Csütörtök este két 20 kilométeres szakasszal végre kezdetét vette a Rali-világbajnokság 2015-ös idénye. Az idei szezonnyitóra a többé-kevésbé megújult autók mellett a kiemelt figyelem Sebastien Loeb visszatérésére irányult, a kilencszeres világbajnok bő egy év távollét után tért vissza a WRC vérkeringésébe.
Loeb igazán csattanóst választ adott azoknak, akik esetleg még kételkedtek volna kilenc világbajnoki címe után hogy miért is ő minden idők legjobb rali pilótája, Seb a teljesen jég borította Entrevaux és Rouaine közötti 21,31 km-es pályán olyat idő jött, hogy ellenfeleinek ismét van min elgondolkodnia mit csinálnak rosszul. Igaz elsőre a Citroennél sem hittek a szemüknek, a franciák ugyanis bevallották kétszer is leellenőrizték az eredményeket, hogy valóban jól látják ami történt.
Pedig Loeb a célban úgy nyilatkozott, hogy sokszor azt érezték a pályán mintha állnának olyan lassan jöttek, ennek ellenére a világbajnoki cím védőjét, Sebastien Ogiert így is megmérte több mint 30 másodperccel. Ogier aggodalmait növelte, hogy az M-Sport észt reménysége, Ott Tanak leszorította a dobogó harmadik fokára az első gyorsasági után, Tanak Fiesta WRC-je ugyanis 9 másodperccel hamarabb teljesítette a kijelölt távot, mögötte pedig két DS3 WRC sorakozott fel lőtávolon belül. A Monte ezúttal már a nyitó szakaszon komoly kihívás elé állította a mezőnyt, felsorolni is nehéz hányan csúsztak le az útról: Dani Sordo 2, Sebastien Chardonnet 12 percet vesztett egy-egy kaland miatt, Craig Breen két alkalommal is hibázott, de az is sokat elárul, hogy Stephane Lefebvre úgy hozta a legjobb WRC2-es időt, hogy neki is volt egy túlcsúszása.
Loeb kései ébresztőjét követően a második pályára már kicsit összekapták magukat a Volkswagenek és a gumiválasztásuk is jobban működött az első nap záró szakaszán ami ezúttal kettős győzelmét ért. Szakaszgyőzelmével Ogier egy csapásra lerázta magáról Kris Meeke-t és Mads Östberget valamint megelőzte Tanakot, Latvala pedig öt helyet javítva feljött a harmadik helyre az első nap végére.
Loebnek a kalandosra sikerült második szakaszon már az abszolút harmadik idő is elég volt, hogy megtartsa vezető helyét az összetettben, a shakedown után így a Monte Carlo Rally első versenynapját is a kilencszeres világbajnok zárta az élen. "Rendben volt minden, bár minden kanyar tiszta murva és sár volt ami megnehezítette a dolgunkat. Jól sikerült a gumiválasztás az első gyorsaságira, de a másodikra már nem annyira. Két autót is megelőztem a pályán, de nem tudom biztosan kik voltak."
Ahogyan a nagyoknál úgy a WRC2-ben és a WRC3-ban is hazai sikerrel zárult az első nap. A WRC2-ben a tavalyi Junior világbajnok Stephane Lefebvre zárta a napot az élen, megelőzve tavalyi vetélytársát, a szlovák Martin Koci-t, míg a dobogó harmadik fokára a szintén francia Quentin Giordano állhatott fel.
Ahogyan a nagyoknál úgy a WRC2-ben is hazai sikerrel zárult az első nap. A WRC2-ben a tavalyi Junior világbajnok Stephane Lefebvre zárta a napot az élen, megelőzve tavalyi vetélytársát, a szlovák Martin Koci-t, míg a dobogó harmadik fokára a szintén francia Quentin Giordano állhatott fel. A Junioroknál viszont az ír Daniel McKenna mindkét szakaszon behúzta az abszolút időt és 11 másodperccel vezet a francia Terry Folb és 15-tel a romániai Simone Tempestini előtt. Lukács Kornél és Mesterházi Márk a 10 fős mezőny 8. helyén zárta a napot.
A Monte-Carlo Rali állása az 1. nap végén:
1. Sébastien Loeb/Daniel Elena, Citroen DS3 WRC 30:08.2
3. S. Ogier/J. Ingrassia, Volkswagen Polo R WRC +13.3
3. J.M. Latvala/Miikka Anttila, Volkswagen Polo R WRC +36.1
4. Ott Tänak/Raigo Mölder, Ford Fiesta RS WRC +38.6
5. Elfyn Evans/Daniel Barritt, Ford Fiesta RS WRC +47.4
6. Kris Meeke/Paul Nagle, Citroen DS3 WRC +59.8
7. A. Mikkelsen/Ola Flöene , Volkswagen Polo R WRC +59.9
8. T. Neuville/Nicolas Gilsoul, Hyundai i20 WRC +1:06.8
9. Mads Östberg/Jonas Andersson, Citroen DS3 WRC +1:08.7
10. Henning Solberg/Ilka Minor, Ford Fiesta RS WRC +1:17.6...