A FIA a Citroen Racing-gel a tavalyi évkezdésre lépett partneri kapcsolatba, és miután sikerrel zárták az előző szezont, így tovább folytatódik a francia márkával való együttműködés. A Citroen Racing a múltban már letette az asztalra a névjegyét, és több olyan pilótát nevelt fel a ralis társadalom számára, akik már-már élő legendákká váltak - közéjük tartozik például a ma már kilencszeres világbajnok, Sebastien Loeb, a szintén francia és kétszeres világbajnok Sebastien Ogier, a spanyol Dani Sordo, Dani Sola, Martin Prokop vagy éppen Stephane Lefebvre. Ezek azok a versenyzők, akik a juniorok között bajnokok lettek.
A szervezők néhány újítást is próbáltak belecsempészni az idei évad összeállításába. Ide sorolandó többek között az is, hogy a juniorok számára hét futam kerül kiírásra, melyből az értékelések során hatot fognak figyelembe venni. Emellett pedig a DS3 R3-as továbbfejlesztésével, a DS3 R3 Max-szal teljesíthetik a távot a versenyzőpárosok.
A szezonnyitón tizenegy párost jegyeznek, de a várakozások szerint többen csatlakozni fognak még a mezõnyhöz. Olyan versenyzők fogják színesíteni a Monte mezőnyét, mint Christian Riedemann, Simone Tempestini vagy éppen magyar versenyzőnk, Lukács Kornél. A férfiak számára pedig külön csemege lesz, hogy egy ’91-es születésű női versenyzője is lesz a mezőnynek Charlotte Dalmasso személyében, aki először fogja tiszteletét tenni világbajnokságon.
A párosoknak érdemes mindent beleadni azon a bizonyos hat futamon, hiszen a tét nem kicsi - a kategória győztese 2016-ban hat fordulóban egy DS3 R5-össel bizonyíthat. Ezzel a lehetőséggel az idei évben a 2014-es győztes, Stephane Lefebvre élhet.