DIGITÁLIS MAGAZIN Pontállások Versenynaptárak
2024. október 19. szombat

Itt az első 2016-os F1-es motorhang

A Ferrari a gyárban beröffentette idei autójának motorját, de igazán az teszi különlegessé ezt a pillanatot, hogy közszemlére, pontosabban mondva inkább közfülelésre tették.

Montoya Verstappenre fogad Monacóban

A holland 2021 után megszerzi második győzelmét is Monte-Carlóban – vélekedik az egykori F1-es, Juan Pablo Montoya, aki szintén megízlelte a diadalt a hercegségben, még a 2003-as nagydíjon.

„A pénzem Maxon van. Jót tenne Charles-nak és a bajnokságnak is egy Ferrari-győzelem, de azt mondanám, a Red Bull jobban egyben van csapatként. Jobbak végrehajtásban, mindenben jobb munkát végeznek” – mondta a VegasInsidernek a kolumbiai, aki hétvégén McLaren-színekben az Indy 500-on versenyez. „Talán egy kört a Ferrari össze tud rakni, de futamon a pénzem Maxra tenném győztesként.”

Hazai versenyén mintha átok ülne Charles Leclerc-en, aki tavaly a pole-pozíció megszerzése után nem tudott elrajtolni. „Nem is annyira átok, inkább peches itt. A Ferrari gyors, de meglátjuk, hogy boldogul Monacóban, mert lassú kanyarokban a Red Bull kicsit jobbnak tűnik. Inkább azt mondanám, ez a Red Bull pályája, semmint a Ferrarié” – beszélt Leclerc-ről és az olaszokról Montoya.

Boldogkő Rali és Michelisz Norbi – Májusi Motorsporthíradó

A tartalomból:

A stúdióban a Peugeot Kupa bajnoka, Hangodi Bendegúz.

A Boldogkő Rali is Mads Ostberg sikerét hozta.

Kettős szezonra vállalkozott Michelisz Norbert.

Bevásárolhatják magukat a szaúdiak az Aston Martinba

Szaúd-Arábia nemzeti olajvállalata, az Aramco 2022 elején csatlakozott a silverstone-i csapathoz szponzorként – még az istálló formális, nyakatekert nevébe is bekerült (Aston Martin Aramco Cognizant Formula 1 Team). A vállalat akár résztulajdonossá is válhat Lawrence Stroll alakulatában: a The Race birtokába jutott információk szerint az Aramco stratégiai partneri szerződése alapján opciós joggal rendelkezik a csapat kibocsátott törzsrészvénytőkéjének 10 százalékára. Ez a gyakorlatban 10 százalékos tulajdonjogot jelent.

Az Aramco régebb óta, 2020-szal kezdődően a Formula-1 globális partnere is. Istállónak azonban korábban még sosem volt szaúd-arábiai résztulajdonosa a királykategóriában.

A helyzet emlékeztet a Mercedesnél történtekre: a brit vegyipari vállalat, az Ineos a 2020-as szezontól csatlakozott szponzorként, év végén viszont jelentős, 33,3 százalékos részesedést vásárolt a csapatban.

Russell már a szimulátorban készül a következő versenyre

Monaco mindig nagy kihívás a pilóták és a csapatok számára is, ezért a szokásosnál is nagyobb odafigyelést igényel a résztvevőktől. Ezzel kapcsolatban George Russell is közzé tett egy fényképet nemrégiben arról, ahogyan a szimulátorban gyakorolja a pályát.

 

Carlos Sainz nagyon büszke a rajongóira

Hatalmas tömeg látogatott ki a Spanyol Nagydíj helyszínére Barcelonában, a többség pedig a hazai versenyzők, Carlos Sainz és Fernando Alonso sikeréért szorított. A lelátók jelentős része vörösbe borult Sainz tiszteletére, aki a futam előtti pilótaparádén még ajándékokat is szétszórt a szurkolók között, most pedig néhány fotót töltött fel az eseményről, amihez az alábbit fűzte hozzá: „A legjobb rajongók!! Jövőre többen és jobbak leszünk” – írta közösségi oldalán a spanyol pilóta.

