Szenzációs videó az Abu Dhabi Nagydíj sajtótájékoztatójáról: a világbajnokok nem bírtak magukkal a világ talán legunalmasabb újságíróját hallgatva...
https://formula.hu/parc-ferme/643
Elképesztően hosszú ideig, több mint egy percen át tette fel kérdését egy újságíró az Abu Dhabi Nagydíj csütörtöki sajtótájékoztatóján, a versenyzők pedig nem bírtak magukkal, és röhögésbe fulladt a dolog. Végül Vettel koronázta meg a jelenetet a hetven másodperces „villámkérdést” követően: „Meg tudná ismételni a kérdést?”
Ez a sportrekord: a Formula-E ugyanannyi szén-dioxidot köt meg, mint amennyit kibocsát
https://formula.hu/parc-ferme/26706
Az elektromos sorozat büszkén hírdeti, ők lettek az első sport a világon, amely elnyerte az ENSZ karbonsemlegességi tanúsítványát, azaz működésével zéró karbonlábnyomot hagy maga után a világban. Az FE a 2014-es megalakulása óta a környezettudatosság élharcosa, ami formabontóan hatott az egyébként "pazarló", "benzinégető" benyomást keltő autósportban. A működése során a lehetséges összes helyen elektromos energiát használó, a megújuló erőforrásokat támogató sorozat azonban most mérföldkőhöz érkezett: az elért karbonsemlegesség azt jelenti, hogy az FE a saját maradék karbonkibocsátását (pl. az elkerülhetetlen repülőutak által) is ellentételezni tudja olyan zöld projektek támogatásával, amelyek üvegházhatású gázokat kötnek meg, vagy azok kibocsátása nélkül állítanak elő energiát. Közleményében a Formula-E listázta is azokat az országokat, amelyekben világszerte befektetett a biomassza, a szélenergia vagy más megújuló erőforrások általi energiatermelésbe.
A bejelentéssel párhuzamosan a Formula-E bajnoka, Lucas di Grassi is fogadalmat tett: mostantól csakis olyan cégekkel hajlandó összekötni a nevét, amelyek tesznek a környezetszennyezés visszaszorításáért, hogy a világ egy jobb és élhetőbb hely legyen.
De mégis kit hoznak lázba a rajtrácsfiúk? Hát a versenyzőlányokat!
https://formula.hu/parc-ferme/26705
Sebastian Vettelt vagy Lewis Hamiltont biztosan nem fogjuk soha látni rajtrácsfiúk mellett pózolni (főleg amióta száműzve lettek az F1-ből a táblatartók), és bár korábban általános megrökönyödést váltott ki a pilótákból, amikor egyes pályákon, például Monacóban hölgyek helyett srácokat állítottak az autók elé, azért van az autósportban egy fontos kisebbség, akik örömmel veszik ezt a változatosságot: a női versenyzők!
A Le Mans-i 24 órás kellemes csalódása volt az LMP2-ben a Richard Mille Racing női alakulata, ahol a volánnál a versenyen egyaránt újonc Beitske Visser, Tatiana Calderon és Sophia Flörsch a kategória 9., az összetett 13. helyére hozták be az Oreca-Gibsont. Az ünneplés és a rengeteg gratuláció mellett azonban Visser egy másik különleges pillanatot is fontosnak talált megosztani a közösségi oldalán: a rajt előtti közös fotót a rajtrácsfiúval, ami számukra üdítő látvány volt azok után, hogy egész karrierjük során az ő autóik előtt is rajtrácslányok jelentették a dekorációt.
First time for everything, we even had a grid boy @SophiaFloersch @TataCalde pic.twitter.com/lTcQRegQTu
— Beitske Visser (@beitskevisser) September 21, 2020
Szereted a múltidéző cikkeket? Akkor a Formula Retro csoportban a helyed!
https://formula.hu/parc-ferme/26703
Néhány hete indult el a Formula Retro Facebook-csoport, ahol honlapunk évfordulós és egyéb múltidéző cikkjeit osztjuk meg napi rendszerességgel, így ha kifejezetten érdekelnek az ilyen témájú olvasmányok, akkor csatlakozz minél hamarabb IDE vagy a képre kattintva:

