DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. november 4. hétfő
Rali

A rali világbajnokságot választotta a Citroen 2017-re

Meghozta a döntést a Citroen, a 2017-es szezonban a rali világbajnokságon folytatják. A túraautó világbajnoki programját tehát befejezi a francia gyártó sportrészlege.

A Citroen az elmúlt huszonhárom esztendőben tizenöt gyártói címet szerzett, ötöt a tereprali világkupán, nyolcat a ralisport csúcskategóriájában, míg kettőt a túraautó világbajnokságon. Az autósport sikerek, melyek hozzájárultak a vállalt megújulásához és növekedéséhez, de segítettek egy új márkaimázs fejlesztésében is, mélyen belevésődtek a Citroen génjeibe.

A 2015-ös szezon végének közeledtével a Citroen vázolta terveit a következő kihívásokra, amit úgy alkottak meg, hogy fenntartsák a számukra kedves értékeket, a csapatszellemet, a kreativitást és azt, hogy el tudjanak menni a határokig. A Carlos Tavares, a PSA Peugeot Citroen igazgatóságának elnöke által definiált stratégiával összhangban a Citroen egyetlen világméretű programra összpontosítja kötelezettségvállalását. Az autósport szakágak alapos vizsgálatát követően a Citroen úgy döntött, hogy a rali világbajnokságon versenyzik a továbbiakban. Ez egy nyilvánvaló választásnak is tűnhet, ha megnézi valaki a márka korábbi sikereit ebben a sportágban, de mindenekfelett ez az egyik olyan is, ami jövőorientált.

citroen-racing_4



„Nyolc világbajnoki címmel és rekordszámú, kilencvennégy győzelemmel a Citroen természetesen páratlan sikereket élvezett a rali világbajnokságon” – mondta el Linda Jackson, a Citroen márka vezérigazgatója. „A ralisport egy elbűvölő sport, ami káprázatos helyzetekben teszi próbára az autók és a versenyzők teljesítményét, megbízhatóságát és masszívságát. A szakág felszállóban van ismét az élő televíziós közvetítések elterjedésével és azzal, hogy 2016-ban Kína is megérkezik a versenynaptárba. 2017 az újgenerációs, állítólagosan nagyon attraktív autók megjelenésének éve, ami egybeesik a megújult részvételünkkel. A helyén lesz számunkra minden, hogy egy új fejezetet írjunk a történetünkben. A márka gazdag örökségeként ambiciózusnak kell lennie ennek a kihívásnak. A megközelítésünk ugyanakkor szerény, lépésenként fokozzuk a céljainkat a csúcsig.”

A 2017-es generációhoz tartozó World Rally Car-ok, melyek szélesebbek, nagyobb teljesítményűek és az impozáns aerodinamikai jellemzőknek köszönhetően impresszívebbek lesznek, az először 2011-ben megjelent kocsikat követik. A szabályok radikális változtatása lehetővé teszi a Citroen Racing számára, hogy egyenlő esélyekkel versenyezhessen riválisaival, miután az alakulat 2016-ot az új modell fejlesztésének szenteli.

„Sosem rejtegettük a 2017-es WRC szabályokkal kapcsolatos érdeklődésünket, és különösen motivált a teljes csapat ettől a kihívástól” – nyilatkozta Yves Matton, a Citroen Racing vezetője. „Tetszik nekünk az a szabadság, ami hozzájárul ahhoz, hogy látványosabbá tegyük az autót, de az is, hogy megadja annak lehetőségét, hogy újrahasznosítsuk azt a fejlesztési munkát, amit a Citroen C-Elysee WTCC motorján végeztünk. Annak érdekében, hogy hatékonyan kezelhessük forrásainkat, úgy döntöttünk, hogy minden erőfeszítésünket az új World Rally Car-unk tervezésére és fejlesztésére összpontosítjuk. Ez az, amiért a Citroen nem fog gyári csapatként versenyezni 2016-ban a rali világbajnokságon. Magától értetődő, hogy szoros figyelemmel követjük a rali világbajnokságot, mind a junior világbajnokság szervezése, mint Quentin Gilbert, az ide junior világbajnok WRC 2-es programja miatt.”

A Citroen a harmadik szezonját teljesítve jövőre még részt vesz a túraautó világbajnokságon, ott azonban az idei négy C-Elysee-vel szemben már csak kettőt indít, azok pilótái Jose Maria Lopez és Yvan Muller lesznek. A kilencszeres rali világbajnok Sebastien Loeb, aki a legutóbbi két szezont a túraautós csapatban töltötte, a tereprali felé veszi az irányt, és a konszerntárs Peugeot színeiben rajthoz áll a 2016-os Dakar Ralin.

Ha ismerőseid figyelmébe ajánlanád a cikket, megteheted az alábbi gombokkal: