Hogyan hasonlítható össze az idei bajnoki cím a tavalyival? Melyik volt a nehezebb?
Tavaly szerencsésen indult a szezonunk, és sok olyan versenyen is dobogóra álltunk, amelyekre nem számítottunk. 2013 egyébként is csak egy felmérő évként indult, hiszen nem tudtuk, hogy hova vagyunk elegek az Európa-bajnokságban. Ám az év közepétől mi vezettük a tabellát, és onnantól gyakorlatilag csak Lukács Kornél volt az ellenfelünk, majd pedig két versennyel a szezon vége előtt sikerült megnyerni a címet.
Ehhez képest idén teljesen máshogy alakultak a dolgok. A szezonnyitó osztrák futamon technikai hiba miatt ki kellett állnunk, majd később is hiába jöttek jó eredmények, hamar fény derült arra, hogy nagyon sokat gyorsult a bajnokság és a Junior Kupa megjelenésével számos új versenyző is érkezett. Egyes helyszíneken 60 induló között kellett pontot szerezni, ami továbbra is csak az első tíz helyezettnek járt. Nagyon nehéz versenyeink voltak, így ha össze kell hasonlítanom, mindenképpen nehezebb volt megtartani a bajnoki címet, mint tavaly megszerezni. Az utolsó futamig nyitott maradt a kérdés a Citroen gyári pilótájával, Stéphane Lefebvre-rel kapcsolatban, ő nyer vagy én.
Volt egy pályán kívüli baleseted is a szezon során. Ez mennyire hátráltatott?
Tollaslabdázás közben szereztem sérülést, amikor a bokámban két helyen is elszakadtak a szalagok. A Barum Rali hetében történt mindez, ahol már minden le volt szervezve, így azt ki kellett hagynunk. Később a Svájci Ralival pótoltuk, így alapvetően nem okozott hátrányt a sérülés. Cipruson még kicsit éreztem a hatását és kezelni is kellett, de nem számított, hiszen végül ezzel és egy nagy bukással együtt is óriási előnnyel tudtunk ott nyerni.
Melyik volt számodra a szezon mélypontja és csúcspontja?
Az egyik mélypont Ausztria volt a már említett műszaki hiba miatti kiesés okán az élről. Különösen rossz érzés feladni a versenyt, amikor látjuk, hogy mi vagyunk a legjobbak. A másik pedig a Cipruson történt, ahol hat perccel vezettünk, amikor egy ártalmatlan szituációban sikerült felborulnunk. Ezt követően viszont óriási örömöt okozott, amikor visszafordítottuk az autót, továbbmentünk, és életünk árán is megnyertük a futamot. Azt gondolom tehát, hogy utóbbi hozta a szezon legszebb és legrosszabb pillanatát is. Végül nagyon sokat számított az a győzelem a bajnokság szempontjából. Ám sok más apró sikert és csalódást is tartogatott az év, ebből a szempontból is jóval érzelemdúsabb és változatosabb volt, mint a tavalyi.
Jöhet a második címvédés? Mik a jövő évi tervek?
Egyelőre azt is nehéz kijelenteni, hogy egyáltalán lennének tervek. Azt sem biztos, hogy a kategóriában maradunk, egyelőre a támogatóinkat próbáljuk szervezgetni ennek érdekében. A Hondának nincs új autója, és bármilyen jó is vele menni, hamarosan gyakorlatilag versenyképtelenné válik az ellenfelekkel szemben. Ha nem velük folytatjuk, akkor át kell gondolnunk, hogy akarunk-e még a 2WD kategóriában maradni, vagy ha feljebb lépünk, akkor az európai porondon, Magyarországon, vagy esetleg a világbajnokságon lesz-e. Jelenleg semmit nem tudok erről mondani, hiszen még nagyon a szervezés elején vagyunk - ami azért is furcsa, mert már csak egy hónap van hátra a következő szezonig. Ebből a szempontból is nehéz az Európa-bajnokság, hiszen az első futamra már január elején sor kerül a Janner Ralival, most pedig még azt sem tudom, hogy azon a versenyen ott leszünk-e egyáltalán.