Magnussen és Hamilton ütközése, Russell és Verstappen csatája – a legjobb barcelonai onboard videók

Megérkezett a szokásos belső kamerás válogatás az F1-es Spanyol Nagydíj hétvégéjéről, benne néhány koccanással, remek rajttal és látványos összecsapással – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

onboard-barcelona-f1-video

A bokszban tarolt a Ferrari Barcelonában

Sovány vigasz lehet Charles Leclerc kiesése és Carlos Sainz negyedik helye után, de azért jelzésértékű, hogy a Formula-1-es Spanyol Nagydíjon a Ferrari volt a leggyorsabb a bokszban: a monacói kerekét 2,23 másodperc, míg a spanyolét 2,37 szekundum alatt cserélték le, ezzel a Scuderia elhozta az első két helyet a vonatkozó listán, egyébként épp a rivális Red Bullokat megelőzve. A vörösök idén először bizonyultak a legjobbnak ezen a téren: eddig a McLaren és a Red Bull büszkélkedhetett három, illetve két elsőséggel.

Felboruló és egymáson landoló autók, beragadó kerék - Monacóban bármi megtörténhet

Ugyan hagyományosan az F1-es szezon egyik legeseménytelenebb futama a Monacói Nagydíj, néha egészen látványos és emlékezetes események borzolják a kedélyeket - az F1 ki is választott párat a hétvégére készülve:

 

 
 
 
A bejegyzés megtekintése az Instagramon

FORMULA 1® (@f1) által megosztott bejegyzés

Megint törölték a MotoGP Finn Nagydíját

Nagyon nem akar összejönni a finnországi visszatérés a gyorsaságimotoros-világbajnokságnak: már az előző két évben is el kellett halasztani a vadonatúj Kymi Ring bemutatkozását a koronavírus-járvány miatt, ma pedig a FIM bejelentette, hogy 2022-ben sem rendezik meg a Finn GP-t. A rövid közlemény szerint még zajlanak a homologizációs munkálatok a helyszínen, a közelben zajló orosz-ukrán háború pedig ugyancsak késéseket eredményezett, ezért szükségessé vált az idei futam törlése. A felek így megállapodtak abban, hogy a pálya bemutatkozása 2023-ra tolódik. A versenyzők egyébként korábban tesztelték már az akkor még nem teljesen kész Kymi Ringet (a fotó is ekkor készült), s egyöntetű volt a vélemény, hogy túl lassú és szűk a MotoGP-s gépek számára.

A Finn Nagydíj törlése egyúttal azt jelenti, hogy a 2022-es szezon „csak” húsz fordulóból fog állni, s mivel ez a verseny lett volna a nyári szünet előtti utolsó forduló július 10-én, jelentősen meghosszabbodik a pihenő: összesen szűk másfél hónap áll majd a csapatok és a versenyzők feltöltődésére a Holland TT (június 26.) és a Brit GP (augusztus 7.) között.

kymi-ring-motogp

Ha imádod a MotoGP-t és nem szeretnél semmiről lemaradni, akkor csatlakozz a Formula MotoGP Facebook-csoportunkhoz, ahol még több hírről és információról számolunk be a MotoGP és egyéb motoros bajnokságok kapcsán!

Leclerc: Úgy tűnik, hogy Carlos érzékenyebb

Sokat javult a delfinezés a szezon első felében ezzel küzdő Ferrarinál, a barcelonai fejlesztési csomag látszólag megoldotta a problémát, de még így is produkált furcsa dolgokat az autó. Carlos Sainz korábban arra panaszkodott, hogy egészségügyi problémákat okozhat a jelenség és Barcelonában is hibázott egyet, bizonyos körülmények (beállítás, szél) még mindig elő tudják ezt hozni.

