A héten Spanyolországban rendezik meg a szezon utolsó előtti világbajnoki futamát, melyen magyar csapatnak is szurkolhatunk. Ami a pontversenyt illeti, túl sok izgalom ugyan nem maradt, mivel a 2013-as, 2014-es bajnoktól, Sebastien Ogiertől most sem veheti el senki a világbajnoki címet, ám ennek ellenére szenzációs vegyespályás futamokra számíthat mindenki.
"Mindig nagy dolog egy magyar autóversenyzőnek, ha egy nemzetközi futamon autózhat, ez mindenkinek a legnagyobb álma. Boldogunk vagyunk és köszönjük a Tagai Racing Technology-nak és a támogatóinknak, hogy ez ismét megtörténhet velünk 2010 után. Nagyon várjuk, hogy Spanyolországban újra beülhessünk a Ford Fiesta R5 kormánya mögé. Minden bizonnyal egy érzelmekkel teli verseny lesz ez" - mondja Turán Frici.
A rali központi helyszíne ismét Costa Daurada, Salou tengerparti turistavárosa lesz. A verseny leglátványosabb pontja a híres El Molar hajtűkanyar, mely egy hosszú egyenest váltó szűk jobbos kanyarból és az azt követő szintén egyenes kigyorsításból áll. Ez a szakasz minden bizonnyal fokozza majd az izgalmakat.
"Már két teszten túl vagyunk, az aszfaltos nagyon jól sikerült, a murvás talajon viszont a múlt heti, itthoni időjárás miatt rendkívül nehéz dolgunk volt. Igyekeztünk megtalálni a legjobb beállításokat, várjuk, hogy kint Spanyolországban is tesztelhessünk. A futam különlegessége, hogy új abroncsot mutatunk be a Hankookkal, teljesen új a mintázata. Ezt természetesen meg kellett szoknunk, ezért próbáltunk a felkészülési idő alatt minél több ismeretre szert tenni a gumikkal kapcsolatban is. Nagyon kevés lehetőségünk lesz bejárni a pályákat, így a hibáinkat mindenképp minimalizálni kell" – folytatja Frici.
"Itthon meggyőzően teljesített az új abroncs, így bizakodóak vagyunk az idényzáró futamot illetően, de nem szeretnénk előzetes jóslásokba bocsátkozni. Célunk, hogy jól szerepeljünk, hibamentesen, gyorsan teljesítsük a szakaszokat. Ezért mindent meg fogunk tenni és reméljük, hogy magyar szurkolókkal is találkozunk" - teszi hozzá Zsiros Gabi.
A Katalán Rali idén is csütörtök este egy utcai bemutatkozással veszi kezdetét, ahol a pilóták olyan szakaszokon bizonyíthatnak, ahol korábban már négyszer is megrendezték a Spanyol Forma-1-es Nagydíjat. A pénteki nap főszereplője a murva lesz, de a Terra Alta szakaszon aszfalton is kipróbálhatják magukat a résztvevők. Ez a verseny leghosszabb gyorsasági szakasza (majdnem 36 kilométer), amelyen aznap kétszer is végighajt a mezőny. A második és harmadik napon teljes mértékben aszfalton zajlik majd a versengés. A csapatoknak így péntek este kell átalakítaniuk az autók beállításait murvásról aszfaltosra.
A katalán futamon több mint százan állnak majd rajthoz csütörtökön, a versenyzőknek 23 gyorsasági szakaszon át összesen 331,25 kilométert kell teljesíteniük. A rali teljes hossza: 1280,72 km.Az indulók között természetesen Sébastien Ogieren túl olyan nagy nevek is feltűnnek, mint a jelenleg második helyen álló finn Latvala vagy a ralivilágbajnokság történelmének legfiatalabb pontszerzője, a jelenleg harmadik Andreas Mikkelsen.