Vincze és Velenczei csatájáról szólt az idei Eger Rali
https://formula.hu/parc-ferme/26699
Turán Frigyes hibázott, az első helyért pedig két Skoda feszült egymásnak a Rali1-es bajnokság következő futamán – végül a bajnok Vincze – Bacigál páros jött ki ebből győztesen, így át is vette a vezetést a tabellán. Összefoglaló az AFM Motorsporthíradóból.
A szezonzáróra sem megy el az LMP1 egyik legkitartóbb csapata
https://formula.hu/parc-ferme/26704
A vezetőség döntését követően a WEC bahreini szezonzáróján sem áll rajthoz a Rebellion Racing - közölte a Motorsport. Az LMP1 mellett hosszú évek óta kitartó svájci istálló év elején döntött úgy, hogy ez lesz az utolsó szezonja a Hosszútávú Világbajnokságon, ám akkor még arról szóltak a hírek, hogy ha esélyük lesz a világbajnoki címre a Toyota ellen, akkor végigcsinálják a szezont. A múlt hétvégi Le Mans-i 24 órást követően azonban a gárda akkora hátrányt szedett össze a fejlettebb, gyári technikát használó japánok ellen, hogy kiestek a küzdelemből. A svájci gárda az évek alatt az egyik legismertebb és legelismertebb szereplőjévé vált a sorozatnak, amiért mindannyian hálásak, de most már valami mást akarnak csinálni.
A döntés egyben azt jelenti, hogy az LMP1-esek utolsó "igazi" szezonjának utolsó futamára mindössze két autó, a #7-es és a #8-as Toyota marad, és persze a bajnoki cím is közöttük dől el. A következő évtől jönnek a hypercarok.

fotó: REBELLION Racing
Michael Jordan NASCAR-csapatot indít, a mezőny egyetlen afroamerikai pilótája lesz a versenyzőjük
https://formula.hu/parc-ferme/26701
A kosaras legenda Michael Jordan is érintett lesz 2021-től a NASCAR-ban: a minap bejelentették, hogy Denny Hamlinnel közösen csapatot fognak indítani a NASCAR Cup Seriesben a következő évben. Az istálló nevét egyelőre nem fedték fel, mindenesetre Jordan lesz a csapat főtulajdonosa, míg Hamlin a partnersége mellett továbbra is versenyezni fog Joe Gibbs Racing színeiben.
Azt viszont már tudni lehet, hogy a mezőny jelenlegi egyetlen színesbőrű versenyzője, Bubba Wallace lesz a pilótájuk – az a Wallace, aki néhány hónapja a „akasztófahurok-botránynak” is a főszereplője volt.

Ez történt Kakucson: Ütközések, nagy csaták, új győztesek
https://formula.hu/parc-ferme/26698
Beszámoló a ralikrossz-ob szeptemberi fordulójáról, benne a SuperCar főszereplői, Mózer Attila, Csucsu és Kárai Tamás, valamint kategóriagyőztesek, Koncseg Zoltán és Nagy Benjámin megszólalásai. Az AFM Motorsporthíradó összefoglalója.
Pályázz könyveinkre! Már több intézmény levele is befutott
https://formula.hu/parc-ferme/26702
Nemrég hirdettük meg egyedülálló pályázati felhívásunkat, amelyben iskolákhoz, közintézményekhez szóltunk, ugyanis a kiadónk által szerkesztett Autósport évkönyvekből és Száguldás és cirkuszokból álló könyvcsomagot nyerhetnek, akik a levelezes@formula.hu címre megírják, milyen módon tudná azoknak hasznát venni közösségük.
Még egy hete sem fut pályázatunk, de máris számos iskolából, könyvtárból megkeresték szerkesztőségünket. Örömmel tölt el minket a jelentkezők színes névsora, amelyek között megtalálhatjuk például a Magyar-Kínai Két Tanítási Nyelvű Általános Iskolát, a soproni Deák Téri Általános Iskolát, a makói Juhász Gyula Református Gimnáziumot, a Bugyi Nagyközségi Napköziotthonos Óvodát és miskolci alapítványokat is.
Pályázatunk még egy hónapig, október 20-ig tart, így továbbra is várjuk az érdeklődő közintézmények jelentkezését.

