Az M-Sport pilótája a hatodik helyen tartózkodott a verseny első napjának délelőttjén, amikor szélesen fordult a rendkívül gyors ouninpohjai szakasz egyik kanyarjában. „Nagyon keményen csapódtunk neki egy hatalmas sziklának, és rögtön tudtam, hogy nem stimmel valami” – mesélte a wales-i pilóta. „A kocsi azonban rendben ment tovább, úgyhogy teljes sebességgel folytattam. Az ugratók végül túl nagy terhelést adtak neki, úgyhogy a felfüggesztés egy karja eltörött. Amikor célba értünk, a jobb hátsó lengőkar ketté volt törve, a kerék pedig szabadon tudott mozogni a kerékjárati ívben előre-hátra.”
A nap közbeni szervizlehetőség hiánya miatt hat gyorsaságit kellett még teljesítenie Evans-nak és navigátorának, Daniel Barrittnak addig, míg a szerelőkkel találkozhattak, de mindenképpen tapasztalatokat akartak szerezni a szakaszokon, úgyhogy kreatívnak kellett lenniük, amiben az a néhány alkatrész és szerszám volt segítségükre, amiket a kocsiban magukkal vittek.
„A szerszámos készletünk négy vagy öt villáskulcsot és néhány bilincset tartalmazott. A villáskulcs volt az első megoldás, ami az eszembe jutott, úgyhogy megragadtam a legnagyobbat, és a bilincsekkel a karhoz rögzítettem. Ezt követően a kart spaniferrel rögzítettük a helyén, és ennyi volt. Valójában ez egy kis csalás volt, mert egyszer használtam már így a villáskulcsot, hogy rögzítsem a váltófelfogatást.
Minden szakasz után újra csak elvégeztük a javítást. Egy hosszú délután volt ez azzal, hogy lógott a kerék, de elég gyorsan kellett menni még így is, hogy ne veszítsünk túl sok időt. Mindent meg kellett tennünk, amit tudtunk, hogy végigvigyük az autót, és szerencsére sikerült ez.”
A csillag-villáskulccsal több mint 85 versenykilométert megtéve a páros végül beért az M-Sport szervizsátra alá, ahol a csapat szerelői elvégezhették az igazi javításokat. Az alakulat vezetője, Malcolm Wilson fenomenálisnak nevezte Evans és Barritt rögtönzött javítását.