Ezt a gyors váltást szeretné kihasználni a Citroen csapata - Mads Ostberg és Kris Meeke egy-egy DS3 WRC-vel, míg Stephane Lefebvre a WRC2-esek között valósíthatja meg a terveit.
A jövő héten kezdődő Mexikó ralival egy murvás sorozat kezdődik meg a bajnokság keretében, hiszen egészen augusztusig fognak dominálni a kavicsos részek a Rally VB menetrendjében. A Citroen a felkészülések során külön hangsúlyt fektetett a murva beállítások mellett arra, hogy a tengerszint feletti magasságok véletlenül se okozzanak hátrányt főként a DS3 WRC-knél - Mexikóban ugyanis a legjellemzőbb az 1800 méteres tengerszint feletti magasság lesz. Emellett pedig külön a versenyzőket is jó kondiba kellett hozniuk ahhoz, hogy a hőmérsékletet minden gond nélkül elviseljék, hiszen a mínusz fokok
Természetesen az idei évben kivitelezett változtatásoknak köszönhetően a két versenyző pozitívan várja a futamot, és bíznak abban, hogy a sebességgel nem lesz gond. A DS3-asokon egyébként a motor, a sebességváltó, a futómű és az aerodinamika lett felfrissítve a jobb teljesítmény érdekében.
Monacoban negyedik helyen végzett a Citroen, míg Mads Ostberg a svédeknél is szerzett pontokat a francia márkának. Mivel a norvég már ötödször lesz ott a Leon központú versenyen, ezért jó eredményt szeretne elérni a már megszerzett tapasztalatok reményében. Tavaly a szakaszgyőzelmek mellett egyébként négy gyorson keresztül az összetettben is az élen állt. Csapattársa, Meeke azonban tavaly debütál először Dél-Amerikában, aki mindezek ellenére egy szakaszgyőzelmet mégis meg tudott szerezni.
A WRC2 bajnokságban két DS3 R5-ös autó lesz jelen - jelenleg a kategória élén álló Stephane Lefebvre először vehet részt a Mexikó ralin.
Yves Matton (Citroën Racing Team csapatfőnöke): Az első két fordulóban már értékelve lettünk, így számunkra is nyilvánvalóvá vált, hogy egyre versenyképesebbek vagyunk. Mexikóban azon lesznek a versenyzőim, hogy a riválisokat megpróbálják megszorongatni. Célunk minél előrébb kerülni az összetettbeli táblán.
Mads Ostberg: Nem tagadom, örülök annak, hogy végre murvás futam következik. A mexikói szervezők mindig nagyszerű pályákat jelölnek is, és számomra is egész jól szoktak alakulni a kilométerek. A svéd futam sem volt rossz, de ez a dél-amerikai atmoszféra egyszerűen lenyűgöző. Tavaly volt szerencsém az élre kerülni, és remélem, hogy az idei évben is beleszólhatok az élmezőny küzdelmeibe. A koncentráción nagyon sok fog múlni, meg kell próbálnom minden apró zavaró körülményt kizárni. Murván az autó legújabb fejlesztései még nem bizonyítottak, így kíváncsian várjuk, beérik e kemény munkánk gyümölcse.
Kris Meeke: Egyszer már volt szerencsém Mexikóhoz, és azt kell mondjam, sehol máshol nem lehet ilyen körülményeket varázsolni - gondolok itt a hőmérsékletre, magasságra és persze a kiváló murvára. E feltételekre az autó teljesen másképp reagál, így külön figyelmet kellett e tényezőkre fordítanunk a felkészülés során. Az első két futamon ugyan volt szakaszgyőzelmem, de bevallom, csalódtam magamban, hiszen több pontot szerettem volna gyűjteni. Most Mexikóban bizonyítanom kellene, már csak magam miatt is...
Stephane Lefebvre: Soha nem voltam még Mexikóban, így már most biztos vagyok benne, hogy hasznos tapasztalatokra fogok szert tenni. Eltekintve a Wales ralitól, mely teljesen másabb jellegű, négykerekes autóval ez lesz az első igazi murvás rajthoz állásom. Célom most elsősorban az lesz, hogy minél több tapasztalatot szerezzek és természetesen, hogy célba érjek.