Van, aki imádja, és van, aki túlsztároltnak tartja – de hogy lehet reálisan értékelni Leclerc idei teljesítményét?
https://formula.hu/parc-ferme/26694
Félévi bizonyítványosztós podcastunkban nem volt könnyű dolgunk a Ferrari monacói pilótája teljesítményének értékelésével – hallgassátok meg a vonatkozó részt 53:00-tól:
Ha pedig nem akartok lemaradni a podcastokkal kapcsolatos fejleményekről, csatlakozzatok a Formula Podcast Facebook-csoportunkhoz!
Norrist látták a rajongók a szezon eddigi legjobbjának
https://formula.hu/parc-ferme/26697
9 futam ment le eddig a tervezett 17-ből 2020-ban, azaz máris túl vagyunk a 2020-as idény felén, így amellett, hogy podcaststábunk értékelte a versenyzőket, a Formula1.com a rajongók véleményét is kikérte azzal kapcsolatban, hogy kit láttak eddig a legjobbnak idén. Nos, a beküldött 87 ezer szavazat 23 százaléka érkezett Lando Norrisra: a szezont dobogón nyitó, s azóta is többször a legjobb hatba beférő brit a negyedik helyen áll a Mercedesek és Max Verstappen mögött a vb-tabellán, így ilyen tekintetben nem véletlen az elsősége.
A McLaren pilótája mögött a Monzában nyerni tudó Pierre Gasly végzett másodikként 18 százalékkal, majd jön a hetedik vb-címe felé menetelő Lewis Hamilton 12 százalékkal, megelőzve Max Verstappent (11 százalék) és Daniel Ricciardót (7 százalék). Voltak néhányan, akik az egyszázaléknyi voksot sem érték el: Romain Grosjean, Nicholas Latifi, Antonio Giovinazzi, Danyiil Kvjat és Esteban Ocon szerepel ezen a listán. A teljes eredmény ITT nézhető meg.

Nem először torkollt az újraindítás tömegbalesetbe
https://formula.hu/parc-ferme/26692
A Toszkán Nagydíjhoz hasonló pillanatok az F1 múltjából, 1987-ből Ausztriából, 1988-ból Portugáliából, 1998-ból Kanadából és 2016-ból Brazíliából: amikor a nézők megörülhettek, hogy végre újra verseny, máris kitört a káosz…
(A videót a Formula-1 töltötte fel, ezért a YouTube-ra átkattintás után indul.)
Szavazz: Ki lesz idén a világbajnok a MotoGP-ben?
https://formula.hu/parc-ferme/26693
Hét futam lement, hét van még hátra, azaz éppen a felénél jár a motorosok királykategóriának 2020-as idénye. Amely viszont minden korábbinál őrültebb és kiszámíthatatlanabb, így csak hellyel-közzel lehet következtetéseket levonni az erőviszonyokról. Kíváncsiak vagyunk olvasóink véleményére is: szerintetek ki foglalhatja el a sérült Marc Marquez trónját a szezon végén?
A Netflix is megörökítené Hamilton rekordbeállítását – és ez aligha jó ómen neki…
https://formula.hu/parc-ferme/26696
Javában készül a Drive to Survive című dokumentumfilm-sorozat harmadik évada, s a soron következő Orosz Nagydíjon a Netflix stábja a Mercedeshez is beléphet. Az ok egyszerű: Lewis Hamilton Szocsiban beállíthatja Michael Schumacher 91 futamgyőzelmet számláló abszolút csúcsát. A brit másfél hete Mugellóban a 90. sikerét jegyezte, így az orosz futamon adódik erre az első lehetőségre.
Persze a Netflix-stáb jelenléte nem feltétlenül jelent jó óment számukra: eddig egyszer, konkrétan a tavalyi Német Nagydíjon kapott belépést a forgatócsoport a világbajnok istállóhoz, amikor a 125 éves motorsportos szereplésüket ünnepelték. Emlékezhetünk rá, hogy az esős hockenheimi verseny totális kudarcba fulladt akkor a Mercedes számára, többek között az alábbi képen látható jelenetnek is köszönhetően…

