A masina másfél év múlva, a sorozat megújulásakor léphet majd pályára, amikor hangosabbak, gyorsabbak és különlegesebbek lesznek a World Rally Car-ok.
Grönholm három napon keresztül vezethette a kocsit Jyvaskylától nem messze a Finn Rally klasszikus szakaszain, Hassi és Vaheri mellett. A Volkswagen Motorsport első embere, Jost Capito elmondta, azért döntöttek amellett, hogy belefognak a kocsival kapcsolatos munkálatokba, hogy versenyképesek lehessenek a tizenhét hónap múlva sorra kerülő bemutatkozáskor. „Előre voltunk a menetrendben, úgyhogy egy 2014-es Polo World Rally Car-t alakítottunk át, hogy első alkalommal lássuk az aerot” – magyarázta a sportvezető. „Látni akartuk, hogyan viselkedik a nagysebességű szakaszokon, Finnország tehát tökéletes hely volt erre. Úgy néz ki, hogy rendben van a kocsi a szélesebb karosszériával és az első splitterrel, jónak tűnik, ugyanakkor nem sokban különbözik attól, amink most van. Elég sokat fog még változni, mielőtt eljutnánk a 2017-es változatig, valójában csak néhány elem, amit feltettünk rá, nem voltak szélcsatornában még, semmi ilyen nem történt.”
Görnholm nem árulhatott el túl sokat a tesztről. „Nem akarják, hogy túl sokat beszéljek, a kocsi azonban jó volt” – mondta el 2000 és 2002 világbajnoka, aki a tesztautó és a jelenleg a világbajnokságon futó Polo WRC között sem tudott párhuzamot vonni. „Nem tudok összehasonlítást tenni, mivel nem vezettem Finnországban a jelenlegi autót.
Három napot mentünk, három teljes napot. Jó volt. Van néhány változtatás a kocsin, sok kis dolgon változtattak, és természetesen jól szólt, kétségtelen, hogy jó úton van.”
A rali világbajnokság bizottsága egyébiránt azt tervezi, hogy ezeknek a 2017-től bevetésre kerülő WRC-knek a vezetését szuperlicenchez köti a nagyobb teljesítmény és a fokozott tempó miatt.