A 3,22 kilométeres részen Scott Martin navigálásával Breen egy 0,465 másodperces előnyre tett szert Moura-val szemben, így az ír jutott ahhoz a lehetőséghez, hogy elsőként választhasson magának rajtszámot. A Peugeot Akadémia fiatal tehetsége után egy Ford Fiesta R5-össel következik Moura, aki rögtön a cél után nézett be egy kanyart, és nehezítette meg szerelőinek a dolgát.
Az autóból hatalmas gőz csapott fel az ütközés következtében, így komolyan kell nyomnia a munkát a szervízben a fiúknak, hogy épkézláb autót varázsoljanak a hétszeres azori bajnok alá - röpke hat óra leforgása alatt.
Harmadik helyre Kajetan Kajetanowicz érkezett egy Fiesta R5-össel, akit egy Citroen R5-össel versenyző pilóta, José Pedro Fontes követett. Utána Giacomo Costenaro egy Peugeot 207 S2000-essel következik, aki a 208 T16-ossal rajthoz álló Bruno Magalhaes-t előzte meg.
Akadtak olyan nevezők is, akiknek nem sok babér termett a kvalifikáción – Tomas Kurka-nak váltóproblémái voltak, míg az ERC2-es mezőn bajnoki ponttáblázatának éllovasa, Vojtech Stajf összetörte Subaruját a szabadedzésen, Botka Dávidék előtt így megnyílt az út, hogy ismét az élre álljanak.
"A szakasz rajtjánál esővel találtuk szembe magunkat, így a vártnál trükkösebb pályán kellett teljesítenünk.” - mondta el Breen. "Keményen dolgoztunk az elmúlt hetekben, hiszen a lehető legjobban szerettünk volna felkészülni erre a futamra. Jó lenne nyerni, és ezzel összetettben is megerősíthetném vezető pozíciómat."
A mezőny két magyar párosa közül az ERC2-es bajnoki címre hajtó Botka Dávid és Mihalik Péter a 17. helyen zárta a kvalifikációt, Ranga Péter és Czakó Janek pedig a 31. idővel debütált.