennyiben a Toyota GAZOO Racing három kocsit indítana, azokat két csapatra osztanák, mint ahogyan a Volkswagen és a Hyundai is teszi. Egy másik alternatíva, hogy egy csapat lenne csak, és a háromból két autót neveznének gyártói pontszerzőnek.

Finnország korábbi kiválósága azt is elárulta, hogy alakulata hamarosan megkezdi az első Yaris építését. „Jelen pillanatban a kocsi tervezése van folyamatban. A mérnök és tervezői csapatunk a beszállítóinkkal együtt fáradhatatlanul dolgozik, hogy az ütemterv szerint haladjanak és egy olyan autót fejlesszenek, ami nyerő lehet. A Yaris WRC összeszerelése nemsokára megkezdődik. A tesztelés 2016 tavaszán indulhat meg. Egy kiterjedt menetrend került már felállításra, hogy Finnországban és szerte a világon tarthassunk teszteket” – mondta el Makinen, akinek saját puuppolai létesítményében zajlik egyelőre a fejlesztési munka.

tmg_motor_2

A csapat első embere hónapok óta tartó spekulációknak is véget vetett, melyek a japán gyártó tulajdonában lévő Toyota Motorsport GmbH szerepvállalásával voltak kapcsolatosak. A TMG még azelőtt készített egy prototípus Yaris-t, hogy Makinen kezébe került volna a projekt, majd olyan hírek keltek szárnyra, hogy a motorfejlesztéssel kapcsolatos feladatok is elkerülnek Kölnből. „A TMG egy kulcsfontosságú partner számunkra. Ők a felelősek a Yaris WRC motorjának a tervezéséért és előállításáért, ami egy kizárólagos Toyota egység lesz. Éppen emiatt nagyon szorosan fogunk velük együttműködni, hogy egy félelmetes autóvá tegyük a Yaris WRC-t” – magyarázta Makinen, akinek háttércsapata egyre bővül.

Jarmo Lehtinen, Mikko Hirvonen nagy tapasztalatokkal rendelkező egykori navigátora sportigazgatói kinevezést kapott, míg a Makinennel 2005 és 2013 között együtt dolgozó Lauri Riipinen került az operációs igazgatói pozícióba. Michael Zotos, Makinen subarus versenymérnöke technikai igazgatóként dolgozik, a főtervező pedig az M-Sportnál a Ford Focus RS tervezői csapatát vezető Simon Carrier. Tom Fowler, Hirvonen fordos mérnöke került kinevezésre vezető mérnökként, míg Mikko Ruoho, aki 2007 óta tevékenykedik a Tommi Makinen Racingnél, lett az elektronikai részleg vezetője.

 

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: