A Motorsport Világtanács szeptember 30-án tartja soron következő ülését, ami után közzéteszik a rali világbajnokság jövő évi versenynaptárát.
Nem ez lesz azonban a ralisportot érintő egyetlen téma, várhatóan rengeteg dolgot meg fognak vitatni a résztvevők. Ilyen lesz az FIA terminológia szerint S2000-Rally 1.6 Turbo autók, azaz a Regional Rally Car-ok turbószűkítő méretének csökkentése, hogy egyértelműen az R5-ös specifikációjú masinák válhassanak a WRC 2-es kategória csúcsgépeivé.
A várakozások szerint egy olyan szabály újbóli bevezetéséről is szó esik, mely szerint csökkentett pontszámot oszatnának az olyan versenyek végén, melyek távja jelentős rövidítésen esik át valamilyen okból. Törlésre kerülhet a hivatalos rali világbajnoki címek közül a Production Cup, azaz a szériaautók küzdelme, valamint a Power Stage minimális hosszára vonatkozó előírás is. Az értesülések szerint részlegesen porondon lesz az örök vitatéma, a rali világbajnoki futamok rajtsorrendje is, a javaslat szerint a Rally 2 szabály szerint a versenybe visszaálló P1-es prioritással rendelkező pilóták nem elsőként, hanem a többi P1-es versenyző mögött indulhatnának útjukra.
Műszaki szempontból szóba kerülhet a feltöltéses, konkrétan turbós motorral szerelt R2-es autók teljesítménykorlátozása – a pontos beavatkozásokról még nincsen hír –, valamint egy új R4-es kittel rendelkező kategória létrehozása, aminek versenytechnikájával egy költségbarát négykerékhajtásos járművet kínálnának. Ennek költségei és teljesítményszintje az R3 és az R5 között helyezkedne el.
A szándékok szerint a világbajnoksághoz hasonlóan az Európa-bajnokság futamain is bevezetik valamilyen formában a Rally 2-es rendszert, a kihagyott szakaszokért időbüntetéssel sújtanák a versenyzőpárosokat.