A sorozat gyártói már így is elégedetlenek, mivel Kína belépésével egy futammal emelkedett a világbajnoki fordulók száma, jövőre ennek megfelelően tizennégy versenyt tartanának. A Motorsport Világtanács által kiadott listán Monte-Carlo és Korzika is azzal a megjegyzéssel szerepel, hogy egyik esemény rendezője sem írta alá a versenynaptár kiadásáig a WRC Promoterrel és az FIA-val a szerződést. Erre legfőképpen november 30-ig sor kell, hogy kerüljön.
Az Autosport magazin információi szerint a belsőbb körök szkeptikusak, hogy a két verseny – mely nagyobb függetlenségért harcolt korábban is – be fog-e állni a többiek sorába. Az, hogy nincs megegyezés, a hírek szerint a televíziós sugárzási jogok átadásával kapcsolatos vitáknak köszönhető.
„Kétségtelen, hogy a versenyek november 30-i kivétele felé vezet ez” – idézett az Autosport egy forrást. „A két verseny tisztán kifejtette álláspontját – a történelem mutatja, hogy milyen a hozzáállás a megegyezéssel kapcsolatban –, a promóter helyzete azonban egyre nehezebb lesz. Amennyiben aláír tizenkét verseny és elfogadja ezeket a feltételeket, miért kellene kettőnek kiállnia és élvezni a WRC Promoter jelentős beruházásaiból származó előnyöket?
Ez nyomást helyez az FIA-ra és a promóterre mindig is, és ha az FIA nem támogatja a WRC Promoter döntését azzal kapcsolatban, hogy vegyék ki az aláírással nem rendelkező versenyeket a jövő évi naptárból, akkor egy igazán érdekes szituációban fogjuk magunkat találni.”
Az FIA elnöke, Jean Todt azt mondta, Monte Carlo és Korzika helyzete egy olyan dolog, amit a promóternek kell megoldania. „A promóternek beszélnie kell a naptárban szereplő versenyek rendezőivel. Hagyjuk őket beszélni” – vélte Todt. „Reményteli vagyok azzal kapcsolatban, hogy megoldódik minden. Azt azonban ne kérdezze senki, hogy meg fog-e ez történni. Amennyiben nem írnak alá, kommunikálni fogjuk, hogy mik a következmények, de nem vagyunk jelenleg ebben a helyzetben.”
Még mindig a tizennégy futam ellen a csapatok
Az M-Sport és a Citroen ágál leginkább a rali világbajnoki futamok számának növekedése ellen. A francia gyártó bejelentette már, hogy a 2016-os szezont követően vagy a rali vagy a túraautó világbajnoki programját dobja, sportosztályuk vezetője, Yves Matton pedig elismételte, hogy „a tizennégy verseny nagy negatív hatással lehet arra, hogy 2017-ben visszajönnek-e.”
Matton M-Sportos kollégája, Malcolm Wilson, üdvözli Kína rali világbajnoki szereplését, annak azonban egy létező futam kárára kell megtörténnie véleménye szerint. „Pozitív akarok lenni Kínával kapcsolatban, egy valós lehetőségként tekintenék Kínára” – mondta a brit csapatvezető. „Nem az a hely ez, ahol nagyon sok üzletet bonyolítanánk jelenleg, de nagyszerű potenciál van ott. A tizennégy verseny azonban nagyon nehézzé teszi a dolgot.”
A Volkswagen Motorsport vezetője, Jost Capito azt mondta, hogy egy extra verseny „csak egymillió a költségvetésben”, a csapatok véleményét pedig figyelmen kívül hagyják. „Nem akarták ezt a gyártók, a versenyszervezők és az FIA azonban többségben van, és megszavazták a tizennégyet” – hangzottak a hannoveri gárda első emberének szavai. „Nem igazán számít, hogy mit mondunk.”