A nap fotója: Alonso visszatért a Renault gyárába
https://formula.hu/parc-ferme/26695
Na jó, igazából már hétfő este tweetelte az istálló azt a képet, amelyen a 2021-ben újra náluk versenyző Fernando Alonso renault-s szerelésben sétál az enstone-i központban. A kétszeres F1-es világbajnok mellett a gárda vezető versenymérnöke, Ciaron Pilbeam látható.
„Hihetetlen izgalommal tölt el, hogy visszatérek a gyárba. 2002-ben érkeztem meg a Renault-hoz, amikor 21 éves volt, ismerem minden szegletét, minden sarkát, minden ajtaját ennek a helynek… Nagyon különleges nap volt ez” – írta maga a spanyol ugyanezen fotó mellé.
Arról mi is beszámoltunk, hogy Alonso először az Abu Dhabi Nagydíjat követő teszten ülhet először autóba, ehhez azonban az kell, hogy vagy külön engedélyezzék ezt a rivális csapatok, vagy megváltoztassák a teszt formátumát, mivel eredetileg újonctesztként funkcionálna, amelyen csak olyan versenyzők vehetnek részt, akik legfeljebb két F1-es nagydíjon álltak rajthoz.
Una emoción increíble volver a la fabrica. Llegué a Renault en el 2002, con 21 años, conozco cada rincón de este sitio, cada pasillo, cada puerta...
— Fernando Alonso (@alo_oficial) September 21, 2020
Ha sido un día muy especial. Empezamos. @renaultf1team pic.twitter.com/B618EBXC21
Elhunyt honfitársára emlékezett a MotoGP futama után a Honda versenyzője
https://formula.hu/parc-ferme/26686
Egy MotoGP-futam végén, a levezető körben általában ünnepelni állnak meg a versenyzők, de az LCR Honda motorosának, Takaaki Nakagaminak egészen más oka volt erre az Emilia-Romagna-i Nagydíj leintését követően. A japán gyászolás, megemlékezés miatt parkolt le a misanói Curvone kanyarban, ahol elesve 2010. szeptember 5-én honfitársa, Shoya Tomizawa halálos sérüléseket szenvedett a Moto2 futamán.
また来年ねー
— Takaaki Nakagami (@takanakagami30) September 21, 2020
See you next year my friend #ShoyaTomizawa #48 @MotoGP pic.twitter.com/wsUECWmojZ
Pont nélkül is a legjobbak között: így láttuk Russell idei produkcióját!
https://formula.hu/parc-ferme/26687
Egy mezőny végén nehéz érvényesülni, ám az F1-ben második évét teljesítő George Russell az autója jelentette technikai korlátok ellenére úgy épül be a köztudatba, mint a pilóta, akiből később bajnok lehet. Legutóbbi podcast-adásunkban kiveséztük a fiatal brit 2020-as teljesítményét.
Visszanézhető: Motorsporthíradó szeptemberben
https://formula.hu/parc-ferme/26691
Tartalom:
- Vincze és Velenczei csatája az Eger Ralin
- Az utánpótlás: a magyar gokart volt a téma a stúdióban
- Fél év szünet után újraindult a WRC
100 éves lett a legidősebb korábbi F1-es versenyző
https://formula.hu/parc-ferme/26690
Kereken 100 esztendővel ezelőtt, 1920. szeptember 21-én született az angliai Cobhamben Kenneth McAlpine, légierő-pilóta, borász és Formula-1-es autóversenyző. Az építőiparban érdekelt jómódú McAlpine család tagjaként szponzorként szerepe volt az F1-es hőskor számos brit csapatának egyike, a Connaught megszületésében, és ezzel a konstruktőrrel versenyzett is hét nagydíjon: 1952-ben kétszer, 1953-ban négyszer és végül 1955-ben egyszer. Pontot sosem szerzett, legjobb eredménye egy 13. pozíció volt a Nürburgringről. 1955-ben visszavonult az autóversenyzéstől, megházasodott és a családi vállalkozásban helyezkedett el.
Az 1919-es születésű francia André Guelfi halála után McAlpine vált a legidősebb élő Formula-1-es versenyzővé – kívánjuk neki 100. születésnapján, hogy még sokáig maradjon az!
A dobogón, amelynek legmagasabb fokát McAlpine foglalja el, a 98 éves Leslie Marr, valamint a 94 éves Paul Goldsmith állnak még.

Kimi Raikkönen – Az autón kívül szelíd, az autóban vadállat
https://formula.hu/parc-ferme/26688
Ez a vicces animációs videó persze kicsit túlkarikírozza Kimi Raikkönen karakterét - de tényleg csak egy kicsit! A mikrofon előtt alig hallható, de amikor az autóban ülve nem tetszik neki valami, recseg a hangszóró, mint azt például a legutóbbi Toszkán Nagydíjon is hallhattuk...
Iceman? More like I scream man.
— The Circus (@Circus_F1comic) September 21, 2020
A small animation on #KimiRaikkonen's radio antics. #f1 #formula1 #russiangp #raceweek @alfaromeoracing @julien_sc pic.twitter.com/tsdl3y82vO
Újabb nagyágyút igazolt a Racing Point
https://formula.hu/parc-ferme/26689
Nagynevű marketingszakember érkezését jelentette be a hamarosan Aston Martinná alakuló Racing Point: Jefferson Slack fogja irányítani az istálló minden reklám- és marketingfeladatát. Slack h árom évtizede van a szakmában, ő volt többek között Michael Jordan, mindenidők legjobb kosárlabdázójának marketingfelelőse, de dolgozott a labdarúgásban az olasz Internél, illetve a MotoGP jogait birtokló Dornánál is. Slack közvetlenül Otmar Szafnauer csapatfőnöknek fog majd beszámolni.

fotó: dppi