A nagyatádi pilóta és segítője, Kulcsár Dániel elismerésre méltó eredményt ért el a nívós, nemzetközi viadalon. Kategóriájukban, az M1 értékelésében győzelmet arattak, a Myth csoportban pedig az abszolút 20. pozíciót szerezték meg.
Merencsics Árpád: Habár én már harmadszor jártam a Rally Legenden, azért ugyanolyan izgalommal és kíváncsisággal indultam útnak, mint Dani, aki most debütált ezen a rendezvényen. Az akklimatizálódás érdekében így a hét elején még elmentünk egy kicsit kirándulni a környéken, és gyönyörű helyeken jártunk.
Szerda-csütörtökön bejártuk a pályákat, mindkét szakaszon csak kétszer tréningezhettünk, de úgy érzem, így is nagyon jól fel tudtuk dolgozni a technikás pályákat. Pénteken délután, este a rajtceremóniával kezdődött a hivatalos program, ahol az olaszok ismét kitettek magukért, igazi fesztiválhangulatot csináltak. A pénteki, éjszakai gyorsokat sikeresen, gond nélkül abszolváltuk, szombatra viszont leesett az eső, ami vasárnap is jellemezte a körülményeket, és aggódtam is emiatt egy kicsit. Többféle aszfaltos pálya szerepelt az aznapi menetrendben, így kérdéses volt, hogyan fognak majd tapadni a gumik. Ráadásul az utolsó gyorsaságit majdnem fék nélkül kellett teljesítenünk, mert beesett a pedál – de a baj szerencsére nem ért utol minket. Az eredményünk viszont azt mutatta, mégsem választottunk rossz gumitaktikát, egész jó időket autóztunk mindkét nap. Igaz, abban egyetértettünk Danival, hogy maradt bent pár másodperc mindegyik szakaszon, mehettünk volna gyorsabban is, ha több lehetőségünk van tréningezni.
Okunk így sem lehet panaszra – sőt! Megnyertük a kategóriánk, az M1 értékelését, valamint a Myth csoport abszolút 20. helyén zártuk a versenyt. Nagyon örülök, hogy idén az eredményünk jutalmat is ért, így egy plusz emlékünk is van San Marinoból. Ez úton is köszönöm a csapatomnak, hogy mellettünk álltak, végig segítették a munkánkat!
Hétfő este értünk haza Olaszországból, de másnap reggel már neki is álltunk a kocsi revíziójának. Van rajta munka még mindig: orvosoltuk a fékproblémát, valamint egy kis kozmetikai beavatkozás és takarítás is ráfér a kasztnira. Csütörtök hajnalban már utazok is tovább Pécsre, hogy megkezdjük a navigátorommal a felkészülést a 49. Léta-Ker Mecsek Rallyra. Az anyósülésbe visszaül mellém Szemmelroth Anetta, aki szintén ott volt a Rally Legenden, ám ő kevésbé szép emlékekkel tért haza a versenyről. Pilótájával egy patakban kötöttek ki, a Subaruval pont úgy estek, hogy Anett oldalán folyt be a víz a kocsiba. Nem tudom, mennyire sikerült feldolgoznia a történteket, de bízom benne, hogy ezek a rossz élmények nem fogják őt akadályozni az együttműködésben. Igaz, tétje nincs számunkra a szezonzáró futamnak, de örülnék neki, ha a nekem hazainak számító futamon is egy jóízűt tudnánk autózni, és hiba nélkül be tudnánk kormányozni a Suzuki Swift GTi-t a célba.
Kulcsár Dániel: Annyi jó dolog történt velem, velünk az elmúlt hétvégén San Marinoban, hogy el se tudom mondani! Kiváló volt a hangulat a szervizparkban és a kocsiban egyaránt, a rendezők is remek, színvonalas munkát végeztek.
Hatféle szakaszt kellett teljesítenünk, és mindegyik külön kihívást jelentett számunkra. Kanyar kanyar hátán, tempós és technikás részek felváltva követték egymást többször is egy-egy gyorsaságin belül. Egy életre szóló élményt kaptam azzal, hogy a Rally Legenden szerepelhettem, az pedig külön öröm, hogy még jó eredménnyel, kategóriagyőzelemmel is zárhattuk a versenyt.
Ez úton is köszönöm a Merencsics családnak, hogy felkértek erre a megtisztelő feladatra! Bízom benne, hogy az apró hibáimat megbocsájtják azzal, hogy a közös munkánkkal kupát szereztünk egy ilyen rangos eseményen! És ami még biztos: ha a jövőben lesz újra lehetőségem, nem is kérdés, hogy ismét rajthoz állok a Rally Legenden!