"Szerintem ez pilótafüggő, mert úgy tűnik, hogy Carlos érzékenyebb erre hozzám képest, mert én nem szenvedek vele ennyire. Abban viszont egyértelműen egyetértek vele, hogy ennek nem szabadna megtörténnie ezekkel az autókkal. Javultunk benne, de még mindig olyan terület ez, amire oda kell figyelnünk. A szezon elején nagyon küszködtünk vele és a belsőkamerás felvételek alapján vannak csapatok, amelyek most is jobban szenvednek még" - mondta erről Charles Leclerc.

-00121043_840

fotó: dppi

Továbbra sincs kiemelt pilóta a Ferrarinál

A Spanyol Nagydíj hétvégéjén ismét megkapta a kérdést egy Ferrari-képviselő azzal kapcsolatban, hogy most már beállítják-e Carlos Sainzot Charles Leclerc mögé - ezen a hétvégén is jóval lassabb volt csapattársánál a spanyol pilóta, de Laurent Mekies sportigazgató továbbra sem akar erről beszélni.

"Nem, ez még mindig nagyon korai. Ennyiből tavaly is beszélhettünk volna erről az év elején meglévő pontkülönbség miatt, aztán a végén változott a helyzet. Sokat teszünk azért, hogy Carlos alkalmazkodjon és hogy kényelmesebben érezze magát az autóban. Extrém jó volt tavaly, szóval meg vagyunk győződve arról, hogy nagyon hamar erősebb lesz most is. Hat futamnál tartunk, nagyon-nagyon messze vagyunk attól, amiről beszéltek. Ez későbbi téma" - válaszolt az újságírói kérdésekre Mekies a Formula.hu jelenlétében.

ferrari-drivers

fotó: dppi

Marko: Az idősebb Stroll már csak egy dolgot nem cserélt le

Az Aston Martin körül ismét hullámzik a levegő: ezúttal az enyhe megfogalmazásban is „nyomokban Red Bullt tartalmazó” B-autó az, amely a figyelem középpontjába került. A Formula Podcast helyszínen tartózkodó utazó tudósítója, Mészáros Sándor természetesen megkérdezte az energiaitalosokat is arról, hogy mit szólnak a fejleményhez – a válasz pedig több mint megmosolyogtató volt. A Formula Podcast barcelonai futamértékelőjének e szakaszát 12:11-től hallhatjáto

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

MiniDrivers: A spóroló Hamilton betolja a Mercedest a célba

Megérkezett a MiniDrivers legújabb alkotása, a Spanyol Nagydíj összefoglalója. Van mit csemegézni!

Előnyben a szimulátorozó fiatalok!

A Formula Podcast barcelonai futamértékelőjében arról is beszélgettünk, hogy a hobbiszimulátorozás, melyet a királykategória mezőnyének számos tagja gyakorol, sokkal többet jelenthet egy-egy versenyző számára, mint azt elsőre gondolnánk! Az adás e szakaszát 20:47-től hallhatjátok.

 

A Formula Podcast az alábbi felületeken érhető el – iratkozz fel, kövess minket!

spotify

rss-logo

 applepod2


stitcher

castbox

buzz3

google-pc

rp 

deezer

addict

Magyar dobogó a Lausitzringen

A hétvégén rendezték a BMW M2 Kupa szezonnyitó hétvégéjét a Lausitzringen, ahol Hefler Róbert révén magyar versenyzőt is találhattunk a mezőnyben. Hefler pedig nem is szerepelt rosszul: bár az első futam nem jött össze neki, a második versenyen egészen a második helyig tört előre, így felállhatott a dobogó második fokára. „Ezek a pillanatok megérik a rengeteg időt és energiát” – kommentálta az eredményt a magyar pilóta a Facebook-oldalán. Az alábbi videóban teljes hosszában vissza is nézhető a szóban forgó futam:

Nagy balesetet hozott az Indy 500 hétfői edzése – videó

Bár szombaton és vasárnap már kialakult a rajtsorrend, hétfőn újra pályára gurult az indianapolisi 500 mérföldes mezőnye az ötödik edzésnap keretében. A körözés hajrájához közeledve Dalton Kellett mutatta be az idei viadal első nagy balesetét – szerencsére a kanadai sérülés nélkül megúszta a fallal való nagy tempójú találkozót:

 

Az Indy 500 programja pénteken folytatódik az utolsó edzéssel, majd vasárnap magyar idő szerint kora este következik maga a 200 körös verseny.

