Az idei szezonra tizenöt milliméterrel kellet megemelni az F1-es autók padlólemezének éleit, az FIA ezzel próbálta megszüntetni vagy legalábbis csökkenteni a delfinezés jelenségét, ezzel elejét véve az ebből fakadó problémáknak.
A McLaren a szabályváltoztatás utáni első szélcsatornás teszteken során úgy döntött, hogy a 2022-es teljesítményt így nehezen lehetne reprodukálni, ezért teljesen más útra lépett, amiben az adatok és a mérnökök szerint jóval nagyobb lehet a potenciál. A bet365 app segítségével pedig ti is jóslatokat tehettek a csapat szezonbeli esélyeire.
Azonban ezt a teljesen eltérő koncepciót (ne feledjük, az újgenerációs autóknál már a padlólemeznél vannak az igazán nagy titkok, az autó felső részét ehhez igazítják hozzá) olyan későn határozták meg, és olyan későn született meg az erről szóló döntés, hogy részletesen már nem lehetett kidolgozni a szezonrajtig. A wokingiak autója jelenleg leginkább egy nulladik verzió, a végleges formáját majd a Bakuban érkező jelentős fejlesztési csomaggal éri el, addig viszont idő hiányában ezt a félkész modellt kell csatába küldeni.
James Key, a McLaren technikai igazgatója beszélt arról a Motorsportnak, hogy amikor felrakták az autóra a 15 milliméterrel megemelt padlólemezt, olyan veszteséget láttak, amelyet nem fogadhattak el: Key szerint a változtatás minden autót máshogy érintett, valaki többet veszített, valaki kevesebbet, ez a koncepciótól és a részletektől függ. Őket nagyon érzékenyen érintette, Key szerint a padlólemezek éleinek geometriája miatt, ezt kellett teljesen átszabni, ami a mostani autóknál olyan alapvető változtatás, amihez az autó többi részét is hozzá kell faragni.
Idő és költségsapka
Key szerint egyrészt túl későn született meg ez a szabály, másrészt túl későn, már az ősz során derült ki, hogy ehhez nekik kis túlzással egy új autóval kell előállni. Hamar kiderült, hogy teljesen kidolgozott verziójuk a szezonrajtig nem lesz, ugyanis a költségsapka hatása is érvényesül: olyan fejlesztéseket kell eszközölni, amelyek biztosan működnek, nem lehet pénzt szórni jobbra-balra mindenféle próbálkozásokra, amit megcsinálnak, annak jónak kell lennie.
A szakember szerint ha csak négy héttel előbb születik döntés a szabályról, már a szezonrajtra is meglettek volna egy jobban kidolgozott verzióval, de egyszerűen nem tehették meg azt, hogy a láthatóan rosszabb változattal haladnak tovább emiatt, hiszen az adataik és várakozásaik szerint az új irányban sokkal-sokkal nagyobb a potenciál. Az első három futam tehát nem ígér sok jót nekik, az új csomaggal nézhetjük majd meg az autó valódi erejét.