Nem nagyon volt olyan versenyző az élmezőnyben, aki ne került volna bajba az Argentin Rali első teljes versenynapján, ami azt is eredményezte, hogy mindössze nyolc WRC teljesítette a pénteki penzumot: a csütörtök esti nyitány után egy 20 és egy 50 kilométeres gyorsaságit kellett kétszer megfutnia a mezőnynek, majd jött az esti szuperspeciál, ami ezúttal szintén alakított a sorrenden.
Az első helyen a brit Kris Meeke található, aki karrierje első világbajnoki futamgyőzelmére készül – persze sok van még hátra a versenyből, de a több mint egyperces előnye megnyugtató lehet. Őt ráadásul csapattársa, Ostberg követi, aki eddig egyetlen győzelemmel rendelkezik még három évvel ezelőttről – a Citroen utoljára 2013-ban tudott győzni Dani Sordo révén, míg az utolsó kettős sikerük 2012-ből származik, amikor még a Loeb-Hirvonen versenyzőpáros szállította nekik a sikereket.
A Citroenek annak is köszönhetik előnyüket, hogy a többiekhez képest viszonylag kevesebb gondjuk volt: Meekét „csak” egy defekt, míg Ostberget délelőtti motorproblémái hátráltatták. A harmadik helyezett Latvala, a Volkswagen egyetlen reménysége viszont már jóval komolyabb bajba került délután, amikor differenciálgondjai miatt sok időt veszített – még a rövidke szuperspeciálon is elbukott fél percet.
A finn azonban így is a harmadik helyen áll a pénteki nap után, mögötte következik az a Dani Sordo, aki délelőtt kormányproblémái miatt esett vissza, ám az ellenfelek gondjai miatt szombaton már a dobogót veheti célba – nem mellesleg a szuperspeciálon ő volt a leggyorsabb. Az ötödik helyezett Evanst, aki szintén eséllyel pályázhat a pódiumra, nem egy nagy, hanem sok kicsi probléma hátráltatta pénteken, de ha Latvala problémái folytatódnak, Sordóval megvívhat a harmadik pozícióért.
Ez az öt versenyző van két percen belül, míg a napot sikerrel teljesítő további WRC-k, az autóját megtörő Prokop, a defektet kapó és Mikkelsen mögött is időt vesztő Neuville és a többek közt melegedéssel küzdő Al-Qassimi hátránya lényegesen nagyobb – a pontszerzők közé két WRC2-es nevező is befért Al-Kuwari és Protaszov személyében.
A kiesőkről is szóljunk néhány szót: a kétszeres világbajnok Ogier a pénteki első szakaszon állt ki motorhiba gyanújával, márkatársa, Mikkelsen előbb defektet kapott, majd műszaki hiba miatt feladta a versenyt, Paddon Hyundaija jelentős károkat szenvedett, és ottmaradt egy szervizparkban, s az észt Tanak sem teljesítette a napot. Utóbbi egyébként mexikói „fürdőzése” után ismét vizes balesetet szenvedett, ezúttal egy tócsában talált el egy sziklát...
A Mexikó Rali állása:
1. |
Kris Meeke |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
1:44:47.8 |
2. |
Mads Ostberg |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
1:08.4 |
3. |
Jari-Matti Latvala |
Volkswagen Motorsport |
1:23.5 |
4. |
Daniel Sordo |
Hyundai Motorsport |
1:54.2 |
5. |
Elfyn Evans |
M-Sport World Rally Team |
1:59.7 |
6. |
Martin Prokop |
Jipocar Czech National Team |
3:27.4 |
7. |
Thierry Neuville |
Hyundai Motorsport |
5:06.2 |
8. |
Khalid Al-Qassimi |
Citroen Total Abu Dhabi WRT |
6:01.8 |
9. |
Abdulaziz Al-Kuwari |
Youth & Sports Qatar Rally Team |
6:46.3 |
10. |
Jurij Protaszov |
8:43.3 |