’Vártuk már ez az aszfaltos futamot, nem igazán a mi terepünk volt az előző két, havas rendezvény. Nem volt ez rossz verseny. Fárasztó volt, de jól éreztük magunkat. Egész héten esett az eső, sok volt a kihordás a versenyen, mégsem ez okozta a legnagyobb gondot, hanem a pályák ismeretlensége.'
A csapat a saját pályabejáró autójával érkezett a szigetországba, a párosnak nem egy jobbkormányos bérautóval kellett megbarátkozni a két napos pályabejárás alatt.
’Nehéz volt feldolgozni ezeket a számunkra teljesen új gyorsaságikat. Alapvetően is a sok dobálós, szűk rész miatt nehéznek mondhatóak voltak a szakaszok, de ami igazán megnehezítette a dolgunkat az a bal oldali közlekedés volt. Nem elég, hogy az itinert írtuk, kerestük az elágazásokat, de folyamatosan arra is figyelni kellett, ha szembejön valaki, akkor a megfelelő oldalra térjünk ki. Igazából a felírás első köre minden esetben elment arra, hogy végigtaláljunk a pályán. Sajnos nem vettük fel kamerával a szakaszokat, ami nagy hiba volt. A jövőben sokkal nagyobb hangsúlyt fektetünk arra, hogy pályabejáráson minél hatékonyabban tudjunk dolgozni.’
A versenyen a páros folyamatosan a kategória 2-3. idejét autózta. Mindkét nap beiktattak a programba a rendezők egy-egy városi, prológ jellegű szakaszt, amit kétszer-kétszer kellett teljesíteniük. Ezeken minden alkalommal kategóriájuk legjobb idejét autózták Botka Dávidék és abszolútban is előkelő helyeket értek el, az utolsón egy negyedik idővel büszkélkedhettek.
Az igazi dobálós, nehéz gyorsasági szakaszok után nem volt megelégedve a pilóta: ’Gyorsulnunk kell! A második körre már minden esetben elfogadható időket autóztunk, ami egyértelműen a kevés pályabejárás okozta hiányosságokra utal. A helyiek, és azok, akik ismerték már a futamot, azok sokkal jobban tudtak teljesíteni. Most már tempós pályák voltak az első két futamhoz képest, de az itinerünk nem sikerült olyan jól, és emiatt nem is tudtunk a megfelelő tempót autózni. Szép lassan felnövünk a feladathoz.
Háromból három futamot befejeztünk. Mindhárom futamon fent álltunk a dobogón. Orfűn harmadikok lettünk a licenszesek között, Egerben a magyar értékelés abszolútján, Észak-írországban pedig a kategóriánk harmadik helyén végeztünk. Igazából nem lehetünk elégedetlenek. Az autóink jól működtek, egy karcolás nincs rajtuk és műszakilag is minden rendben volt velük. De azért én mégis azt mondom: gyorsulnunk kell!’
A Botka-Mihalik duó következő versenye az ERC-ben a portugál SATA Rallye Açores, melyet június 4-6 között rendeznek.
’A következő futamra megpróbálunk még alaposabban felkészülni, reméljük elégedetten tudunk a portugál Azori-szigetekről hazajönni.’