Hamilton feladná, DRS-dráma és csapatutasítás a Red Bullnál – így szólt a rádió Barcelonában

Megérkezett a szokásos csapatrádiós válogatás a Formula-1-es Spanyol Nagydíjról, benne többek között Charles Leclerc időmérős örömével és a műszaki hiba miatti kétségbeesésével, Max Verstappen DRS-gondjaival és a Sergio Pereznek adott utasítással – a videó IDE vagy a képre kattintva nézhető:

radio-barcelona-f1-video

Eladó egy kedves olvasónk különleges makettje

Időnként egyedi kéréseket kapunk az olvasóink által, ezúttal például Zágrábból kerestek meg minket, mégpedig egy igazán elképesztő makett eladása kapcsán. Az Amalgam Collection fantasztikus kézzel készített modelleket gyárt, miután gyümölcsöző kapcsolatzokat ápolnak több vezető luxusautó-gyártóval és versenycsapattal, így jöhetett létre az a műalkotás, mely a Mercedes-AMG Petronas W11 EQ Performance 2020-as Portugál Nagydíjon használt modelljét ábrázolja, amivel Lewis Hamilton 92. futamgyőzelmét aratta, és ezzel minden idők legsikeresebb F1-es pilótája lett a győzelmek számát tekintve.

Az 1:8 méretarányú makettből mindössze 99 darabot gyártottak, több mint 58 cm hosszú, 250 óránál is többet dolgoztak ezen a példányon, ráadásul minden egyes alkatrészt precízen terveztek meg a csapat segítségével. A Mercedes istállója eredeti CAD terveket és festékkódokat is megadott a projekt sikeréhez. Ezek után talán nem meglepő, hogy az eszmei értéke mellett az ára is egészen magas, jelenleg ugyanis 8000 euróba kerül. Ezzel az autóval Tomo Žaja munkáját hálálták meg korábban, aki most szeretné, ha egy igazi rajongóhoz, és értő kezekbe kerülne ez a modell.

Aki szeretné megvásárolni, az alábbi email címen érdeklődhet a jelenlegi tulajdonosánál: tomojurajzaja@yahoo.com

Hamilton megtapogatta az egyik Red Bull hátsó szárnyát Barcelonában?

Érdekes fotó és videó kezdett el terjedni a közösségi médiában kedden, amelyen az látható, ahogy Lewis Hamilton a Spanyol Nagydíj után hozzáérhetett Sergio Perez RB18-asának hátsó szárnyához. A dolog azért pikáns, mert tavaly Interlagosban Max Verstappen 50 ezer eurós bírságot kapott amiatt, mert hozzáért éppen Hamilton Mercedesének hátsó szárnyához a parc fermé hatálya alatt.

A mostani fotók és videók alapján nem egyértelmű, hogy mikor készülhetett a felvétel, parc fermé-szabályok hatálya alatt álltak-e még az autók. Emellett a videón úgy tűnik, hogy a Motorsport.com információi szerint doppingellenőrzésről érkező Hamilton igyekszik elkerülni, hogy hozzáérjen a Red Bullhoz. Mindenesetre több külföldi portál is megkereste az FIA-t, hogy kommentálja a látottakat.

Videó: Ezzel a körrel zsebelte be a bónuszpontot Sergio Perez

Bár a győzelem nem jött össze a mexikóinak az F1-es Spanyol Nagydíjon, a második helyen beérő Red Bull-os a leggyorsabb körrel és az érte járó egy ponttal vigasztalódhatott – Perez konkrétan az 55. körben futott 1:24,108-as eredményével végzett a lista élén, ezt a kört nézhetjük meg az alábbi videóban onboard kamerából: