Szenzációs videó az Abu Dhabi Nagydíj sajtótájékoztatójáról: a világbajnokok nem bírtak magukkal a világ talán legunalmasabb újságíróját hallgatva...
https://formula.hu/parc-ferme/643
Elképesztően hosszú ideig, több mint egy percen át tette fel kérdését egy újságíró az Abu Dhabi Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, a versenyzők pedig nem bírtak magukkal, és röhögésbe fulladt a dolog. Végül Vettel koronázta meg a jelenetet a hetven másodperces „villámkérdést” követően: „Meg tudná ismételni a kérdést?”
Marquez benézett a barcelonai paddockba, s ha már ott volt, motorra is pattant
https://formula.hu/parc-ferme/26725
Bár a tényleges visszatérése még arrébb van, a két hónapja karját törő Marc Marquez ellátogatott csütörtökön a Katalán Nagydíj paddockjába, hogy találkozzon kicsit a csapatával. Aztán persze a garázsba belépve nem bírta megállni, hogy ne üljön fel a Stefan Bradl által „bitorolt” Hondájára:



Az online sajtótájékoztatók szépsége: amikor belecsörög a kérdező telefonja
https://formula.hu/parc-ferme/26722
Az új világ egyik hozadéka, hogy online sajtótájékoztatókon lehet kérdezni az F1-es pilótáktól - az viszont ciki tud lenni, ha a kérdező éppen Daniel Ricciardót faggatná, de megszólal a készülék. Ricciardo csak annyit mondott, hogy ha anyukád hív, inkább vedd fel, sose várasd meg...
Két magyar is indul a ralikrossz-vb-n Barcelonában
https://formula.hu/parc-ferme/26720
A WRX nevezési listáján az október 17-18-i spanyol hétvégére 20 fő található, köztük minden állandó résztvevő. A résztvevők sorából mindenekelőtt az üti meg a szemünket, hogy ketten is magyarok: a Finnországban már rajthoz álló háromszoros országos bajnok és Eb-dobogós Kárai Tamás, aki Audijával szerepel az F1-ből jól ismert katalán pályán, valamint Lajos Gyula „Luigi”, aki a GFS Motorsport által nevezett Skoda Fabiát vezeti. Luigi korábban dobogós volt az Európa-bajnokság S1600-as kategóriájában, jelenleg idehaza, a Swift Hybrid RX Cupban versenyez.
Nincs a listán viszont Szabó Krisztián neve, aki a GRX harmadik autójával szerepelt Svédországban és Lettországban, a finn csapat csak két Hyundait nevezett a spanyol hétvégére. További érdekesség a nevezési listáról Juha Rytkönen, aki Finnországban meglepetésre szabadkártyásként második lett állt a GRX-szel: ő Jani Paasonent váltja a Ferratum Team Ford Fiestájában a szezon hátralevő részében. A belga Enzo Ide, aki tavaly öt hónapig feküdt kómában, pedig első WRX-versenyén vesz részt a Team JC-vel. A WRX nevezési listája itt tekinthető meg.
Barcelonában a WRX-hez hasonló duplával első és második versenyét teljesíti a Super1600-as Európa-bajnokság. Ugyancsak két magyar lesz a mezőnyben, a megszokott arcok, a 2019-es ezüstérmes Marton Gergely a Volland Racing Audi A1-esével és Szíjj „Jolly” Zsolt a Speedy Motorsport Skoda Fabiájával. A tavalyi Európa-bajnok, Ajdar Nurijev nem indul, a többi tavalyi élmenő – Artur Jegorov, Jurij Belevszkij, Timur Sigabutdinov – viszont mind maradnak.

Stroll elkotyogta, milyen színű lesz az Aston Martin
https://formula.hu/parc-ferme/26724
Amikor három évvel ezelőtt először kapott rózsaszín külsőt a Racing Point (akkor még Force India) autója, a Formula-1 közössége megrökönyödött, azóta viszont minden rajongó megbarátkozott a csapat jól felismerhető színével.
A jelek szerint azonban a rózsaszín a következő évben kiveszik a Formula-1-ből, az Aston Martin érkezése az istállóhoz ugyanis új, a márkához kapcsolódó színezést eredményez majd. Erről Lance Stroll beszélt az Orosz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatójára meghívottaknak, köztük a Formula.hu-nak: „Azt hiszem, a brit versenyszín, azaz a zöld lesz. Nagyon vagány lesz” – mondta az Aston Martin F1 Team leendő pilótája.
Strollt jövő évi csapattársáról, Vettelről is kérdezték: „Mugellóban bekopogtam a motorhome-jába, kezet ráztam vele és köszöntöttem őt a csapatban. Nagyon izgalmas lesz, én már alig várom.”

(A kép csak illusztráció.)
A legfiatalosabb versenyző, Alonso már a TikTok népét bolondítja
https://formula.hu/parc-ferme/26718
Ki gondolta volna, hogy a Formula-1-be 39 évesen visszatérni készülő Fernando Alonso lesz az első versenyző a királykategóriából, aki megmozgatja a rajongókat a legfiatalabbak közösségi oldalaként jellemzett TikTokon? Márpedig ha fellépünk a felületre, és fél lábon álló, karjukat széttáró emberek videóit látjuk, akkor az bizony a spanyol műve!
Szeptember 25-én, bejegyzésünk megírásának napján mutatja be az Amazon Prime az Alonso karrierjéről készült dokumentumfilmet, a spanyol pedig eköré kezdeményezett egy kisebbfajta felhajtást, arra kérve a TikTok népét, hogy egy videóban mutassák be valamilyen különleges képességüket, majd végül ezt fejeljék meg a védjegyévé vált egyik mozdulattal, amivel a 2006-os suzukai győzelmét ünnepelte. Alonso abban az évben furcsa imitációk egész sorával jelentkezett győzelmei után, amivel még az állatvédők figyelmét is magára irányította, erről 2014-ben írtunk részletesebben.
A felhívást Alonso egy olyan videóban intézte követőihez, amelyben maga is teljesítette a kihívást: különleges mutatványként a levegőben átforgatott egy palacsintát, majd pedig jött az említett szimbólum, amit a rajongók és egyes spanyolországi közszereplők lelkesen utánoznak azóta is. A TikTok-videók beágyazhatóságának problematikája miatt arra kell buzdítanunk mindenkit, hogy ezeket a tartalmakat a mobilapplikáción, a #FernandoChallenge keresőszóval kutassa fel.
Egyébként ha lassan is, de néhány autó-motorversenyző már elkezdte felfedezni magának ezt a felületet, például Lando Norrisnak (természetesen) és Marc Marqueznek is van már ott profilja.

Tassi harmadik az időmérőn a Zöld Pokolban, zajproblémák a Zengő Motorsportnál
https://formula.hu/parc-ferme/26723
A Hyundai visszalépése után Michelisz Norbert és három márkatársa nélkül startolt el a WTCR második hétvégéje a Nordschleifén. Gyakorlati értelemben véve ráadásul még egy magyar szereplővel kevesebb szerepelt a naplemente alatt, már majdnem sötétben rendezett időmérőn: Boldizs Bence köreit érvénytelenítették, mivel a Zengő Motorsport újoncának Cupráján túl hangos volt a kipufogó – ráadásul ugyanezért csapattársa, Mikel Azcona is figyelmeztetést kapott.
Az ezúttal egyetlen 40 perces etapból álló időmérő jelentős részét Jack Young Renault-jának sóderágyból való kivontatása és az emiatti sárga zászlós fázis tette ki. A pole-pozíciót végül Nestor Girolami szerezte meg a Hondával, megelőzve az utolsó mért körét kieső és sokáig vezető összetettbeli éllovast, Yann Ehrlacher-t. Tassi Attila a két szabadedzésen látott erős formát folytatva a harmadik helyre kvalifikálta magát – ezzel szerzett három vk-pontot –, megelőzve Thed Björköt és Tom Coronelt. Azcona az említett problémák ellenére is hatodik, míg a Zengő harmadik pilótája, a Nordschleife-újonc Kismarty-Lechner Gábor 14. lett, viszont csaknem két perccel volt lassabb, mint az éllovas Girolami.
Az időmérő végeredménye:
| 1. | Néstor Girolami | Honda | 8'51.802 | |
| 2. | Yann Ehrlacher | Lynk & Co | 8'52.965 | 1.163 |
| 3. | Attila Tassi | Honda | 8'54.091 | 2.289 |
| 4. | Thed Björk | Lynk & Co | 8'54.870 | 3.068 |
| 5. | Tom Coronel | Audi | 8'55.087 | 3.285 |
| 6. | Mikel Azcona | Cupra | 8'55.241 | 3.439 |
| 7. | Santiago Urrutia | Lynk & Co | 8'55.307 | 3.505 |
| 8. | E.Guerrieri | Honda | 8'55.590 | 3.788 |
| 9. | Jean-Karl Vernay | Alfa Romeo | 8'56.264 | 4.462 |
| 10. | N.Berthon | Audi | 8'56.377 | 4.575 |
| 11. | Yvan Muller | Lynk & Co | 8'56.981 | 5.179 |
| 12. | Gilles Magnus | Audi | 8'58.999 | 7.197 |
| 13. | Tiago Monteiro | Honda | 9'02.573 | 10.771 |
| G.K.-Lechner | Cupra | 10'40.456 | 1'48.654 | |
| Jack Young | Renault | |||
| Bence Boldizs | Cupra |

Vettelt nem zárja ki a Ferrari - vagyis nem jobban, mint eddig
https://formula.hu/parc-ferme/26721
Az Orosz Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján (melyen a Formula.hu is részt vett) megkérdezték Sebastian Vettelt arról, hogy érez-e bármilyen változást a Ferrarinál azóta, hogy bejelentették a Racing Pointhoz való átigazolását. A német azt mondta, hogy nem - nem zárják ki a mérnöki megbeszélésekről, vagy hasonló dolgokból, illetve nem jobban, mint eddig, hiszen mint mondta, az már régebb óta világos, hogy ő nem marad a Ferrarinál, így az ilyen jellegű változások már egy ideje megtörténtek. Hogy mik ezek, azt nem részletezte.

fotó: dppi
A Toyota elnöke gratulált a Le Mans-győzelemhez – de volt mihez valójában?
https://formula.hu/parc-ferme/26719
A Toyota világszintű elnöke, Akio Toyoda személyesen kommentálta a Toyota versenyistállójának legutóbbi, Le Mans-ban aratott győzelmét. Kétségkívül szép eredmény sorozatban háromszor megnyerni a világ egyik legnívósabb futamát, de a sorozat jelenlegi helyzetét elnézve vajon tényleg van ok örömre a Toyotánál? Erre kerestük a választ legutóbbi podcast-adásunkban. Röviden: igen.
Ismét megműtötték Zanardit, reagál a vizuális és akusztikus ingerekre
https://formula.hu/parc-ferme/26717
Újabb operáción esett át Alex Zanardi, aki még hónapokkal ezelőtt szenvedett súlyos fej- és arcsérülésekkel járó balesetet egy kézzel hajtott kerékpáros versenyen. Az olasz ex-F1-es legendát azóta többször is megműtötték már, rövid időre a kórházból is kiengedték, ám napokkal később vissza kellett szállítani az intenzív osztályra. Jelenleg is a milánói San Raffaele Kórházban kezelik, amely intézmény közleménye szerint újabb koponya- és arcrekonstrukciós operációt hajtottak végre. Emellett azt is megemlítik, hogy Zanardi a kezelés során reagált vizuális és akusztikus ingerekre, de a közlemény kiemeli, hogy ezek alapján még korai lenne messzemenő következtetéseket levonni.

