A szombati napot Ogier alig több mint 12 másodperc előnnyel kezdte meg gyári VW-es finn csapattársa előtt, és Latvala nem titkolt célja volt, hogy megpróbálja nyomás alá helyezni és hibába hajszolni a francia vb-címvédőt. Ehelyett azonban a 12. gyorsaságin ő maga hibázott, elütötte bal hátsó felfüggesztését, és ezzel el is úsztak győzelmi esélyei, ő vasárnap már csak a Rali2 szabályai szerint folytatja.
„Ha győzni akarsz, nyomás alá kell helyezned a versenyben vezetőt, de én tudtam, hogy nem tehetek kockára mindent. Az egyik kanyar belső ívén volt egy gödör, amit én kívülről próbáltam kikerülni, de kisodródtam a laza részre, és onnan már nem volt visszaút. Eltaláltam egy buckát, és eltört a bal hátsó felfüggesztésem. Bíztam benne, hogy a szakasz végén meg tudjuk szerelni az autót, de sajnos semmit sem tehettünk” – nyilatkozta a nap végén Latvala, aki a fiaskó után a világbajnoki címért zajló küzdelmet is kénytelen átértékelni magában.
„Most egy időre elfelejtem a bajnokságot, és mindig csak az éppen adott versenyre fogok koncentrálni, aztán meglátjuk, hova tudok felérni az év végi összesítésben. Ez az egyetlen dolog, amit tehetek. Ugyanakkor amondó vagyok, hogy 13 ralit senki sem tud tökéletesen végigcsinálni. Úgy értem, Ogier dominál eddig és nagyon erős teljesítményt nyújt, de előbb várjuk ki ennek a versenynek a végét. Soha sem tudhatod, mi fog történni a következő szakaszon” – tette hozzá a finn.
Az éllovas Ogier a következőképpen értékelte az újonnan kialakult helyzetet: „Korábban úgy nyilatkoztam, hogy elég valószínűtlennek tartom az itteni győzelmemet, hacsak nem lesz a riválisaimnak rossz hétvégéje, most viszont úgy néz ki, hogy pontosan ez történt. De a rali leghosszabb és legkeményebb szakasza még előttünk áll, úgyhogy várjuk meg, ott mi lesz. Egy dolgot azonban megígérhetek: az előnyöm ellenére nem fogok visszább venni a tempóból, mert túl nagy lenne a kockázata annak, hogy elveszítem a koncentrációmat.”
Latvala rontásával a 2. helyre Mads Östberg lopakodott fel a Citroennel, noha neki sem volt zökkenőmentes napja. A norvég a 12. szakaszon a felfüggesztését ütötte el, majd a 13. gyorson egy megpördülés miatt veszített 15 másodpercet. Ezzel a nyakára hozta a VW harmadik gyári pilótáját, Andreas Mikkelsent, de egy délutáni szakaszgyőzelemnek köszönhetően maga mögött tartotta őt, igaz, mindössze 4,5 mp. különbséggel.
A 2. hely sorsa tehát abszolút nyitott még, hiszen vasárnap még három gyorsasági szakasz és 74,66 km vár a mezőnyre, ebből 55,82 km az idei vb-szezon eddigi leghosszabb mért szakaszán, a Guanajuatitón.
A 4. helyért Elfyn Evans (Ford) és Dani Sordo (Hyundai) vívtak kiélezett csatát, ám a spanyol az egyik szakaszon hibázott, eltalált egy követ, és törött felnije miatt sok időt veszített, így Evans fellélegezhetett.
A nap egyik legnagyobb feltűnését az M-Sport csapata keltette azzal, hogy Ott Tanak az előzőnap egy tóban elsüllyedt Fordját újra menetkész állapotba hozták, így az észt pilóta a Rali2 szabályai szerint visszatért a pályára, igaz, motorgond miatt hamar kiállt. A hírek szerint vasárnap újra visszaáll a versenybe. A Rali2 szabályai szerint folytatta Robert Kubica is, őt szombaton több defekt is hátráltatta.
A WRC2-ben mindeközben a Dakar-győztes Nasser Al-Attiyah megállíthatatlanul száguld a mexikói győzelem felé.
Mexikó Rali, az állás az utolsó nap előtt: 1. Ogier (VW): 3ó. 33p. 27.4mp., 2. Ostberg (Citroen): +1:15.2, 3. Mikkelsen (VW): +1:19.7, 4. Evans (M-Sport Ford): +2:28.6, 5. Sordo (Hyundai): +4:10.6.