Maga a versenyautó kevesebb, mint hat hónap alatt kelt életre, és először csak eljátszottak a tervezők a gondolattal, hogy esetleg komolyabb futamokon is rajthoz állhat, de végül annyira precízen alkották meg a Golfot, hogy a bukócső és egyéb biztonsági funkciók is megfelelnek a FIA előírásainak.
"Próbáltunk a WRC szellemében létrehozni egy autót, de emellett szem előtt tartottuk a kínai rali szabályzatát is." - mondta el John Gaw, a Prodrive Motorsport igazgatója. "Kínában nagyobb szabadság van ralizás tekintetében, és ez tette lehetővé azt, hogy az autó ilyen hamar elkészüljön."
A WRC-hez viszonyítva a legnagyobb különbség motorikusan fedezhető fel, hiszen az SCRC-ben egy két literes turbófeltöltős motor található 35 mm-es szűkítővel, míg a világbajnokságon résztvevő modellben 1,6-os motor duruzsol 33 mm-es szűkítővel. Váltó terén azonban nagy a hasonlóság - hatsebességes szekvenciális váltóval látták el a Prodrive-osok a saját fejlesztésű autójukat is. Aerodinamikai jellegét tekintve a mérnökök saját hátsó szárnyat valósítottak meg a Golfon. A karosszéria egyébként hasonlít a szabványos ötajtós kivitelhez, de speciálisan kifejlesztett carbon első és hátsó lökhárító elemek színesítik a külsejét a versenymodellnek.
A Mini RX-szel aratott sikerek után a banda nem zárkózik el attól, hogy a Golfot ralikrosszra is átalakítja majd. "Ez a Volkswagen a hetedik márka, amit átalakítottunk - korábban a Porsche, az MG Rover, a BMW, a Subaru, az Aston Martin és a MINI is futott már a színeinkben. Ezeket figyelembe véve úgy gondolom, hogy a jelenlegi Golf lesz a legsikeresebb az eddig felsoroltak közül." - fejezte be nyilatkozatát Gaw.