Alonso kisiskolásnak érezte magát a Renault gyárlátogatásakor
https://formula.hu/parc-ferme/26716
Fernando Alonso sok-sok kihagyott év után hét elején visszatért a csapathoz, ahol 2002-ben megkezdődött F1-es karrierjének legsikeresebb időszaka. A Renault még júliusban jelentette be a spanyol leigazolását, ám a gyárlátogatásra egészen mostanáig várni kellett. Ezzel kapcsolatban a kétszeres világbajnok elárulta, mennyire érzelmes volt visszatérni az épületbe, amit anno úgy kiismert, mint a saját tenyerét. Az üléspróbával, szimulátorozással és a jövő évi program átbeszélésével eltöltött napot az első iskolai napjához hasonlította.
Hozzátette: a csapat fejlődését örömmel figyeli, és már most igyekszik minél többet segíteni a csapatnak.
"It's like a first day at school"
— Formula 1 (@F1) September 24, 2020
Join @alo_oficial as he makes his emotional return to Enstone
@RenaultF1Team pic.twitter.com/Sv4rMcX77q
Tényleg összeeresztenek 30 000 embert az Orosz Nagydíjon
https://formula.hu/parc-ferme/26715
Nem viccelt Oroszország kormánya, amikor arról beszélt, mennyi nézőt tervez beengedni az F1 szeptember 27-i futamára. Oroszország a világ négy országából az egyik, ahol a koronavírusos esetek száma meghaladta az egymillió főt, emellett napról napra több ezernyi új fertőzöttet találnak. Ennek ellenére a most hétvégi, Szocsiban megrendezésre kerülő nagydíjra eladtak 30 000 jegyet, így a pálya 50%-os kapacitással fog működni, természetesen járványügyi intézkedések mellett.
Az Orosz Nagydíj az idei második verseny, ahová nézőket engednek be. A Toszkán Nagydíj kezdte a sort 3000 szurkolóval.

Fotó: Mercedes
Alonso elárulta, mennyi ideig tervez az F1-ben maradni
https://formula.hu/parc-ferme/26714
Még bele sem kezdett második F1-es korszakába a 2018 végén visszavonult Fernando Alonso, máris az azt követő terveiről faggatták őt. A Renault-hoz jövő évben visszatérő spanyol az utóbbi két évet többek között a Dakaron, a Le Mans-i 24 óráson és az Indy 500-on való versenyzéssel töltötte, és elmondása szerint előfordulhat, hogy utóbbihoz a Formula-1 után még visszatér. Így derült ki, hány évig számol a száguldó cirkusszal.
"Nem tudom, mit fogok két, három, négy év múlva csinálni. Azt semmi sem garantálja, hogy visszatérek [az Indy 500-hoz]. Persze szeretném megnyerni, de komoly kihívás, így már annak is örülök, hogy idén célba értem rajta" - idézte őt a PlanetF1.
A 39 éves pilóta hozzátette: idős korában visszatekintve egészen biztosan hálás lesz, amiért ennyi különböző szériában rajthoz állhatott.

Fotó: DPPI
Minden akadály elhárult a WTCR hungaroringi rendezése elől, de egy fontos kérdésre továbbra sincs válasz
https://formula.hu/parc-ferme/26713
Az MNASZ elnöke, Oláh Gyárfás az alábbi posztot tette közzé a közösségi médiában. Minden készen áll az október 17-18-i közös túraautó- és kamionversenyre, azt illetően azonban továbbra sincs döntés, szurkolhatnak-e nézők a Norbiknak és többi magyarnak a lelátókon.
„Minden akadály elhárult, így a mai napon aláírtam az MNASZ-HUNGARORING-FIA háromoldalú rendezői szerződést, mely alapján sorra kerülhet a WTCR és ETRC magyarországi futama a Hungaroringen október 17-18-án. Sportszakmailag így már nincs akadálya a versenynek, ezért pedig köszönettel tartozom a Hungaroring vezetésének is, hiszen ebben a nehéz helyzetben nem kis felelősség a rendezvényt lebonyolítani. Bízunk benne, hogy egyéb korlátozások nem akadályozzák meg az esemény megrendezését, és közel 3 hét múlva újra magyar versenyzők köröznek majd a Hungaroringen. Tudom, hogy nézői szempontból a legfontosabb kérdés, hogy látogatható-e az esemény, de ebben a tekintetben egyelőre nincs végső döntés. Addig is drukkoljunk a hétvégén a magyar srácoknak a Nürburgringen” – olvasható a posztban.
A bajnokság, amelyik utoljára állt le és leghamarabb kezdődött újra
https://formula.hu/parc-ferme/26700
A magyar gokart 2020-as helyzete volt a téma az AFM stúdiójában: Horváth Péterrel, a Magyar Gokart Szövetség főtitkárával beszéltünk a hazai utánpótlásról.
A Nordschleifén már festéssel szerepel a Zengő három autója
https://formula.hu/parc-ferme/26712
A Túraautó-világkupa idei második, német versenyén változik a három Cupra Leon Competicion TCR-rel rajthoz álló Zengő Motorsport külalakja. Mikel Azcona, Boldizs Bence és Kismarty-Lechner Gábor csupasz fehér autóval indultak a zolderi szezonnyitón, a Nürburgringen azonban megkapták az idei dizájnt, amelyet továbbra is a fehér alap dominál, de a jól ismert neonzöld és fekete egészíti ki.
A hétvége rendhagyó menetrenddel csütörtöktől szombatig tart Németországban, érdemes memorizálni az időpontokat.




Ti tudjátok, hogy hol készült ez a fotó? Annyit segítünk, hogy Magyarországon!
https://formula.hu/parc-ferme/26710
Szóval a kép:

Hamilton bekerült a világ legbefolyásosabb emberei közé
https://formula.hu/parc-ferme/26711
Még ha nem is abban az értelemben, amire talán sokan gondolnak: a TIME 100 olyan embert válogatott össze idén is, akik szerintük a legnagyobb hatást fejtik ki a világra. Hamilton erre került fel a sportolói teljesítménye mellett azzal, hogy küzd a rasszizmus és a környezetszennyezés ellen is - a listán egyébként politikusok, zenészek, sportolók kaptak helyet. A lista itt megtekinthető!

fotó: dppi
Elveszi a WRC-csapat irányítását a négyszeres világbajnoktól a Toyota
https://formula.hu/parc-ferme/26709
A Toyota kedden bejelentette, hogy 2021-től nem Tommi Makinen fogja irányítani a gyártó WRC-programját – utána motorsport-tanácsadóként fog dolgozni a japánoknál. Hogy mindez pontosan mit jelent, azt egyelőre nem tudni, mert a közlemény szerint az autók működtetése és a csapat bázisa továbbra is marad Makinennél Finnországban – úgy néz ki, hogy egyszerűen csak kap a feje fölé egy vezetőséget a Toyota Gazoo Racing Europe révén.
A Toyota hosszú szünet után 2017-ben tért vissza a WRC-be Makinen vezetésével, méghozzá komoly sikerekkel, hiszen rögtön a második versenyüket megnyerték, 2018-ban konstruktőri, 2019-ben pedig egyéni világbajnoki címet szereztek Ott Tanakkal és 2020-ban is vezetik a gyártók pontversenyét, egyéniben pedig övék az első két, sőt, egy pont híján az első három hely. Makinen sikerén persze nem kell nagyon csodálkozni: pilótaként sorozatban négyszer lett világbajnok a Mitsubishivel a kilencvenes évek végén.

fotó: dppi
Vettel vs. Hamilton, Leclerc külső íves előzése, rajtbalesetek – az Orosz Nagydíjak elfeledett pillanatai
https://formula.hu/parc-ferme/26708
Mivel csak 2014 óta látogat a Formula-1-es mezőny Szocsiba, nem lehet túl sok elfelejtett momentumot összeválogatni, az F1 YouTube-csatornája viszont megpróbált összeállítani egy ötös listát a (szerintük) kevésbé emlékezetes pillanatokból (a videó átkattintás indul!):
Ezt az egyedi szimulátort rendelte Charles Leclerc
https://formula.hu/parc-ferme/26707
A Ferrari F1-es pilótájának nevével fémjelzett szimulátor-szörnyeteget mutatott be a Teleios. A cég a versenyző megrendelésére állította össze az alábbi szerkezetet, ami az autók pilótafülkéjére emlékeztető burkolatában négy monitort, egy kagylóülést, profi kormányt és pedálsort, de még egy légbefúvót is rejt. A leírás szerint minden funkció a vezető kényelmét és teljesítményét szolgálja, az állítható pozíciójú pedálsor, ülés és monitorok elhelyezése pedig egy olyan környezetet teremt, amiben semmi sem terelheti el a vezető figyelmét a versenyzésről.

